Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů?
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo, že pracuje na novém Caymanu zaměřeného na okruhy, který by se mohl stát menší 911 GT3. A dost možná i s manuální převodovkou.
Ať už považujete informaci o tom, že Porsche zcela záměrně drží schopnosti Caymanu s motorem uprostřed zpátky, aby neohrozil souběžně prodávané devětsetjedenáctky, za skutečnost či fikci, pravdou zůstává, že výkonově tak tomu skutečně bylo a je. Tuto teorii by rovněž potvrzoval fakt, že do příchodu Caymanu R automobilka nenabízela kromě typu S (což byl ale jen vyšší standard) žádnou ostřejší verzi a třeba samosvorný diferenciál se ve výbavě objevil až v roce 2009.
I kdyby se ale výše uvedené zakládalo na pravdě, zastánci této konspirace dost možná už nebudou mít dále příležitost ji rozvíjet. Porsche ústy svého vysoce postaveného manažera před pár dny potvrdilo, že automobilka pracuje na Caymanu ve stylu 911 GT3.
Autorem onoho výroku je Andreas Preuninger, šéf vývoje vysokovýkonných modelů Porsche a pronesl jej při prezentaci nové 991 GT3. Podle kolegů z australských stránek CarAdvice při svém proslovu v souvislosti s Caymanem pronesl řečnickou, jestli je možné napodobit úspěch GT3 a sám si také odpověděl: „Možná, nevidím důvod, proč ne.“
Preuninger byl nakonec i mnohem konkrétnější. Přiznal, že první testy na okruhy orientovaného, ostrého Caymanu již proběhly, potíž je pouze v tom, že vůz prozatím ještě nedostal zelenou. Ptáte se, proč o tom pak vůbec vykládá? To samé zajímalo i přítomné, na naléhání, aby svá slova vysvětlil, se ale pouze usmál a sdělil: „Mám rád auta s motorem uprostřed, nic více není zapotřebí říkat.“
Šéf vývoje tak významné značky jistě nemá potřebu dělat ze sebe egocentrického hlupáka, jeho slova si proto vysvětlujeme pouze jediným způsobem - Cayman (či už s přídomkem R, GTS nebo GT3) zkrátka bude. Kdy přesně, to nevíme. Mluví se však o tom, že právě menší vybroušený „krokodýl“ s manuálem by mohl být jistou náplastí všem, kteří nejsou s to vyrovnat se se skutečností, že nová GT3 i GT3 RS mají pouze dvouspojkový automat. Je ale otázkou, jestli od Preuningera, který PDK v 911 GT3 hájí za každou cenu mnohdy absurdními argumenty, takový krok očekávat...
Turbo, GTS, GT2, GT2 RS, GT3 a spousta dalších modelů 911 proti Caymanu a Caymanu S... To se však již brzy asi změní
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva