Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem
10.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Porsche neustává ve snaze přesvědčit nás, že SUV může být sportovní. Do Pekingu dorazí s novou generací vyladěného Cayenne GTS.
Podobně jako jeho předchůdce, se Cayenne GTS zařadí v hierarchii značky mezi typ S a Turbo a opět se bude spoléhat na vyladěnou verzi atmosférického osmiválce. Jednotka o objemu 4,8 litru posílila ze standardních 400 na 420 koní, které se budou přenášet na obě nápravy přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF.
Minulá generace byla kromě toho k mání také se šestistupňovou manuální převodovkou. Je možné, že se objeví také zde, ale aktuální tisková zpráva se o ní nezmiňuje a je proto více než pravděpodobné, že z důvodu nezájmu zákazníků z nabídky prostě vypadla. Potvrzuje to také několik zdrojů, včetně britského Autocar, jehož informace jsou obvykle důvěryhodné.
Mírně posílený výkon se postaral o jemné vylepšení dynamiky, které se při akceleraci na stovku projeví ve srovnání s Cayenne S zkrácením času z 5,9 na 5,7 sekundy. Při sprintu na 160 km/h by se ale obě verze měly dostat na tuto metu za identických 13,3 s. Maximálka vzrostla jen nepatrně z 258 na 261 km/h, stejně jako průměrná spotřeba z 10,5 na 10,7 l/100 km.
GTS se tradičně neodlišuje od eska pouze jinak naladěným motorem, ale také vzhledem připomínajícím typ Turbo a úpravami na podvozku. Nový Cayenne byl snížen o 24 mm a standardně je dodáván na ocelových pružinách v kombinaci s adaptivními tlumiči. Porsche slibuje více stability v zatáčkách a mnohem méně náklonů i lepší kontrolu nad pohyby karoserie.
Vzduchové pérování majitelům GTS samozřejmě nebude zapovězeno, můžou jej mít za příplatek. V jaké výši, není známo, základní cena vozu doporučená automobilkou ale činí 90 774 tisíc euro, v přepočtu přibližně 2 270 000 Kč. V prodeji by měl vůz objevit v červnu nebo červenci.





GTS dostalo bodykit modelu Turbo, tradičně ale zůstává u atmosférického osmiválce Cayenne S s mírně posíleným výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 26 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 26 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan