Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 RS 2015 odhaleno patentovými snímky, je to mix GT3 a Turba
1.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po fotografiích maskovaného prototypu jsou tu záběry z patentového úřadu, na kterých je vidět nejostřejší 911 v plné nahotě. Bude prý ale jen s PDK.
Loňský rok se nesl ve znamení poslední generace Porsche 911 GT3, vozu, který je nadále osazen atmosférickým motorem. Šestiválcový boxer s 3,8litrovým objemem má 475 koní a jediné, co by mu mohlo chybět, je snad jen lepší chlazení. Fandové stuttgartských sportovních aut ale po příchodu GT3 už začali netrpělivě vyhlížet jeho nejostřejší verzi, která tradičně přichází rok a více poté. Samozřejmě se bavíme o ultimativním „er-esu“.
Před několika dny se podařilo špiónům s fotoaparáty zachytit tento vůz v maskování na Severní smyčce Nürburgringu při využívání maximálního potenciálu a jeho motor nezněl věru zle. Obavy z použití přeplňování se rázem rozplynuly jako pára nad hrncem a dále už můžeme spekulovat pouze nad tím, zda GT3 RS 991 dostane manuální převodovku alespoň jako alternativní skříň pro entuziasty. Podle posledních zpráv našich britských kolegů ale s manuálním šestikvaltem nedorazí ani za příplatek.
Než to ale budeme vědět se stoprocentní jistotou, můžeme si ho prohlédnout v plné nahotě. Nové snímky, které opustili (ať už úmyslně, nebo nikoliv) patentový úřad, nám odhalují podobu karoserie dokonale. Dřívější video odhalilo nové chladicí otvory na zadních blatnících s odkazem na závodní RSR i macatý zadní stavitelný spoiler, jenomže odlišností od standardního provedení bude evidentně ještě trochu víc. Například ona po stranách vyboulená střecha umožní posádce na okruhu bezstarostnou jízdu v helmách. Snímky také poukazují na jinou kapotu, která svým vybráním navazuje na střešní partie, dále jsou tu třeba výrazné aerodynamické žábry na předních blatnících zlepšující proudění vzduchu z podběhů.
Samozřejmostí je samozřejmě širší rozchod kol, kvůli němuž musely být blatníky vytaženy do stran. Poslední 911 tak využije zřejmě nejširší „skořápky“ jako Turbo, zatímco klasická GT3 si musí vystačit s méně roztaženým základem z Carrery s pohonem všech kol. Na zádi se nachází dvojitá koncovka výfuku, která se naoko od té v normální GT3 neliší, vyrobena je však z titanu. Stejně tak se prý počítá s novým lehčím lithiovým akumulátorem, jehož úkolem bude obsluha elektromotorů natáčejících zadní hnaná kola. Ze snímků si lze všimnout i dalších nových detailů a typického bezpečnostního rámu. Posledním otazníkem na RS tedy zůstává výkon.
Bez delšího uvažování bude jistě vyšší než 475 koní, není však pravděpodobné, že by RS s tímto motorem bez přeplňování ohrozilo 911 Turbo S, které disponuje díky dvojici turbodmychadel 560 koňmi. My osobně bychom tipovali zhruba 510 koní. Daleko zajímavější informací jistě bude, o kolik nakonec okruhově zaměřená GT3 zhubne oproti svému výchozímu vzoru, aby dokázala čas na trati podstatně vylepšit. Tvůrci však slibují, že bude primárně ještě extrémnější než kdy jindy a rozdílů oproti GT3 prý najdeme v útrobách více než kdy předtím. Nové GT3 RS ještě nemá stanoveno datum premiéry ani prodejní ceny, ale mělo by být zhruba o pětinu dražší než GT3 a dorazit snad příští rok.
Na Porsche 911 GT3 RS 991 se těší všichni nadšenci do takzvaných „trackdays“. Manuální převodovku jim ovšem výrobce už nenabídne
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva