Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Boxster a Cayman dostanou čtyřválcové turbo, nabídne až 400 koní
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro německou značku začíná být nízká spotřeba a emise CO2 vším. Na jejich oltář tak klidně obětuje kultivovanost i absolutní propojení s vozem.
Každá akce vyžaduje reakci. A snaha zavděčit se většímu množství lidí logicky přináší oběti pro jednotlivce. Pokud tedy německá automobilka Porsche hodlá v budoucnu produkovat pomalu více vozidel než třeba takové Volvo, pak musí brát stále více v potaz emise CO2. To pro zapřísáhlé fanoušky asi bude představovat ránu, neboť namísto špičkových zážitků za volantem bude značka klást stále větší důraz na downsizing.
Obětí tohoto trendu se stanou příští generace modelů Boxster a Cayman, které namísto stávajících atmosférických šestiválců budou vybaveny přeplňovaným čtyřválcem. Ten si zachová horizontální uspořádání válců, přičemž nabízet má až 400 koní. Tedy o poznání více, než kolik dnes dostanete pod kapotou nedávno představených verzí GTS. Na druhou stranu to ale bude znamenat ztrátu kultivovanosti a ovladatelnosti i horší image.
Začněme první oblastí, jež se váže k samotné koncepci motoru. Pohonné jednotky s protiběžnými písty totiž způsobují mnohem větší vibrace než ty řadové či vidlicové. A čím méně válců mají, tím zřetelnější tento diskomfort je. Dá se jistě předpokládat, že Porsche udělá vše proto, aby zákazníkům zajistila vrcholnou míru kultivovanosti, tím však řidiče ještě dále odřízne od dnes stále skoro dokonalého spojení s vozem, které přeplňovaná jednotka - ať je vyvinutá sebelépe - nutně přináší.
V restauračních zařízeních pak asi majitelé již nebudou tak často bouchat klíčky do stolu, neboť čtyřválcovou jednotkou se dnes může pochlubit kdekdo (i když ani to asi za pár let nebude pravda...). Abychom však jen nekritizovali, pak u čtyřválce bude možné stoprocentně očekávat nižší emise i spotřebu. Je však sporné, zda o to někdo jiný kromě vedení Porsche stojí. Hlavně při takových obětech...
Porsche Boxster a Cayman sice dnes nenabízejí 400 koní, pravým důvodem je však možné ohrožení pozice 911
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1