Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Carrera 4 GTS: stylová labutí píseň
13.5.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Na závěr kariéry modelu 997 přichází na trh další varianta „polopuristické” verze GTS. Výkonnému atmosférickému motoru u ní sekunduje pohon všech kol.
Už jsme si mysleli, že Porsche 911 GT3 RS 4.0 bude onou slavnostní tečkou za bohatým životem současné generace modelu 911, ale Porsche na poslední chvíli přišlo ještě s jedním přídavkem. Je jím Carerra 4 zkřížená s posíleným modelem GTS.
Jak už jsme uvedli v původním představení, model GTS je postaven na karoserii právě „čtyřkolkové” Carerry 4. Důvodem byla o 44 mm širší karoserie, do které se tak vešla zadní náprava s větším rozchodem kol a širší kola. Přidání pohonu přední nápravy tak už nepředstavovalo žádný zásadní problém. Za zadní kapotou se nachází stejný motor, tedy plochý atmosféricky plněný šestiválec o objemu 3,8 l, který dosahuje maximálního výkonu 408 k při 7 200 1/min. Je vybaven šesti samostatně ovládanými podtlakovými klapkami, což přispívá nejen ke špičkovému výkonu, ale také k linearitě v širokém rozsahu. Maximální točivý moment 420 Nm je dosahován mezi 4 200 a 5 600 1/min ovšem podle Porsche je k dispozici 320 Nm už při 1 500 1/min.
Carerra 4 GTS sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,6 s (4,8 s u otevřené verze), tedy za stejnou dobu jako varianta s pohonem zadní nápravy. To jasně ukazuje, že náhon na všechny 4 kola rozhodně není montován kvůli nedostatku trakce za běžných podmínek, s tou RWD verze žádný problém nemají. Pokud je auto místo standardního šestistupňového manuálu vybaveno dvouspojkovým automatem PDK, zrychlí na stovku o 0,2 s dříve.
Průměrná spotřeba je v případě C4 GTS stejná jako u standardní Carerry 4, tedy 11 l/100 km, u otevřené verze 11,2 l/100 km. Ve srovnání s dvoukolkou to jsou o půl litru vyšší čísla.
Jako všechny modely s pohonem všech kol, i GTS poznáte podle reflexního pruhu mezi zadními světly a samozřejmě také podle nápisů na dveřích a víku motoru. Nechybí ani standardně montovaná 19" litá kola RS Spyder uchycená centrální maticí. Také uvnitř je vše jako u RWD modelu. Sportovní sedadla, spodní část palubní desky, dveřní panely, volant, řadicí páka a madlo ruční brzdy jsou obšity Alcantarou.
Máte-li zájem, připravte si 111 956 Eur na kupé a 122 071 Eur na Cabrio. Prodeje na německém trhu začnou už v červenci.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 10 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 3 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 4 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 5 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 6 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 18:35 - řidičBOB
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB