Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder v sérii: pomalejší než LaFerrari, 200 km/h dá „až“ za 7,7 s
9.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé doto) Hybrid z Zuffenhausenu je tu v sériové podobě. Nabízí 887 koní, rychlost až 345 km/h i jistě nereálnou spotřebu 3 l/100 km.
Tak tu konečně máme oficiálně Porsche 918 Spyder. Odhaleno bylo v rámci tzv. VW Group Night, což je akce, kterou německý koncern pořádá pravidelně před velkými autosalony, ten frankfurtský nevyjímaje. Po stránce designové přitom novinka ze Zuffenhausenu překvapí jen stěží, po stránce dynamické tu však máme pro potenciální zájemce jednu nepříjemnou zprávu. Německý vůz je totiž i navzdory dodatečnému navýšení výkonu pomalejší než konkurenční Ferrari LaFerrari.
Akceleraci z klidu na stovku ještě německý hybridní supersport zvládne za 2,8 sekundy, což jej zřejmě bude stavět na roveň italského plnokrevníka, pak však očividně začíná ztrácet dech. Jakkoliv to zní při tak oslnivých výkonech podivně. Jenže dvoustovku budete mít na tachometru za 7,7 sekundy, což je o nějakých sedm desetin pomaleji, metu 300 km/h pak Porsche 918 Spyder protne „až“ za 22 sekund. Tedy o podstatných sedm sekund později než Ital.
Pravda, u LaFerrari stále nemáme k dispozici finální parametry, přeci jen vůz je ještě ve finální fázi vývoje. Dá se ale předpokládat, že k nějaké zásadní změně již nedojde. Díky čemuž Porsche dost možná svůj souboj prohrálo na plné čáře dříve, než došlo k nastartování motorů. Na vině je přitom stoprocentně hmotnost - zatímco Ferrari váží nějakých 1 255 kg, u Spyderu se ručičky vah zastavily až na hodnotě 1 634 kg. To je váhová definice slova „propast”.
Samozřejmě, dělat závěr jen na základě časů dosahovaných v přímce nemůžeme, zvláště, když Porsche slibuje i paket Weissach, který navyšuje aerodynamiku a snižuje hmotnost. Ovšem jen o pouhých 34 kil, čímž se k Ferrari nepřiblíží ani náhodou. A kupodivu to není jediný nešvar, kterým hybridní supersport ze Zuffenhausenu trpí. Velký problém totiž máme také s jeho udávanou spotřebou.
Podle německé značky má 918 Spyder jezdit za pouhé 3 litry na 100 kilometrů, přičemž v rámci elektrického režimu zvládne i 30 km bez zapojení spalovací jednotky. Jediný pohled na kapacitu baterií však naznačuje, že se jedná o velmi optimistické hodnoty. Daných 6,7 kWh totiž sice nějaký ten elektrodojezd zaručí, možná i oněch 30 km volným tempem, po vyčerpání šťávy však náhle máte v rukou obézní mašinu poháněnou osmiválcem.
Abychom ovšem pouze nehanili, pustíme se do zbytku popisu s větším nadhledem. Začít můžeme samotným počtem limitované série, který nemá překročit 918 exemplářů (všechny budou navíc levostranné). Podle Porsche jsou prodané zhruba dvě třetiny, nějaké to místo v čekací listině se tedy najde. Přičemž cena základního provedení činí 768 026 Eur (cca 19 970 000 Kč).
Za tuto částku dostanete karbonový monokok, karoserii z kompozitů nebo zakázkové šasí, jež užívá hliníku, magnézia a titanu. Pokud vám to ovšem přijde málo exotické, můžete poptávat zmíněný paket Weissach. Ten navýší množství uhlíkových vláken, zároveň ale z kabiny vyhodí audio systém, klimatizaci, loketní opěrky či kapsy ve dveřích. Stát vás pak bude dalších 60 000 Eur (1,56 milionu).
Je přitom otázkou, nakolik tato proměna ovlivní i jízdní dynamiku, Porsche totiž udává veškerá data jen pro základní provedení. Časy potřebné k akceleraci jsme již zmínili, stejně jako spotřebu. Dodáme tak, že maximálka činí 345 km/h. Ovšem pouze při aktivaci režimu Race Hybrid, který je jedním z pěti dostupných módů (E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid a Hot Lap).
Pokud totiž aktivujete první, dostane se vám síly jen od dvou elektromotorů (první je umístěn na přední nápravě, druhý na zadní, přičemž dohromady produkují 286 koní v 6 500 otáčkách). Počítat tak můžete s akcelerací na stovku za 7 sekund a nejvyšší rychlostí 150 km/h, přičemž právě tento mód by měl umožnit dosažení zmiňovaného „bezemisního“ dojezdu.
Tím bychom představení Porsche 918 Spyder mohli uzavřít, přičemž na závěr jen dodáme pár informací o motoru. Alespoň osmiválec o objemu 4,6 litru si totiž pochvalu zaslouží. A to nikoliv kvůli výkonu 607 koní, ale především kvůli maximálním otáčkám. Pokud totiž zašlápnete plynový pedál až na kobereček, vylétne ručička do 9 100 ot./min. Je tedy zřejmé, že potenciál tu je. Škoda jen, že ho zabila extrémně těžká hybridní technika...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu



































918 Spyder se ve Frankfurtu ukázala i s Walterem Röhrlem, který se podílel na jejím vývoji a rekordu ze Severní smyčky Nürburgringu
Porsche 918 Spyder se konečně ukázalo v produkčním balení. Ferrari LaFerrari však i přes nárůst výkonu neporazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva