Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Turbo S 2015 s 570 koňmi je nový král Ringu, RR Sport zničil
12.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Britové musí zpátky k rýsovacím prknům. Cayenne rekord Range Roveru mezi SUV rozcupoval.
Letošní NAIAS v Detroitu přinesl a ještě přinese řadu očekávaných premiér. Za všechny zmiňme třeba Hondu NSX, Ford Mustang Shelby GT350R, Alfu Romeo 4C Spider nebo Mercedes-AMG GLE 63 Coupe. Pak jsou tu ale vozy, které v americkém Motor City až tak očekávány nebyly, třebaže i o takovém Fordu GT Concept se nějaký čas špitalo.
Mezi dříve neavizovaná odhalení se nenápadně zařadilo také faceliftované Porsche Cayenne, které už jsme poznali v několika verzích. Jeho přítomnost se tedy zdála být banální, jenže není. Na detroitský autosalon totiž dorazila modernizovaná verze Turbo S, která je tím nejrychlejším sériově vyráběným SUV, které kdy svět poznal.
Porsche totiž vůz vybalilo z krabic s tím, že Severní smyčku německého Nürburgringu obkroužilo v čase pod 8 minut, přesně za 7 minut, 59,74 sekundy. Pokud Zuffenhausen nepřehání, jde o fantastický čas, kterým se donedávna nemohly chlubit ani velmi solidní sporťáky. Porsche by si jej připsalo s něčím jako s obytným domem, navíc v momentě, kdy rekord drží Range Rover Sport SVR s už tak respektu hodným výsledkem 8:14.
Pravda, je tu ještě BMW X6 M s údajně lepším výsledkem, nejde ale o oficiální čas, pouhé avízo. Čas Cayenne Turbo S prezentuje Porsche jako fakt, a tak nemůžeme věc chápat jinak, než že dosavadní rekord překonalo o 15 sekund. To je na Nordschleife v těchto sférách rozdíl nejméně jedné třídy.
Porsche jej dosáhlo vlastně jen s mírně optimalizovaným vozem, neboť Turbo S jako takové není nové. Oproti předchozími provedení si krom vizuálních modifikací připsalo především 20 koní k dobru pro svůj osmiválec 4,8 biturbo. Ten tedy nyní posílá na všechna kola (systém Porsche Traction Management - PTM - standardně zásobuje ta zadní a pohon předních přiřazuje dle potřeby) přes automatickou převodovku až 419 kW (570 koní) a 800 Nm. Na stovku zrychlí za 4,1 sekundy (o 0,4 s lépe než dosud) a rozjede se až na 284 km/h.
Na skvělý okruhový čas ale jen výkon pochopitelně nestačí, a tak je Turbo S standardně vybaveno i karbon-keramickým brzdami o průměru 420 mm vpředu a 370 vzadu. Do masivních kotoučů se navíc vepředu zakusují neméně masivní desetipístkové třmeny, zadní disky si vystačí se čtyřpístky. Upraven byl dále i podvozek, a to včetně adaptivního odpružení PDCC a systému vektorování točivého momentu mezi kola PTV Plus.
Standardní výbava vozu je pochopitelně bohatá, my ale zmíníme jen 21" kola a sportovní výfukový systém, který ale zřejmě zase tak moc sportovní není - Porsche zmiňuje, že pro Turbo S je standardem zvuk motoru vyluzovaný z reproduktorů, prý vypínatelný.
Jste-li z této nabídky firmy nadšeni, zbývá si připravit nejméně 166 696 Eur (necelých 4,7 milionu Kč), za které bude od druhého pololetí letošní roku k mání.
Faceliftované Porsche Cayenne Turbo S 2015 na prvních fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva