Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu
3.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Porsche zase překonalo samo sebe a přitom nevystoupilo z vlastního stínu. S dalším Turbem přichází výkon, přímé řazení to balí.
Je libo ohnout časoprostor hodně anebo ještě o kousek více? Porsche má odpověď na obě varianty, když dnes, překvapivě v jeden den, odhalilo novou generaci modelu 911 Turbo a zároveň i posílenou variantu Turbo S. Abychom zbytečně nezkoušeli vaši trpělivost, začneme hned tím nejdůležitějším.
Aktuálně nejvýkonnější typ 911 991 má za zadní nápravou podélně posazený plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který s pomocí dvou turbodmychadel s variabilní geometrií rozváděcích lopatek vyprodukuje 520 koní a v provedení S odevzdá sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK až 560 koní. Pokud teď čekáte následnou informaci o manuálu, jednu máme, zastáncům spojkového pedálu se však asi líbit nebude - po vzoru 991 GT3 zřejmě nedostane manuál ani Turbo. Tisková zpráva sice nic takového neuvádí, přímému řazení se však vyhýbá, čímž bylo sděleno totéž.
Společně s novou generací Turba automobilka Porsche rovněž představuje nový systém pohonu všech kol. Tovární sdělení je příliš stručné, abychom jej mohli popsat detailněji, nicméně víme, že se jedná o techniku využívající k přenosu výkonu na přední kola vícelamelovou spojku, systém je chlazený vodou a podle Porsche „umí v případě potřeby přenést na přední nápravu více výkonu“.
Časy akcelerace „standardního“ Turba a Turba S automobilka neuvádí, s příplatkovým paketem Sport Chrono, který dynamiku aut z Zuffenhausenu vždycky lehce vylepší, dokáže základní přeplňovaná devětsetjedenáctka zrychlit na stovku za 3,2 sekundy a eSko je o desetinu vteřiny ještě rychlejší. Maximální rychlost činí 318 km/h.
Protože ani Turbo pochopitelně nemá výjimku na pokuty za nadlimitní emise oxidu uhličitého a i jeho spotřeba se do průměru značky započítává, také jeho motor na křižovatkách vypíná systém stop-start, aby v nerealistickém testu měření normované spotřeby mohl vykázat průměrných 9,7 litru na 100 kilometrů.
Pokud jste ve čtení dospěli až sem a nabyli jste dojmu, že Porsche při stavbě nového Turba opět raz postupovalo podle standardního evolučního principu „mírně vylepšit-přidat pár koní“, tentokrát to není docela pravda, protože vůz podobně jako GT3 dostal aktivní řízení kol zadní nápravy.
Systém sestává ze dvou elektro-mechanických aktuátorů nahrazujících konvenční ramena, přičemž kola můžou být v závislosti na rychlosti vozu natáčená o 2,8 stupně. Pokud se auto pohybuje rychlostmi do 50 km/h, zadní kola jdu do opačného směru než ta přední, což je podle Porsche ekvivalent virtuálního zkrácení rozvoru o 250 mm a „významně pomůže s dynamikou v prudkých zatáčkách“ a stejně tak „usnadňuje parkování“. Při rychlostech nad 80 km/h se zadní kola naopak začnou natáčet do směru identického s těma předníma. Konstruktéři tvrdí, že uvedené naopak „virtuálně prodlouží rozvor o 500 mm a vylepší stabilitu ve vysokých rychlostech“.
Pokud jde o karoserii novinky, změny v designu vám určitě lépe ozřejmí fotografie, můžeme k tomu ale dodat, že Turbo je ve srovnání s 911 Carrera 4 o 28 milimetrů širší, dále dostalo dvoubarevné kované dvacítky s centrální maticí a nová světla využívající ve všech režimech pouze LED. Mezi další nově vyvinuté prvky patří také systém aktivních aerodynamických prvků nazvaných PAA (Porsche Active Aerodynamics). Tato technika sestává z předního, pneumaticky třístupňově stavitelného předního spoileru pod nárazníkem a rovněž třístupňově stavitelného zadního křídla. Porsche říká, že PAA se postaralo o zlepšení času na Severní smyčce Nürburgringu o dvě sekundy. Mimochodem, když už zmiňujeme Nordschleife - automobilka přesný čas neuvedla, tvrdí pouze, že Turbo S ji na produkčních pneumatikách zdolá za méně než sedm a půl minuty.
Porsche kromě výše zmiňovaného nabídne v rámci příplatkové výbavy třeba karbon-keramické brzdy, radarový tempomat, systém rozpoznávající dopravní značky, karbonové doplňky, audio Burmester a po vzoru BMW M5 a dalších naneštěstí v základní výbavě také elektronický generátor zvuku vylepšující akustické projevy pohonné jednotky.
Prodej modelu Turbo startuje v září. Porsche za něj v Německu bude požadovat 162 055 Eur, v přepočtu 4,16 milionu a Turbo S tam pořídíte od 195 256, tedy cirka rovných 5 milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Jak dlouho asi potrvá, než někdo postaví nové Turbo S proti Nissanu GT-R?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 30 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000