Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem

(+ video) Porsche neustává ve snaze přesvědčit nás, že SUV může být sportovní. Do Pekingu dorazí s novou generací vyladěného Cayenne GTS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem

10.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Porsche neustává ve snaze přesvědčit nás, že SUV může být sportovní. Do Pekingu dorazí s novou generací vyladěného Cayenne GTS.

Podobně jako jeho předchůdce, se Cayenne GTS zařadí v hierarchii značky mezi typ S a Turbo a opět se bude spoléhat na vyladěnou verzi atmosférického osmiválce. Jednotka o objemu 4,8 litru posílila ze standardních 400 na 420 koní, které se budou přenášet na obě nápravy přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF.

Minulá generace byla kromě toho k mání také se šestistupňovou manuální převodovkou. Je možné, že se objeví také zde, ale aktuální tisková zpráva se o ní nezmiňuje a je proto více než pravděpodobné, že z důvodu nezájmu zákazníků z nabídky prostě vypadla. Potvrzuje to také několik zdrojů, včetně britského Autocar, jehož informace jsou obvykle důvěryhodné.

Mírně posílený výkon se postaral o jemné vylepšení dynamiky, které se při akceleraci na stovku projeví ve srovnání s Cayenne S zkrácením času z 5,9 na 5,7 sekundy. Při sprintu na 160 km/h by se ale obě verze měly dostat na tuto metu za identických 13,3 s. Maximálka vzrostla jen nepatrně z 258 na 261 km/h, stejně jako průměrná spotřeba z 10,5 na 10,7 l/100 km.

GTS se tradičně neodlišuje od eska pouze jinak naladěným motorem, ale také vzhledem připomínajícím typ Turbo a úpravami na podvozku. Nový Cayenne byl snížen o 24 mm a standardně je dodáván na ocelových pružinách v kombinaci s adaptivními tlumiči. Porsche slibuje více stability v zatáčkách a mnohem méně náklonů i lepší kontrolu nad pohyby karoserie.

Vzduchové pérování majitelům GTS samozřejmě nebude zapovězeno, můžou jej mít za příplatek. V jaké výši, není známo, základní cena vozu doporučená automobilkou ale činí 90 774 tisíc euro, v přepočtu přibližně 2 270 000 Kč. V prodeji by měl vůz objevit v červnu nebo červenci.


Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem - 1 - Porsche Cayenne GTS 01Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem - 2 - Porsche Cayenne GTS 02Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem - 3 - Porsche Cayenne GTS 03Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem - 4 - Porsche Cayenne GTS 04Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem - 5 - Porsche Cayenne GTS 05
GTS dostalo bodykit modelu Turbo, tradičně ale zůstává u atmosférického osmiválce Cayenne S s mírně posíleným výkonem

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.