Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily

Co může být zajímavého na voze vybydleném jako chánovské paneláky? Třeba taková maličkost, že odkrývá techniku příštího supersportu Porsche 918.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily

21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co může být zajímavého na voze vybydleném jako chánovské paneláky? Třeba taková maličkost, že odkrývá techniku příštího supersportu Porsche 918.

Když se odhodláte svěřit svůj mnohamilionový prototyp zástupcům tisku a jeho tvary chcete pro jistotu udržet v tajnosti, máte dvě možnosti. Použít oblíbené psychedelické nálepky anebo účinnější kamufláž vyrobenou z různě tvarovaných dodatečných panelů. Porsche použilo třetí možnost. Vývojovému konceptu nechalo odstranit karoserii a jako provizorní náhrada byly použity porůznu rozřezané a jinak upravené panely devětsetjedenáctky.

Porsche má v této chvíli tři testovací stroje. Tento předvedla v lednu na italském okruhu Nardo a připojila k němu ty nejdůležitější informace. Supersport 918 Spyder bude plug-in hybrid. Balíček dodatečných akumulátorů bude ovšem minimální. Podle Porsche stačí kapacita 6,8 kWh (což je ekvivalent cirka 2,6 litru benzinu) na 26 kilometrů v čistě elektrickém režimu.

O něco záživnější bude jízda s hlavním srdcem pohonu. Před zadní nápravou je uložený 4,6litrový vidlicový osmiválec přímo odvozený z agregátu RS Spyder, třínásobného vítěze Le Mans kategorie. Tato hračka nerozhodí po silnici své vnitřnosti ani při devíti tisících otáčkách a i bez pomoci páru elektromotorů umí vyprodukovat 578 koní. Ty se potkávají v sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK z Panamery společně se 122 koňskými silami jednoho elektromotoru. Ten druhý s výkonem 109 koní roztáčí přední kola, taky Spyder je částečnou čtyřkolkou.

Do výpočtů Porsche jsme neviděli, nicméně automobilka tvrdí, že celkový výkon systému činí 780 koní, 750 newtonmetrů a v případě aktivace funkce overboost krátkodobě až 950 newtonmetrů. Podle dosud naměřených parametrů vychází akcelerace na 100 km/h za méně než tři vteřiny a sériové auto by mělo dosáhnout rychlost 325 km/h.

To je téměř o vteřinu lepší čas než zvládla Carrera GT s motorem 5,7 V10 a výkonem 612 koní. Poněkud méně příjemně vychází srovnání hmotnosti obou strojů. Starší supersport zakládající si na své lehkosti vážil 1 380 kg, Porsche 918 Spyder má bez dvou kilogramů o tři metráky více. A to využívá hliníkovo-karbonové šasi s hmotností jen 220 kg anebo titanové výfuky. Konstruktoři nicméně omlouvají tím, že 80 procent celkové hmotnosti je soustředěno kolem podélné osy auta, převážně mezi nápravami.

Další zajímavosti? Sedadlo je kvůli lepší rozložení hmotnosti mírně posunuto vpřed. Vývoj elektrického systému zabral přes devět měsíců, ve voze je více než 50 řídicích jednotek a všechny světla na voze, od osvětlení interiéru až po hlavní reflektory tvoří LED. Nabíjení baterek by mělo zabrat kolem dvou hodin, Porsche ovšem ujišťuje, že pracují na technologii, která by to měla zvládnout do dvaceti minut.

Cena toho všeho? Když bude 18. září 2013 zahájen prodej, 918 Spyder by měl být k mání v přepočtu za necelých 18 milionů korun. Takže, kdo začíná šetřit?


Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 1 - Porsche 918 Spyder Prototyp 01Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 2 - Porsche 918 Spyder Prototyp 02Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 3 - Porsche 918 Spyder Prototyp 03Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 4 - Porsche 918 Spyder Prototyp 04Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 5 - Porsche 918 Spyder Prototyp 05Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 6 - Porsche 918 Spyder Prototyp 06Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 7 - Porsche 918 Spyder Prototyp 07Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 8 - Porsche 918 Spyder Prototyp 08Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 9 - Porsche 918 Spyder Prototyp 09Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 10 - Porsche 918 Spyder Prototyp 10Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 11 - Porsche 918 Spyder Prototyp 11Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 12 - Porsche 918 Spyder Prototyp 12Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 13 - Porsche 918 Spyder Prototyp 13Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 14 - Porsche 918 Spyder Prototyp 14Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 15 - Porsche 918 Spyder Prototyp 14_1Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 16 - Porsche 918 Spyder Prototyp 15Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 17 - Porsche 918 Spyder Prototyp 16Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 18 - Porsche 918 Spyder Prototyp 17Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 19 - Porsche 918 Spyder Prototyp 18Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 20 - Porsche 918 Spyder Prototyp 19Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 21 - Porsche 918 Spyder Prototyp 20Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 22 - Porsche 918 Spyder Prototyp 21Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily - 23 - Porsche 918 Spyder Prototyp 22
Až bude tohle v příštím roce skutečným autem, Porsche vám za něj vystaví fakturu na téměř 18 milionů

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.