Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman 981 2013: oficiální odhalení překvapit nesvedlo
28.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno 22:00) Nový Cayman je oficiálně venku. V základu nabízí výkon 275 respektive 325 koní a oproti předchůdci se dočkal i odlehčení.
Modernizace sportovního jádra německé značky je dnešním dnem u konce. Po Porsche 911 991 a dvoumístném Boxsteru se na autosalonu v Los Angeles dle očekávání představil nový Cayman. Ten si zachoval stejnou siluetu jako příbuzný model s plátěnou střechou, je však nepatrně delší a vyšší. Daleko více ovšem potěší nárůst výkonu obou pohonných jednotek o 10 koní ve srovnání s Boxsterem 981. Obdobnou hierarchii zastávala i předchozí generace.
Nový Cayman tedy na silnici zabere 4 380 mm na délku a 1 801 mm na šířku, přičemž je 1 295 mm vysoký. Rozvor 2 475 mm (navzdory deseticentimetrovému nárůstu nabízí Carrera 991 stále o 25 mm méně) sdílí kupé s roadsterem, díky uzavřené kabině však nabízí lepší praktičnost. Dvojice cestujících má totiž k dispozici nejen 150litrový zavazadelník na přídi, ale také dalších 162 litrů (o 32 l více než dosud) na zádi.
Jak jsme již naznačili, větší potenciál nabízí nový Cayman také v motorovém prostoru. Základní 2,7litrový plochý šestiválec totiž produkuje 275 koní, o deset více než v případě Boxsteru. Stejný nárůst pak eviduje také 3,4litrový boxer naladěný na 325 koní. Tak jako dříve přitom můžete tuto sílu přenášet na zadní nápravu skrze šestistupňový manuál či sedmistupňový automat PDK.
Základní model o hmotnosti 1 310 kg zvládá s manuálem a 2,7litrovým motorem zrychlit z klidu na stovku za 5,7 sekundy a rozjede se na 266 km/h, přičemž spotřebu Porsche vyčíslilo na 8,2 l/100. PDK pak tyto čísla upravuje na 5,4 s, 264 km/h a 7,7 l/100 km. V případě silnější 3,4litrové verze, která váží 1 320 kg, se pak dá u manuálu počítat s údaji 5,0 s, 284 km/h a 8,8 l/100 km.
Dvouspojkový automat tyto hodnoty mění na 4,9 sekundy, 282 km/h a 8,0 l/100 km, další zrychlení na 4,7 s pak má na svědomí sportovní paket Sports Chrono zkracující dráhy řazení PDK. Mimo to Porsche nabízí také příplatkové vektorování točivého momentu nebo systém PASM, jenž umožňuje variabilní volbu tuhosti tlumičů, nastavení řízení a různou odezvu plynového pedálu.
Po stránce podvozkové Cayman dostal stejnou hliníkovou platformu, jakou se pyšní i Boxster. Ta oproti předchozí generaci narostla o 60 mm mezi nápravami, rozšířen byl také rozchod kol. A to o 36 mm vpředu a 5 mm vzadu. Základní verze přitom používá 18palcové ráfky, za nimiž se skrývají brzdy o průměru 315 mm, pro esko jsou standardem devatenáctky a 330 mm kotouče.
Porsche také vůbec poprvé tento model vybavilo adaptivním tempomatem, nový je mimo bezklíčový vstup a start i bezpečnostní systém Porsche Active Safe (PAS). Ten funguje na bázi radaru, který monitoruje prostor před vozem a v případě nulových reakcí řidiče na audiovizuální brzdy sám aplikuje brzdy. K dispozici však tyto systémy mají být je ve spojení s PDK
Do prodeje novinka zamíří v březnu příštího roku, přičemž ceny v Německu startují na částce 67 000 Eur (cca 1 675 000 Kč) za základní model s manuálem, PDK vyjde na 68 200 Eur (1 705 000 Kč). Na silnější verzi S si připravte 81 800 Eur (2 045 000 Kč), za automat si Porsche v tomto případě účtuje jen 300 Eur (7 500 Kč) navíc.






























































Vzhled nového Porsche Cayman již nepřipomíná rozšláplou žábu. Mnohem více evokuje zmenšenou Panameru s jedním párem dveří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Zprávy o tom, jak moc Muskovy kontroverze ničí prodeje Tesly, zjevně přehání, firma má dál jasně nejvěrnější kupce
28.2.2025První test letních pneu pro rok 2025: Čínské „gumy” šokují svou životností, ani dvakrát dražší Evropané nemají odpověď
28.2.2025Ikonickou Škodu Fabia RS TDI jde pořád koupit krásnou a sotva jetou za málo, dojet si pro ni ale musíte 1 400 km daleko
28.2.2025Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28.2.2025Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva