Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu?
17.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV vymění nikl-metal-hydridové baterie za lithium-iontové, které bude možné dobíjet v garáži. Díky tomu normovaná spotřeba klesne na polovinu.
Když německá automobilka krátce před autosalonem v Paříži sejmula bílou plachtu z konceptu Panamera Sport Turismo, svět na jednu stranu zaplesal. Na další čtyřdveřový model značky Porsche se totiž s přimhouřeným okem a zamlženými brýlemi dalo koukat, příslib větší praktičnosti pak málem začal z peněženek některých návštěvníků automaticky vytahovat finance potřebné k stvrzení závazné objednávky. Poté však automobilka odhalila, že o pohon se stará nové hybridní ústrojí a rázem bylo vše jinak.
Tedy, ne, že bychom se na pohonné ústrojí snažící se šetřit životní prostředí dívali skrze prsty. A ani nepočítáme s tím, že kombinace benzinového agregátu a elektromotoru by tahání peněz z kapes zákazníků ukončila. Spíše naopak. Ostatně, kvůli oblibě této technologie mezi movitou klientelou míří do stejného segmentu i nový Range Rover. Jenže Porsche uvedlo, že tuto techniku od roku 2015 uloží pod kapotu Cayennu. A že vůz o přibližně dvouapůltunové hmotnosti bude z nádrže průměrně vysávat jen 4,2 l/100 km, což je ještě větší nesmysl, než 2,1litrová spotřeba Toyoty Prius Plug-In nebo ještě ta o litr nižší platná pro Opel Ampera.
Pokud se totiž zadíváte do aktuální nabídky Porsche Cayenne, jednu hybridní verzi tam již najdete. A ta má údajně spotřebovat v průměru 8,2 l/100 km. Realita je sice se sebezapřením někde o čtyři litry výše, ale tím vás teď nebudeme zdržovat. Místo toho jen zmíníme fakta, která do značné míry připomínají právě výše zmíněný Prius.
Stejně jako japonský hatchback i Porsche u svého stávajícího systému používá nikl-metal-hydridové baterie, které novinka zamění za lithium-iontové komponenty. Kapacita díky tomu vzroste na 10 kWh, což by se mělo projevit přibližně třicetikilometrovým dojezdem čistě na elektřinu, kterou bude možné do auta „natankovat” před jízdou. Tím spotřeba paliva poklesne o polovinu.
Že vám to nedává smysl? Není divu, tohle Porsche zkrátka znovu zapadne do norem, které s realitou nemají nic společného - pro ně energie získaná jinak než spalováním benzinu přímo v autě jako by vznikla mávnutím kouzelného proutku. To jistě ocení všechny zúčastněné, kromě cílového zákazníka, který si energii potřebou pro rozpohybování auta bude muset tak či onak zaplatit. A pod tíhou zmatené argumentace automobilek si jistě rád připlatí za technologii, která „přináší výkony osmiválce při spotřebě šestiválce“.
Porsche navíc do budoucna slibuje speciální dobíjecí kabel, který by měl přísun energie ze zásuvky do baterií urychlit. S dobou kratší než půl hodiny ale přesto nepočítejte. Stoprocentně si ovšem můžete vsadit na patřičně tučnou cenovku - na voze by se měla zaskvět někdy během roku 2014.





















Stávající Porsche Cayenne S Hybrid používá nikl-metal-hydridových baterií a v průměru si řekne o 8,2 l/100 km. Budoucí model PHEV by ale měl nabídnout lithium-iontové komponenty a spotřebu 4,2 l/100 km, samozřejmě jen papírovou
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 2 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan