Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 RS 2015: unikly finální specifikace, má 500koňový čtyřlitr
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vrcholný model značky dostane čtyřlitrový motor naladěný na 500 koní. Jeho výkon má ovšem na zadní 21palcová kola přenášet jen automat PDK.
Nová generace Porsche 911 GT3 RS je jednou z nejočekávanějších novinek letošního roku. Zatím ovšem stále není jisté, zda ji uvidíme již za pár dní v Ženevě, či zda se premiéra uskuteční až na podzim ve Frankfurtu. Spíše ovšem počítáme s druhou variantou, neboť na výstavišti Palexpo by RS zbytečně odvádělo pozornost od nového Porsche Cayman GT4. Do oficiálního virtuálního odhalení nám tím pádem zbývají měsíce, tento krok je ale již pomalu zbytečný. Již dříve uniklé snímky nám totiž odprezentovaly karoserii a nyní se díky znovu uniknuvším specifikacím můžeme podívat i pod ní.
Tou asi nejzásadnější novinkou je fakt, že potvrzeny byly veškeré předchozí spekulace, jež naznačovaly, že nad zadní nápravu se nastěhuje čtyřlitrový motor. Nejde ovšem o předchozí Mezgerův agregát stejného objemu, jen jinak naladěný, nýbrž o vrcholnou verzi stávajícího plochého šestiválce s přímým vstřikováním. Očekávat máme 500 koní a 460 Nm, přičemž špičkový výkon bude generovat v 8 800 otáčkách.
Veškerý výkon zamíří na zadní sedadla, jistým zklamáním je ovšem přítomnost sedmistupňového automatu PDK, minimálně jak výchozí volby. V tomto směru je ovšem možné, že Porsche chystá ještě rozšíření nabídky o verzi, která by byla k mání s manuálem. O příchodu takového modelu se nedávno zmiňoval i hlavní testovací jezdec značky Walter Röhrl. Oficiální potvrzení však zatím chybí.
Od nářků se tedy můžeme přesunout k dalším technickým specifikacím, jež počítají s pokročilým vektorováním točivého momentu a elektronickým zadním diferenciálem. O šestatřicet milimetrů byl následně ve srovnání s Porsche 911 GT3 rozšířen rozchod kol, kdy na přední nápravě najdeme 20palcové ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 265/35, zatímco vzadu budou jednadvacítky a sudy o rozměru 325/30.
Za samotnými kovanými ráfky se skrývají vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové ráfky, které počítají s 380milimetrovými kotouči. Dále můžeme zmínit karoserii rozšířenou vpředu o 50 a vzadu o 30 mm (opět v porovnání s 911 GT3), která kupříkladu v oblasti dveří počítá s hliníkem, zatímco víko zavazadelníku a přední blatníky jsou z karbonu. Střecha pak pro změnu byla vyrobena z hořčíku.
S ohledem na tuto variaci lze očekávat nízkou hmotnost i těžiště, což ještě umocní užití polykarbonátových oken. Uvnitř pak najdeme pouze dvojici předních skořepin, zatímco ta zadní padla rovněž za oběť odlehčování. Více informací najdete v níže přiložených dokumentech, kdy odklon od Porsche 911 GT3 je vždy zvýrazněn tučně.
Chystané Porsche 911 GT3 RS se oproti již dříve odhalené verzi GT3 pozmění v celé řadě detailů...
...jak ostatně naznačily již předchozí uniklé snímky vozu s nemaskovanou karoserií
Zdroj: AxisOfOversteer@Twitter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie