Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu?

SUV vymění nikl-metal-hydridové baterie za lithium-iontové, které bude možné dobíjet v garáži. Díky tomu normovaná spotřeba klesne na polovinu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu?

17.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

SUV vymění nikl-metal-hydridové baterie za lithium-iontové, které bude možné dobíjet v garáži. Díky tomu normovaná spotřeba klesne na polovinu.

Když německá automobilka krátce před autosalonem v Paříži sejmula bílou plachtu z konceptu Panamera Sport Turismo, svět na jednu stranu zaplesal. Na další čtyřdveřový model značky Porsche se totiž s přimhouřeným okem a zamlženými brýlemi dalo koukat, příslib větší praktičnosti pak málem začal z peněženek některých návštěvníků automaticky vytahovat finance potřebné k stvrzení závazné objednávky. Poté však automobilka odhalila, že o pohon se stará nové hybridní ústrojí a rázem bylo vše jinak.

Tedy, ne, že bychom se na pohonné ústrojí snažící se šetřit životní prostředí dívali skrze prsty. A ani nepočítáme s tím, že kombinace benzinového agregátu a elektromotoru by tahání peněz z kapes zákazníků ukončila. Spíše naopak. Ostatně, kvůli oblibě této technologie mezi movitou klientelou míří do stejného segmentu i nový Range Rover. Jenže Porsche uvedlo, že tuto techniku od roku 2015 uloží pod kapotu Cayennu. A že vůz o přibližně dvouapůltunové hmotnosti bude z nádrže průměrně vysávat jen 4,2 l/100 km, což je ještě větší nesmysl, než 2,1litrová spotřeba Toyoty Prius Plug-In nebo ještě ta o litr nižší platná pro Opel Ampera.

Pokud se totiž zadíváte do aktuální nabídky Porsche Cayenne, jednu hybridní verzi tam již najdete. A ta má údajně spotřebovat v průměru 8,2 l/100 km. Realita je sice se sebezapřením někde o čtyři litry výše, ale tím vás teď nebudeme zdržovat. Místo toho jen zmíníme fakta, která do značné míry připomínají právě výše zmíněný Prius.

Stejně jako japonský hatchback i Porsche u svého stávajícího systému používá nikl-metal-hydridové baterie, které novinka zamění za lithium-iontové komponenty. Kapacita díky tomu vzroste na 10 kWh, což by se mělo projevit přibližně třicetikilometrovým dojezdem čistě na elektřinu, kterou bude možné do auta „natankovat” před jízdou. Tím spotřeba paliva poklesne o polovinu.

Že vám to nedává smysl? Není divu, tohle Porsche zkrátka znovu zapadne do norem, které s realitou nemají nic společného - pro ně energie získaná jinak než spalováním benzinu přímo v autě jako by vznikla mávnutím kouzelného proutku. To jistě ocení všechny zúčastněné, kromě cílového zákazníka, který si energii potřebou pro rozpohybování auta bude muset tak či onak zaplatit. A pod tíhou zmatené argumentace automobilek si jistě rád připlatí za technologii, která „přináší výkony osmiválce při spotřebě šestiválce“.

Porsche navíc do budoucna slibuje speciální dobíjecí kabel, který by měl přísun energie ze zásuvky do baterií urychlit. S dobou kratší než půl hodiny ale přesto nepočítejte. Stoprocentně si ovšem můžete vsadit na patřičně tučnou cenovku - na voze by se měla zaskvět někdy během roku 2014.


Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 1 - Porsche Cayenne S Hybrid 01Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 2 - Porsche Cayenne S Hybrid 02Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 3 - Porsche Cayenne S Hybrid 03Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 4 - Porsche Cayenne S Hybrid 04Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 5 - Porsche Cayenne S Hybrid 05Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 6 - Porsche Cayenne S Hybrid 06Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 7 - Porsche Cayenne S Hybrid 07Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 8 - Porsche Cayenne S Hybrid 08Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 9 - Porsche Cayenne S Hybrid 09Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 10 - Porsche Cayenne S Hybrid 10Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 11 - Porsche Cayenne S Hybrid 11Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 12 - Porsche Cayenne S Hybrid 12Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 13 - Porsche Cayenne S Hybrid 13Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 14 - Porsche Cayenne S Hybrid 14Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 15 - Porsche Cayenne S Hybrid 15Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 16 - Porsche Cayenne S Hybrid 16Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 17 - Porsche Cayenne S Hybrid 17Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 18 - Porsche Cayenne S Hybrid 18Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 19 - Porsche Cayenne S Hybrid 19Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 20 - Porsche Cayenne S Hybrid 20Porsche Cayenne Plug-in Hybrid 2014: může 2,5 tuny jezdit za 4,2 litru benzinu? - 21 - Porsche Cayenne S Hybrid 21
Stávající Porsche Cayenne S Hybrid používá nikl-metal-hydridových baterií a v průměru si řekne o 8,2 l/100 km. Budoucí model PHEV by ale měl nabídnout lithium-iontové komponenty a spotřebu 4,2 l/100 km, samozřejmě jen papírovou

Zdroj: MotorAuthority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.