Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA

Stále ještě nejsme ve finále, ohlášený výkon 887 koní tak může být i vyšší. Karbonové „záclonky“ za zadními koly ale zřejmě již do výroby dorazí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA

19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Stále ještě nejsme ve finále, ohlášený výkon 887 koní tak může být i vyšší. Karbonové „záclonky“ za zadními koly ale zřejmě již do výroby dorazí.

Tak tohle již začíná vypadat na nejdelší odhalování nového modelu v historii celého automobilismu. Pokud se totiž zadíváme opravdu podrobně na analogii týkající se Porsche 918 Spyder, pak konceptu jsme se dočkali již v březnu 2010. Krátce nato německá značka přišla s ohlášením sériové výroby a prakticky od té doby nás zásobuje fotogaleriemi předprodukčních exemplářů i informacemi o tom, co máme čekat od produkčního modelu.

Po víkendovém zveřejnění nového snímku, který nástupce Carrery GT zachycuje v pohybu, jsme si přitom poněkud bláhově mysleli, že je již konec. Přeci jen, do prodeje má vůz jít 18. září (tedy 18. 9., což odkazuje na jeho název). Aktuálně však Porsche na svém účtu na Twitteru oznámilo, že daný model - ten samý, jaký se ukázal o víkendu v Pebble Beach - není sériovým modelem, ale opravdu posledním prototypem.

Kde tedy máme očekávat produkční realitu? Kde jinde, než na autosalonu ve Frankfurtu, který začíná ještě před zmiňovaným datem a chronologicky tak Porsche bude vše souhlasit. Na začátku září se totiž vůz představí ve své výstavní premiéře, krátce nato bude zahájen prodej a někdy v prosinci letošního roku dorazí první vozy k zákazníkům. Logiku tedy celá věc má, jen kdyby netrvala tak dlouho.

Na motor show ovšem Porsche nehodlá představit jen finální vizáž (která se od předchozích prototypů liší třeba „záclonkami“ za zadními koly), ale také technické parametry. I dosavadní údaje se totiž ještě v následujících dnech mohou změnit. Jsme proto opravdu zvědavi na finální výkon, neboť prozatím Porsche udává 887 koní produkovaných osmiválcem a dvěma elektromotory.

V podstatě tak jediným faktem, který se za ta léta prakticky nezměnil, je cena. Startovat se totiž i nadále má na částce 845 000 USD (cca 16 900 000 Kč). S příplatky typu paketu Weissach, který shazuje pár kilo, ale rozhodně nebude problém překročit i hranici dvaceti milionů korun. Podobný výdaj si přitom stále můžete „dopřát” i vy, Porsche 918 Spyder totiž není vyprodané.


Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 1 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 01Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 2 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 02Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 3 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 03Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 4 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 04Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 5 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 05Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 6 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 06Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 7 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 07Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 8 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 08Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 9 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 09Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 10 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 10Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 11 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 11Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 12 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 12Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 13 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 13Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 14 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 14Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 15 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 15Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 16 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 16Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 17 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 17Porsche 918 Spyder: v USA se ukázal jen poslední prototyp, sériovka až na IAA - 18 - Porsche 918 Spyder posledni predprodukcni 18
Porsche 918 Spyder předvedlo na Pebble Beach své nové karbonové „záclonky“. Kromě toho se německý sportovní hybrid pochlubil také zlatou izolací v motorovém prostoru

Zdroj:

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.