Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 RS 2015 odhaleno patentovými snímky, je to mix GT3 a Turba
1.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po fotografiích maskovaného prototypu jsou tu záběry z patentového úřadu, na kterých je vidět nejostřejší 911 v plné nahotě. Bude prý ale jen s PDK.
Loňský rok se nesl ve znamení poslední generace Porsche 911 GT3, vozu, který je nadále osazen atmosférickým motorem. Šestiválcový boxer s 3,8litrovým objemem má 475 koní a jediné, co by mu mohlo chybět, je snad jen lepší chlazení. Fandové stuttgartských sportovních aut ale po příchodu GT3 už začali netrpělivě vyhlížet jeho nejostřejší verzi, která tradičně přichází rok a více poté. Samozřejmě se bavíme o ultimativním „er-esu“.
Před několika dny se podařilo špiónům s fotoaparáty zachytit tento vůz v maskování na Severní smyčce Nürburgringu při využívání maximálního potenciálu a jeho motor nezněl věru zle. Obavy z použití přeplňování se rázem rozplynuly jako pára nad hrncem a dále už můžeme spekulovat pouze nad tím, zda GT3 RS 991 dostane manuální převodovku alespoň jako alternativní skříň pro entuziasty. Podle posledních zpráv našich britských kolegů ale s manuálním šestikvaltem nedorazí ani za příplatek.
Než to ale budeme vědět se stoprocentní jistotou, můžeme si ho prohlédnout v plné nahotě. Nové snímky, které opustili (ať už úmyslně, nebo nikoliv) patentový úřad, nám odhalují podobu karoserie dokonale. Dřívější video odhalilo nové chladicí otvory na zadních blatnících s odkazem na závodní RSR i macatý zadní stavitelný spoiler, jenomže odlišností od standardního provedení bude evidentně ještě trochu víc. Například ona po stranách vyboulená střecha umožní posádce na okruhu bezstarostnou jízdu v helmách. Snímky také poukazují na jinou kapotu, která svým vybráním navazuje na střešní partie, dále jsou tu třeba výrazné aerodynamické žábry na předních blatnících zlepšující proudění vzduchu z podběhů.
Samozřejmostí je samozřejmě širší rozchod kol, kvůli němuž musely být blatníky vytaženy do stran. Poslední 911 tak využije zřejmě nejširší „skořápky“ jako Turbo, zatímco klasická GT3 si musí vystačit s méně roztaženým základem z Carrery s pohonem všech kol. Na zádi se nachází dvojitá koncovka výfuku, která se naoko od té v normální GT3 neliší, vyrobena je však z titanu. Stejně tak se prý počítá s novým lehčím lithiovým akumulátorem, jehož úkolem bude obsluha elektromotorů natáčejících zadní hnaná kola. Ze snímků si lze všimnout i dalších nových detailů a typického bezpečnostního rámu. Posledním otazníkem na RS tedy zůstává výkon.
Bez delšího uvažování bude jistě vyšší než 475 koní, není však pravděpodobné, že by RS s tímto motorem bez přeplňování ohrozilo 911 Turbo S, které disponuje díky dvojici turbodmychadel 560 koňmi. My osobně bychom tipovali zhruba 510 koní. Daleko zajímavější informací jistě bude, o kolik nakonec okruhově zaměřená GT3 zhubne oproti svému výchozímu vzoru, aby dokázala čas na trati podstatně vylepšit. Tvůrci však slibují, že bude primárně ještě extrémnější než kdy jindy a rozdílů oproti GT3 prý najdeme v útrobách více než kdy předtím. Nové GT3 RS ještě nemá stanoveno datum premiéry ani prodejní ceny, ale mělo by být zhruba o pětinu dražší než GT3 a dorazit snad příští rok.






Na Porsche 911 GT3 RS 991 se těší všichni nadšenci do takzvaných „trackdays“. Manuální převodovku jim ovšem výrobce už nenabídne
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 7 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 10 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva