Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman a Boxster 2016: čtyřválce v detailech, nabídnou až 370 koní
30.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní dvojici modelů ze Zuffenahausenu bude pohánět 240koňový dvoulitr. U výše posazených verzí lze očekávat 2,5litrový čtyřválec.
BMW zjevně není jedinou německou automobilkou, která bude nutit zákazníkům downsizing a přeplňování za každou cenu. Stejnou strategii začíná zastávat i Porsche, ačkoliv v případě značky ze Zuffenhausenu naštěstí alespoň ještě vidíme světlo na konci tunelu. Výrobce ikonických sporťáků se totiž neustále dušuje, že vrcholným verzím některých svých modelů atmosférické pohonné jednotky ponechá. Jistě, navěky to nebude, ale i za těch pár zbývajících let můžeme být vděčni.
Jak asi již velmi dobře víte, za pár týdnů bude na autosalonu ve Frankfurtu oficiálně představen facelift Porsche 911. Zvenčí a v interiéru se bude jednat pouze o několik drobností, pod kapotou však u variant Carrera a Carrera S nezůstane kámen na kameni. Atmosférické ploché šestiválce totiž nahradí přeplňovaný třílitr. Stále sice půjde o agregát s protiběžnými písty, nicméně i přes nárůst výkonu se dá očekávat ztráta charakteru.
Tím ovšem snahy Porsche stát se „moderní“ automobilkou nekončí. Již v příštím roce totiž můžeme očekávat příchod modernizovaného dua Boxster/Cayman, které rovněž u základních verzí přijde o atmosférický agregát. Zde je přitom sešup o to horší, že na místo šestiválců se nastěhují čtyřválce. Díky přeplňování lze sice počítat s vyšším výkonem i nižší papírovou spotřebou, přesto nás takový krok pranic netěší.
Ano, lze namítnout, že automobilka ze Zuffenhausenu se čtyřválci začínala, a dokonce o ještě nižším objemu. Nicméně od té doby utekla řada let a Porsche se evolučně propracovalo ke čtyřlitrovým šestiválcům či dokonce k 5,2litrovému atmosférickému desetiválci. Nikdo přitom od modelů 911 GT3 RS a Carrera GT nečekal, že spasí zeměkouli. Zároveň se však ani neočekávalo, že by tyto motory vyhubily medvědy, většina majitelů s nimi ujede pár tisíc kilometrů za rok.
Automobilka se přesto rozhodla pro nevítaný krok, zřejmě i pod vlivem mateřského koncernu VW Group. Můžeme tu tedy bědovat, běh dějin ale již nezvrátíme. Namísto pláče tedy přejdeme k informacím, kdy podle těch nejnovějších základní verze dvojice Boxster/Cayman dostanou do vínku přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 240 koní.
Kromě toho se očekává také příchod 2,5litrové čtyřválcové jednotky, které bude pohánět verze S a GTS. V prvním případě bude agregát produkovat 300 koní, ve druhém pak dokonce 370. Ztráty rychlosti se tedy nemusíme obávat, naopak lze v rámci sprintů z klidu na stovku i dvoustovku očekávat razantní zlepšení.
Nové pohonné jednotky by přitom zpočátku měli dostat nikoliv variabilní, nýbrž pevné lopatky dmychadel, posléze se však očekává přechod na variantu „e-turbo“. Díky elektricky roztáčenému turbu by přitom měla být eliminována prodleva, očekávat pak můžeme ještě vyšší výkon, než bylo aktuálně oznámeno.
Tím budou do rakve atmosférických motorů ze Zuffenhausenu zatlučeny další hřebíčky, zmínit již můžeme pouze ono proklamované světlo na konci tunelu. To na sebe vezme podobu 3,8litrového atmosférického šestiválce, který by nadále měl pohánět varianty Boxster Spyder a Cayman GT4. Je však otázkou, jak dlouho ve službě vydrží.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že Porsche plánuje na některých trzích posadit Cayman pod Boxster. Otevřené provedení se totiž mnohde prodává lépe než uzavřený model a značka by velmi ráda za pomoci odlišné cenové politiky dosáhla pravého opaku. Zda je to správně, to již necháme na vašem uvážení.









Facelift přinese Porsche Boxster a Cayman přeplňované čtyřválce. Radost z toho zrovna nemáme
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před hodinouNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před hodinouFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 2 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 4 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- BMW Divize před hodinou - pavproch
- Politický koutek před hodinou - jerry
- Rychlodotazy včera - Stepan
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Detektory policejních radarů včera - Eda
- Suzuki obecně včera - jerry