Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Platinum Edition: luxusní výbava pouze pro šestiválce
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější model značky dostal unikátní lak Platinum Silver, 19palcová kola nebo černo-béžový interiér. Pod kapotou ale jde již o standard.
Cayenne je pro automobilku Porsche naprostým favoritem. To bylo patrné zejména v posledních měsících, kdy jeho prodeje neustále stoupaly, zatímco druhý čtyřdveřový model značky, Panamera, padá dolů. Nic na tom zřejmě nezmění ani facelift, který jsme mohli nedávno vyzkoušet na vlastní kůži. Příchod nového SUV Macan by však pozici Cayenne mohl ohrozit, proto se Porsche rozhodlo zákazníky navnadit trochu luxusnější výbavou.
Platinum Edition ovšem není určena všem motorizacím, ale pouze benzinovému šestiválci, který produkuje 300 koní a 400 Nm, a jeho dieselovému kolegovi. Ten je pro změnu naladěn na 245 koní a 550 Nm, přičemž podle norem má v průměru spotřebovat 7,2 l/100 km, zatímco benzinový model by se měl pohybovat za 9,9 litru na sto kilometrů.
Motorový prostor však není tím, oč tu běží. Prim tentokráte hraje exteriér a interiér, kde v prvním případě evidujeme bi-xenonové světlomety, 19palcová litá kola Cayenne Design II nebo unikátní lak Platinum Silver Metallic (k mání je ovšem i základní černý a bílý odstín nebo metalízy Meteor Grey, Basalt Black, Mahogany a Carrara White).
V černo-béžovém interiéru vás pro změnu čekají polokožená sedadla, volant ve sportovním designu, multimediální systém PCM s navigací nebo unikátní koberečky. Dále je pak pro verzi Platinum Edition standardem parkovací asistent nebo vylepšený posilovač řízení, tím ale víceméně odklon oproti standardu končí.
Ceny této edice přitom v Německu startují na sumě 66 379 Eur (1,8 milionu korun) za benzinový model, zatímco Cayenne s turbodieselem vychází na 67 212 Eur (1,83 mil. Kč). Obdobnou politiku lze očekávat také na českém trhu, zde však ceny lehce pozvedne vyšší daň z přidané hodnoty a možná „bezpečnější” než skutečný aktuální kurs eura...





Porsche Cayenne Platinum Edition se od standardu liší jen výbavou, v motorovém prostoru zůstává vše standardní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Vyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 39 minutamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 2 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 3 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva