Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Boxster 2012: nová generace přijde se čtyřválcem
8.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Porsche Boxster pro 2012 bude mít zase o něco šťavnatější parametry než současná verze. Nevyhne se mu ale ani jedno nepříliš příjemné překvapení.
Není žádným tajemstvím, že Porsche pilně pracuje na vývoji třetí generace kompaktního Boxsteru s cílem uvést jej na trh během příštího roku. Ačkoli oficiálně automobilka na toto téma neřekla ani popel, pokusili jsme se dát dohromady všechny informace z věrohodných zdrojů a udělat si především o technických řešeních německé novinky lepší obrázek. Pokud vás toto téma zajímá, můžete si jasnější představu o podobě nového Boxsteru udělat s námi.
Poznámka: Přiložené fotografie zachycují podobu současného Boxsteru a jeho edice z posledních let výroby.
Připravovaný nový model s designem, který se bude snažit toto „levné“ Porsche odlišit od dražšího modelu 911, se skrývá pod číselným označením 981. Nevíme, proč automobilka zvolila právě toto kódové označení, neboť současná generace vozu se značí 987, ale je to podobná záhada jako u nástupce 911 997, který ponese označení 991. Boxster nám naroste v rozvoru o pěkných 60 mm a celková délka karosérie se prodlouží o 37 mm. Světlá výška vozu se sníží o 10 mm a přední převis se zkrátí o 25 mm. Díky všem optimalizacím se kabina vozu dočká o 18 mm většího místa pro nohy u řidiče i spolujezdce. A nutno podotknout, že u Boxsteru je každý centimetr v tomto ohledu dobrý.
Budeme se asi opakovat, ale nízká hmotnost je právě tím, co činí automobily lépe ovladatelnými a mrštnými respektive zábavnějšími. Nový Boxster půjde se svou hmotností v tomto případě dolů o 15 kg, což je jednoznačně skvělá zpráva. Standardní model bude vážit 1 320 kg a ostrá verze S 1340 kg, a to jsou stále pěkné hodnoty. Boxster nikdy neomračoval výkony využitých agregátů ale především dobrým poměrem výkonu na tunu hmotnosti vozu.
Zbrusu nový model bude také patřičně upraven po stránce exteriéru, a tak nikoho zřejmě nepřekvapí minoritní změny v oblasti přední masky, světel a samozřejmě nárazníků. Designová změna proběhne také v případě bočního sání za dveřmi řidiče a spolujezdce (Boxster má motor uprostřed, a tak sání nemůže být řešeno klasicky v přídi vozidla). Z dosud známých špionážních fotografií je patrné také strmější usazení předního skla. Všechny tyto detaily mají za cíl jediné, odlišit tento model od ikonické 911.
Zlo přišlo již také na Porsche, a tak jako vlajkový motor pro novou řadu bude k dispozici plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem okolo 268 kW (365 koní) a točivým momentem 470 Nm. To jsou samozřejmě úctyhodné parametry, ale nikdo z opravdových fajnšmekrů z přítomnosti přeplňování, které omezí okamžité reakce motoru na plynový pedál, plesat asi nebude.
K dispozici má zůstat i atmosférický plochý šestiválec s výkonem zvýšeným na 198 kW (269 koní) a točivým momentem 280 Nm, což jako základ pro svižné projíždění okresek jistě stačí. Výkon současné verze Boxsteru končí na 188 kW (256 koní). Ostrý Boxster S bude mít stále k dispozici skvělý šestiválec o objemu 3,4 litru a výkonu 235 kW (319 koní) a 360 Nm točivého momentu. Výkonový přírůstek je zde nicotných 9 koní, ale motor zůstává poctivou atmosférou, a to se počítá.
Vznik nového čtyřválce ale nejde s informacemi o šestiválcových agregátech příliš dohromady a dává vzniknout spekulacím o tom, že by novinka mohla, třebaže v průběhu času, nahradit také základní motor o objemu 2,9 litru, agregát Boxsteru S, nebo dokonce oba. Předpokládáme ale, že Porsche nebude chtít zákazníky hned „vyplašit” eliminací šestiválcových motorů a pokud budou nahrazeny čtyřválcovými, stane se tak spíše později.
Na oficiální informace ale stále čekáme. Konkrétní podrobnosti se zřejmě dozvíme až ke konci roku, neboť uvedení nového Boxsteru je plánováno na leden 2012.
Nejnovější edice současného Boxsteru S s jednoduchým označením Black
Dřívější Porsche Design Edition téhož modelu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva