Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily
21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Co může být zajímavého na voze vybydleném jako chánovské paneláky? Třeba taková maličkost, že odkrývá techniku příštího supersportu Porsche 918.
Když se odhodláte svěřit svůj mnohamilionový prototyp zástupcům tisku a jeho tvary chcete pro jistotu udržet v tajnosti, máte dvě možnosti. Použít oblíbené psychedelické nálepky anebo účinnější kamufláž vyrobenou z různě tvarovaných dodatečných panelů. Porsche použilo třetí možnost. Vývojovému konceptu nechalo odstranit karoserii a jako provizorní náhrada byly použity porůznu rozřezané a jinak upravené panely devětsetjedenáctky.
Porsche má v této chvíli tři testovací stroje. Tento předvedla v lednu na italském okruhu Nardo a připojila k němu ty nejdůležitější informace. Supersport 918 Spyder bude plug-in hybrid. Balíček dodatečných akumulátorů bude ovšem minimální. Podle Porsche stačí kapacita 6,8 kWh (což je ekvivalent cirka 2,6 litru benzinu) na 26 kilometrů v čistě elektrickém režimu.
O něco záživnější bude jízda s hlavním srdcem pohonu. Před zadní nápravou je uložený 4,6litrový vidlicový osmiválec přímo odvozený z agregátu RS Spyder, třínásobného vítěze Le Mans kategorie. Tato hračka nerozhodí po silnici své vnitřnosti ani při devíti tisících otáčkách a i bez pomoci páru elektromotorů umí vyprodukovat 578 koní. Ty se potkávají v sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK z Panamery společně se 122 koňskými silami jednoho elektromotoru. Ten druhý s výkonem 109 koní roztáčí přední kola, taky Spyder je částečnou čtyřkolkou.
Do výpočtů Porsche jsme neviděli, nicméně automobilka tvrdí, že celkový výkon systému činí 780 koní, 750 newtonmetrů a v případě aktivace funkce overboost krátkodobě až 950 newtonmetrů. Podle dosud naměřených parametrů vychází akcelerace na 100 km/h za méně než tři vteřiny a sériové auto by mělo dosáhnout rychlost 325 km/h.
To je téměř o vteřinu lepší čas než zvládla Carrera GT s motorem 5,7 V10 a výkonem 612 koní. Poněkud méně příjemně vychází srovnání hmotnosti obou strojů. Starší supersport zakládající si na své lehkosti vážil 1 380 kg, Porsche 918 Spyder má bez dvou kilogramů o tři metráky více. A to využívá hliníkovo-karbonové šasi s hmotností jen 220 kg anebo titanové výfuky. Konstruktoři nicméně omlouvají tím, že 80 procent celkové hmotnosti je soustředěno kolem podélné osy auta, převážně mezi nápravami.
Další zajímavosti? Sedadlo je kvůli lepší rozložení hmotnosti mírně posunuto vpřed. Vývoj elektrického systému zabral přes devět měsíců, ve voze je více než 50 řídicích jednotek a všechny světla na voze, od osvětlení interiéru až po hlavní reflektory tvoří LED. Nabíjení baterek by mělo zabrat kolem dvou hodin, Porsche ovšem ujišťuje, že pracují na technologii, která by to měla zvládnout do dvaceti minut.
Cena toho všeho? Když bude 18. září 2013 zahájen prodej, 918 Spyder by měl být k mání v přepočtu za necelých 18 milionů korun. Takže, kdo začíná šetřit?
Až bude tohle v příštím roce skutečným autem, Porsche vám za něj vystaví fakturu na téměř 18 milionů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva