Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo
7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV se v rámci designu nechá ovlivnit hlavně modely Macan a Panamera Sport Turismo. Dorazit má i s hybridní technikou.
Mohlo by se zdát, že druhá generace Porsche Cayenne je na trhu již věčnost, ve skutečnosti však od jejího debutu uplynuly pouhé tři roky. Řeči o nástupci by proto mohly být předčasné, díky kolegům z britského Auto Expressu tu ale máme již nyní náznaky věcí budoucích, i když se dá předpokládat, že reálné SUV bude co do vzhledu vypadat jinak, než jak počítačové ilustrace naznačují. Poskládány jsou totiž z modelů, které vzhled třetí generace Porsche Cayenne do značné míry ovlivní.
Začít můžeme přídí, která se nechá ovlivnit nedávno představeným modelem Macan, a to zvláště v rámci kapoty. Ve stejném duchu se pak ponesou i světlomety, vzadu ovšem novinka čerpá inspiraci z konceptu Panamera Sport Turismo. Vyjma toho je ale rovněž patrné, že čtyřdveřový liftback ovlivnil také boky vozu, kde se zejména na předních dveřích objevují prolisy.
Jak jsme ale již naznačili, jde o pouhý nástřel, nikoliv holou pravdu. Do roku 2017, kdy by Cayenne měl dorazit, se tak dozajista řada věcí změní. Jednu jistotu ovšem máme. Novinka totiž bude používat platformu MLB, která by se měla ukázat již tento rok pod karoserií nové generace Audi Q7. Mimo to ji ovšem v budoucnu spatříme také u Bentley a Lamborghini Urus.
Ačkoliv detaily jsou nyní neznámé, počítat se dá se značným odlehčováním. Stokilová dieta by přitom měla napomoci jak jízdním vlastnostem, tak i spotřebě. V tom jí pak bude asistovat čtyřválcová hybridní verze, která se objeví vedle stávajících - ale v té době modernizovaných - šestiválcových a osmiválcových motorů.
Mimo to pak nové Porsche Cayenne dostane standardní vektorování točivého momentu za pomoci brzdění, přičemž u vyšších úrovní výbavy lze očekávat i stavitelný vzduchový podvozek a zadní diferenciál zakomponovaný do systému PTV Plus. Chybět pak nebudou ani nové bezpečnostní systémy či připojení k internetu.
Ceny by se oproti těm stávajícím neměly příliš lišit, díky čemuž šestiválcový Cayenne s výkonem zřejmě již přes 300 koní bude k mání za cca 1,7 milionu Kč. Verze GTS a Turbo používající osmiválec však již překročí 2,5 milionu, respektive 3,5 milionu korun.







První ilustrace chystaného Porsche Cayenne staví hlavně na inspiraci modely Macan a Panamera Sport Turismo
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva