Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne GTS 2015: osmiválec ven, šestiválec s turbem sem
5.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové GTS dostalo přeplňovaný šestiválec naladěný na 440 koní. Stovku zvládne již za 5,1 s, v průměru si pak řekne o 9,8 l/100 km.
Bývaly doby, kdy jsme si pod kapotou Porsche neuměli představit pomalu nic jiného než šestiválec. Ovšem vzduchem chlazený a umístěný za zadní nápravou. V ten moment jsme si ale pod názvem Porsche sotva dovedli představit cokoliv jiného než kultovní 911. Dnes však legendární sporťák hraje pomalu až nějakou třetí ligu, neboť žádanější jsou modely jako Cayenne nebo Macan. S jejich příchodem dorazil pod kapotou také osmiválec, což zejména v případě mohutného SUV byla volba logická. Pomalu jsme si tak začali zvykat, že Cayenne a motor V8 patří k sobě.
Na autosalonu v Los Angeles nám ovšem Porsche naznačí, že bychom neměli zapomínat na staré časy, i když jde o optimistickou interpretaci nastoleného stavu. Ve městě andělů bude totiž představen model GTS, který namísto atmosférického osmiválce adoptuje dvakrát přeplňovaný 3,6litrový šestiválec. Ten samozřejmě nabídne více koní, lepší zrychlení i nižší spotřebu, alespoň na papíře. My ovšem máme v oku slzu, neboť ačkoliv se jedná o SUV, i díky tomuto kroku začíná být z osmiválce ohrožený druh.
Hořekování ale nyní ponechme stranou, místo toho se zaměříme na konkrétní čísla. Tak tedy, nová pohonná jednotka produkuje 440 koní a 600 Nm točivého momentu, což oproti předchozímu motoru představuje zlepšení o 20 koní a 85 Nm. Stovku tak vůz zvládá již za 5,2 sekundy (s příplatkovým paketem Sport Chrono dokonce za 5,1 s), ve srovnání s minulou verzí jste tak o pět desetin rychlejší. Nejvyšší rychlost pak zůstala na 262 km/h, zatímco spotřeba poklesla na 9,8 l/100 km.
Méně objemný motor ovšem není jedinou mechanickou změnou, dalším zásahům byl podroben také podvozek. Ten oproti základnímu Porsche Cayenne S poklesl o 24 milimetrů v případě ocelových pružin nebo o 20 mm ve chvíli, kdy jste sáhli po příplatkovém vzduchovém odpružení. Dále tu máme speciálně nastavený systém PASM (Porsche Active Suspension Management) nebo sportovní výfukový systém s jadrnějším zvukovým doprovodem.
Po stránce vizuální pak můžeme hovořit zejména o paketu Sport Design, který zahrnuje rozšířené blatníky a mohutnější boční prahy. Mimo to nechybí 20palcová litá kola RS Spyder nebo přední nárazník s mohutnějšími vstupy vzduchu. Opomenout pak nesmíme ani větší brzdy s kotouči o rozměru 390 mm vpředu a 359 mm vzadu, tím ale v rámci exteriéru končíme.
Zamířit můžeme do kabiny, kterou zdobí kůže a Alcantara. Máme tu také dekorativní švy, nápisy GTS na hlavových opěrkách či bezpečnostní pásy v kontrastních barvách. Standardem jsou pak sportovní sedadla stavitelná v osmi směrech, sáhnout ovšem můžete po celé řadě příplatků. Interiér tak lze kompletně celý oháknout do karmínové červené nebo stříbrné.
Tím ale dnes ještě nekončíme, kromě verze GTS se totiž v Los Angeles představí také základní Porsche Cayenne. I to nabízí pod kapotou 3,6litrový šestiválec, bez přeplňování ovšem výkon činí „jen“ 300 koní. Daný výkon přenáší na všechna čtyři kola nový osmistupňový automat Tiptronic S, který umožňuje vozu sprint na stovku za 7,7 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h.
V rámci kombinované spotřeby pak u tohoto modelu můžete počítat s 9,2 litry na 100 kilometrů, zatímco cena na německém trhu byla stanovena na 65 427 Eur (cca 1 800 000 Kč). Cayenne GTS pak vychází na 98 152 Eur (2 700 000 Kč), přičemž oba vozy zamíří do prodeje v únoru příštího roku.
Nové Porsche Cayenne GTS se od předchůdce liší vizuálně jen minimálně. Největší změnu najdeme pod kapotou
Kromě sportovního modelu se v Los Angeles objeví také základní Cayenne. I ten pohání šestiválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 48 minutami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1