Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: připravte si 18 miliónů
22.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pánové a dámy, prosíme o pozornost. Nejdražší Porsche všech dob právě přichází. Je drahé, je rychlé, ale když na to přijde, spokojí se se šťávou ze zásuvky.
Porsche naštěstí stále ještě vyrábí i jiná auta než jen SUV a občas se pustí také do sféry hypersportů. Pamatujete Carreru GT s nezaměnitelně ječivým desetiválcem? Nyní se Porsche vydává do stejných vod, ovšem s úplně jinou technikou.
Na loňském autosalonu v Ženevě byla představena studie hybridního supersportu označená 918 Spyder. S ročním zpožděním přichází z Zuffenhausenu podrobnosti o produkční verzi, které doprovázejí i nové skici vyobrazující její finální vzhled. Ačkoli jde jen o „malůvky”, dá se s z nich usoudit, že vzhled sériového vozu se oproti konceptu změní jen v nepodstatných detailech. Jak už vyplývá z názvu, 918 Spyder zůstává otevřeným vozem s manuálně odnímatelným střešním panelem, který bude možno uložit do prostoru pod přední kapotou. Stejné řešení už známe třeba od Koenigseggu.
Co se týče techniky, základem Spyderu je monokok z plastů zesílených uhlíkovými vlákny (CFRP). Pohon zajistí hybridní soustava složená z před zadní nápravou umístěného benzínového V8 o objemu přes 4 lilty a výkonu přes 500 koní, který bude přes 7° dvouspojkový automat DPK pohánět zadní kola, a dvou elektromotorů. Jeden se bude starat o přední kola, druhý bude pomáhat vzadu. Jejich celkový výkon bude minimálně 218 koní.
Šťávu jim zajistí vodou chlazené Li-ion baterie, které bude možno nabíjet i externě. Maximální rychlost při jízdě čistě na elektřinu bude 150 km/h, dojezd okolo 25 km a doba nabíjení bude záviset na místní elektrické síti, v Německu má zabrat 3 hodiny. Vůz je tak ve výsledku tzv. plug-in hybridem, tedy vozem schopným po omezený čas využívat omezeného množství celkového výkonu při čerpání energie pouze z akumulátorů dobitých třeba přes noc v garáži.



Porsche 918 Spyder na nejnovějších oficiálních skicách
Bez zajímavosti není, že kombinovaná spotřeba benzinu při evropskými normami daných testech je odhadována na 3 l/100 km. Jakým způsobem se k ní pánové od Porsche dopočítali, to nám zůstává záhadou. Zřejmě půjde o ryzí spotřebu benzinu při současném využití elektřiny z akumulátorů během prvních kilometrů jízdy, což by ovšem bylo poněkud zavádějící. Jednak se elektřina v akumulátorech nezjeví sama od sebe a pak jistě nevydrží dlouho. Ačkoli přesnou kapacitu „baterek” zatím automobilka nezveřejnila, při tříhodinové době dobíjení a teoretickém dojezdu na nabití okolo 25 kilometrů to žádná velká sada nebude.
Současně informacemi o technice a vzhledu přišla také zpráva o ceně, za kterou si můžete novinku už nyní objednat. Rozhodně ji nelze nazvat lidovou. Pokud byste se chtěli stát jedním z 918 vyvolených, budete si muset připravit 645 000 Eur bez DPH. V našich končinách to při současném kurzu a při připočtení české DPH odpovídá zhruba 18 000 000 Kč.
Celý nákup je navíc poměrně komplikovaným procesem. Pokud byste snad o Spyder měli zájem, bude třeba vyhledat dealera, který je oprávněn tento vůz prodávat. Může jím být jakékoli zastoupení značky, pro prodej 918 ale musí mít podepsanou s Porsche zvláštní dohodu. Samotné objednávce pak musí od dealera předcházet zaslání žádosti o přidělení, na které Porsche zareaguje s tím, zda má v plánované omezené produkci prostor pro vyřízení další objednávky. Pokud ano, od zákazníka bude vyžadována záloha ve výši 150 000 Eur, po níž automobilka potvrdí i předpokládaný datum výroby. Rok před samotnou výrobou pak kupující bude muset složit zálohu dalších 150 000 Eur, zbylých 345 000 Eur pak uhradí v momentě skutečného vzniku vozu. Porsche jej nicméně nezašle k dealerovi do doby plné úhrady kupní ceny.
S ohledem na cenovku vozu je to od automobilky velmi sebevědomý postup, který může leckterého zákazníka odradit. A to zvláště pokud uvážíme, že výroba bude zahájena 18. října 2013 a první šťastlivci se budou moci vlastním Spyderem svézt až v listopadu téhož roku. Snad možná i proto dostane každý zákazník kromě pořadového čísla také možnost zakoupit si speciální edici modelu 911 Turbo S, což by mu dlouhé čekání na 918 mělo zkrátit.
Snímky konceptu 918 Spyder z loňského ženevského autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 14 minutamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 14 minutamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před hodinouČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 2 hodinamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 4 hodinamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva