Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 2018 překvapilo časem z Nordschleife, je jedenáctý nejlepší vůbec
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bylo jasné, že bude rychlejší, ale o tolik? Pouhý facelift klíčového sportovního modelu Porsche stačil k tomu, aby se zapsalo do historie okruhu.
Před několika málo dny bylo faceliftované Porsche 911 GT3 načapáno na Ringu, a to hned v několika exemplářích. Testovací jezdci přitom šlapali na plynový pedál, jako kdyby nebylo zítřka, pročež bylo nad slunce jasné, že tu nejde o nic jiného než o zajetí co nejlepšího možného času. Šéf vývoje těchto aut sice nedávno řekl, že jen o výsledky z okruhů už Porsche nejde, zároveň ale dodal, že automobilka zůstává soutěživá a o co nejlepší výsledky bude dále usilovat. A to je jedině dobře.
Důvodem je právě čas, který GT3 na Nordschleife zajelo. Již při pohledu na řádění testovacích jezdců jsme zmiňovali, že možná dojde k prolomení bariéry 7 minut a 20 sekund, Porsche ale zamířilo ještě citelně níže. Necelých jednadvacet kilometrů totiž obkroužilo za 7:12,7. To je celkově jedenáctý nejlepší čas mezi silničními auty, respektive devátý, pokud nebudeme počítat oba „zářezy“ Radicalu.
GT3 se tedy dostává do té nejlepší společnosti, před sebou má totiž Dodge Viper ACR, Gumpert Apollo Sport či Nissan GT-R Nismo, zatímco za sebou nechává Lexus LFA Nürburgring Package, Chevrolet Corvette C6 ZR1, Ferrari 488 GTB nebo Porsche 911 GT2 RS. Předchozí provedení, tedy variantu před faceliftem, pak poráží o podstatných 12,3 sekundy.
„Před několika lety bylo možné dosáhnout takového času pouze v závodním voze se slicky,“ dodává k měřenému kolu výše zmíněný Preuninger. „Nové GT3 jej ale dosáhlo s nesrovnatelně nižším výkonem, navíc je stále vhodné pro každodenní používání.“ Kromě čtyřlitrového motoru s výkonem 500 koní u toho přitom bylo PDK a pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.
Mimo to se vůz pyšnil ještě karbon-keramickými brzdami či řiditelnou zadní nápravou, dovnitř se pak nastěhovala ochranná klec. Za volantem vozu, který nejrychlejší kolo zajel, pak seděl Lars Kern, jeden ze závodních jezdců značky. Do pohoří Eifel ale nedorazil sám, jak jsme zmínili již v úvodu, Porsche do Zeleného pekla vyslalo celý tým, který se o co nejlepší výsledek snažil. A Kern byl nejúspěšnější.







Porsche 911 GT3 zajelo Ring za působivých 7 minut a 12,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva