Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu

(+ video) Porsche zase překonalo samo sebe a přitom nevystoupilo z vlastního stínu. S dalším Turbem přichází výkon, přímé řazení to balí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu

3.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Porsche zase překonalo samo sebe a přitom nevystoupilo z vlastního stínu. S dalším Turbem přichází výkon, přímé řazení to balí.

Je libo ohnout časoprostor hodně anebo ještě o kousek více? Porsche má odpověď na obě varianty, když dnes, překvapivě v jeden den, odhalilo novou generaci modelu 911 Turbo a zároveň i posílenou variantu Turbo S. Abychom zbytečně nezkoušeli vaši trpělivost, začneme hned tím nejdůležitějším.

Aktuálně nejvýkonnější typ 911 991 má za zadní nápravou podélně posazený plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který s pomocí dvou turbodmychadel s variabilní geometrií rozváděcích lopatek vyprodukuje 520 koní a v provedení S odevzdá sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK až 560 koní. Pokud teď čekáte následnou informaci o manuálu, jednu máme, zastáncům spojkového pedálu se však asi líbit nebude - po vzoru 991 GT3 zřejmě nedostane manuál ani Turbo. Tisková zpráva sice nic takového neuvádí, přímému řazení se však vyhýbá, čímž bylo sděleno totéž.

Společně s novou generací Turba automobilka Porsche rovněž představuje nový systém pohonu všech kol. Tovární sdělení je příliš stručné, abychom jej mohli popsat detailněji, nicméně víme, že se jedná o techniku využívající k přenosu výkonu na přední kola vícelamelovou spojku, systém je chlazený vodou a podle Porsche „umí v případě potřeby přenést na přední nápravu více výkonu“.

Časy akcelerace „standardního“ Turba a Turba S automobilka neuvádí, s příplatkovým paketem Sport Chrono, který dynamiku aut z Zuffenhausenu vždycky lehce vylepší, dokáže základní přeplňovaná devětsetjedenáctka zrychlit na stovku za 3,2 sekundy a eSko je o desetinu vteřiny ještě rychlejší. Maximální rychlost činí 318 km/h.

Protože ani Turbo pochopitelně nemá výjimku na pokuty za nadlimitní emise oxidu uhličitého a i jeho spotřeba se do průměru značky započítává, také jeho motor na křižovatkách vypíná systém stop-start, aby v nerealistickém testu měření normované spotřeby mohl vykázat průměrných 9,7 litru na 100 kilometrů.

Pokud jste ve čtení dospěli až sem a nabyli jste dojmu, že Porsche při stavbě nového Turba opět raz postupovalo podle standardního evolučního principu „mírně vylepšit-přidat pár koní“, tentokrát to není docela pravda, protože vůz podobně jako GT3 dostal aktivní řízení kol zadní nápravy.

Systém sestává ze dvou elektro-mechanických aktuátorů nahrazujících konvenční ramena, přičemž kola můžou být v závislosti na rychlosti vozu natáčená o 2,8 stupně. Pokud se auto pohybuje rychlostmi do 50 km/h, zadní kola jdu do opačného směru než ta přední, což je podle Porsche ekvivalent virtuálního zkrácení rozvoru o 250 mm a „významně pomůže s dynamikou v prudkých zatáčkách“ a stejně tak „usnadňuje parkování“. Při rychlostech nad 80 km/h se zadní kola naopak začnou natáčet do směru identického s těma předníma. Konstruktéři tvrdí, že uvedené naopak „virtuálně prodlouží rozvor o 500 mm a vylepší stabilitu ve vysokých rychlostech“.

Pokud jde o karoserii novinky, změny v designu vám určitě lépe ozřejmí fotografie, můžeme k tomu ale dodat, že Turbo je ve srovnání s 911 Carrera 4 o 28 milimetrů širší, dále dostalo dvoubarevné kované dvacítky s centrální maticí a nová světla využívající ve všech režimech pouze LED. Mezi další nově vyvinuté prvky patří také systém aktivních aerodynamických prvků nazvaných PAA (Porsche Active Aerodynamics). Tato technika sestává z předního, pneumaticky třístupňově stavitelného předního spoileru pod nárazníkem a rovněž třístupňově stavitelného zadního křídla. Porsche říká, že PAA se postaralo o zlepšení času na Severní smyčce Nürburgringu o dvě sekundy. Mimochodem, když už zmiňujeme Nordschleife - automobilka přesný čas neuvedla, tvrdí pouze, že Turbo S ji na produkčních pneumatikách zdolá za méně než sedm a půl minuty.

Porsche kromě výše zmiňovaného nabídne v rámci příplatkové výbavy třeba karbon-keramické brzdy, radarový tempomat, systém rozpoznávající dopravní značky, karbonové doplňky, audio Burmester a po vzoru BMW M5 a dalších naneštěstí v základní výbavě také elektronický generátor zvuku vylepšující akustické projevy pohonné jednotky.

Prodej modelu Turbo startuje v září. Porsche za něj v Německu bude požadovat 162 055 Eur, v přepočtu 4,16 milionu a Turbo S tam pořídíte od 195 256, tedy cirka rovných 5 milionů korun.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 1 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 01Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 2 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 02Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 3 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 03Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 4 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 04Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 5 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 05Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 6 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 06Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 7 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 07Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 8 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 08Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 9 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 09Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 10 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 10Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 11 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 11Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 12 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 12Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 13 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 13Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 14 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 14Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 15 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 15Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 16 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 16Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 17 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 17Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 18 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 18Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 19 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 19Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 20 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 20Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 21 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 21Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 22 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 22Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 23 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 23Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 24 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 24Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 25 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 25Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 26 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 26Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 27 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 27Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu - 28 - Porsche 911 991 Turbo a Turbo S 2013 28
Jak dlouho asi potrvá, než někdo postaví nové Turbo S proti Nissanu GT-R?

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše