Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 919 hybrid oficiálně: s dvoulitrem V4 turbo váží 870 kilogramů
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Speciál pro třídu LMP1 znamená velkolepý návrat Porsche do Le Mans. 919 hybrid je díky elektromotoru občasnou čtyřkolkou.
Včerejší den byl ve znamení prvního nástřelu informací o chystaném hybridním závoďáku Porsche a dnes můžeme přidat další informace. Německý výrobce sportovních vozů totiž konečně strhl na ženevském výstavišti plachtu a dal možnost přihlížejícím nakouknout do tajů svých vypělých závodních technologií.
Ultimatní prostředek na trápení dominantních Audin a Toyot na čtyřiadvacetihodinovkách použije už bez většího překvapení neobvyklý čtyřválcový motor. Speciál 919 hybrid se vyznačuje dvoulitrovou čtyřválcovou jednotkou s uspořádáním válců do „Véčka“, která si nechá líbit výlety k devíti tisícovkám otáček. S produkcí výkonu jí pomáhá turbodmychadlo a přímé vstřikování paliva.
Spalovací jednotka je umístěna uprostřed a spolupracuje s elektromotorem nacházejícím se na přední nápravě. Elektrický motor je napájen z lithium-iontových akumulátorů, které kvůli ideálnímu rozložení hmotnosti našly svojí pozici v jednomístné kabině. Díky tomu je 919 hybrid schopno posílat část výkonu i předním kolům, což z něho dělá dočasnou čtyřkolku.
Aby byly baterky řádně dobíjeny, musel monopost dostat nové systémy pro rekuperaci energie z brždění a inovativní systém tepelné rekuperace energie umístěný uvnitř výfukového systému. Díky nim údajně 919 dokáže naspořit oněch pravidly dovolených 8 MJ energie rychleji, aby je mohl pilot následně využít v každém kole s pomocí KERS (dle nových pravidel LMP1). Závodní placka splňuje regulace samozřejmě i rozměry, a tak její délka nepřesahuje 4,65 metru, šířka 1,9 metru a výška pak 1,05 metru. Minimální hmotnost Porsche splnilo do puntíku, a tak 919 hybrid váží 870 kilogramů.
Inženýři strávili v aerodynamických tunelech (ve Weissachu a univerzitě ve Stuttgartu) více než 2 000 hodin, přitom na vývoji se podíleli také piloti, kteří usednou za volant při příležitosti letošního seriálu World Endurance Championship. Na červnovém Le Mans tak uvidíme s novým 919 hybrid například Marka Webbera, Neela Jani, Tima Bernharda a Romaina Dumase společně s továrními jezdci Marcem Liebem a Brendonem Hartley.
Kromě novinky pro Le Mans stojí na fotografii také vůz 911 RSR, jemuž dodává kinetickou energii čtyřlitrový šestiválec s výkonem 460 koní spolu se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Pohonná jednotka má společné rysy s tou, která pohání limitovanou edici silničního modelu GT3 RS s dodatkem 4,0.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.



















Nový speciál 919 hybrid dokáže se čtyřválcem a elektromotorem divy. Už se nemůžeme dočkat čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 2 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 3 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 5 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 7 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva