Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo

Německé SUV se v rámci designu nechá ovlivnit hlavně modely Macan a Panamera Sport Turismo. Dorazit má i s hybridní technikou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo

7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německé SUV se v rámci designu nechá ovlivnit hlavně modely Macan a Panamera Sport Turismo. Dorazit má i s hybridní technikou.

Mohlo by se zdát, že druhá generace Porsche Cayenne je na trhu již věčnost, ve skutečnosti však od jejího debutu uplynuly pouhé tři roky. Řeči o nástupci by proto mohly být předčasné, díky kolegům z britského Auto Expressu tu ale máme již nyní náznaky věcí budoucích, i když se dá předpokládat, že reálné SUV bude co do vzhledu vypadat jinak, než jak počítačové ilustrace naznačují. Poskládány jsou totiž z modelů, které vzhled třetí generace Porsche Cayenne do značné míry ovlivní.

Začít můžeme přídí, která se nechá ovlivnit nedávno představeným modelem Macan, a to zvláště v rámci kapoty. Ve stejném duchu se pak ponesou i světlomety, vzadu ovšem novinka čerpá inspiraci z konceptu Panamera Sport Turismo. Vyjma toho je ale rovněž patrné, že čtyřdveřový liftback ovlivnil také boky vozu, kde se zejména na předních dveřích objevují prolisy.

Jak jsme ale již naznačili, jde o pouhý nástřel, nikoliv holou pravdu. Do roku 2017, kdy by Cayenne měl dorazit, se tak dozajista řada věcí změní. Jednu jistotu ovšem máme. Novinka totiž bude používat platformu MLB, která by se měla ukázat již tento rok pod karoserií nové generace Audi Q7. Mimo to ji ovšem v budoucnu spatříme také u Bentley a Lamborghini Urus.

Ačkoliv detaily jsou nyní neznámé, počítat se dá se značným odlehčováním. Stokilová dieta by přitom měla napomoci jak jízdním vlastnostem, tak i spotřebě. V tom jí pak bude asistovat čtyřválcová hybridní verze, která se objeví vedle stávajících - ale v té době modernizovaných - šestiválcových a osmiválcových motorů.

Mimo to pak nové Porsche Cayenne dostane standardní vektorování točivého momentu za pomoci brzdění, přičemž u vyšších úrovní výbavy lze očekávat i stavitelný vzduchový podvozek a zadní diferenciál zakomponovaný do systému PTV Plus. Chybět pak nebudou ani nové bezpečnostní systémy či připojení k internetu.

Ceny by se oproti těm stávajícím neměly příliš lišit, díky čemuž šestiválcový Cayenne s výkonem zřejmě již přes 300 koní bude k mání za cca 1,7 milionu Kč. Verze GTS a Turbo používající osmiválec však již překročí 2,5 milionu, respektive 3,5 milionu korun.


Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo - 1 - Porsche Cayenne 2017 render 01Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo - 2 - Porsche Cayenne 2017 render 02Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo - 3 - Porsche Cayenne 2017 render 03Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo - 4 - Porsche Cayenne 2017 render 04Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo - 5 - Porsche Cayenne 2017 render 05Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo - 6 - Porsche Cayenne 2017 render 06Porsche Cayenne 2017: nová generace se rýsuje, na váze shodí 100 kilo - 7 - Porsche Cayenne 2017 render 07
První ilustrace chystaného Porsche Cayenne staví hlavně na inspiraci modely Macan a Panamera Sport Turismo

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše