Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Carrera 4 a Targa 4 2016: turboofenziva pokračuje
7.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Verze s pohonem všech kol dostaly do vínku rovněž přeplňovaný motor. Carrera 4S díky němu zvládne zrychlení na stovku za 3,8 s.
O faceliftu Porsche 911 jsme napsali již mnohé, zejména pak s ohledem na motorový prostor, kde došlo k opravdu výrazné rošádě. Padáka totiž dostal atmosférický šestiválec o skoro až čtyřlitrovém objenu, na jehož místo se nastěhovala nová přeplňovaná třílitrová jednotka. Ta v případě základního modelu produkuje 370 koní a 450 Nm točivého momentu, ve verzi Carrera S pak dokonce 420 koní a 500 Nm. Tedy v obou případech o dvacet koní a šedesát Newtonmetrů více než dosavadní provedení.
Přestože jsou tato fakta již delší dobu známa, nemluvíme zde o nich jen tak. Porsche totiž přichází s dalším krokem své turboofenzivy a přeplňovanými pohonnými jednotkami osazuje také modely Carrera 4, Carrera 4 Cabrio a Targa 4. Tedy varianty, které disponují pohonem všech kol. Tento systém se podle tiskové zprávy dočkal vylepšení, pročež má umocnit jízdní dynamiku i bezpečnost, detaily ovšem Porsche nezmiňuje.
Místo toho automobilka dodává, že standardem je podvozek PASM, který oproti dosavadnímu provedení klesnul o 10 milimetrů níže k zemi. V případě varianty Carrera 4S je pak možné za příplatek sáhnout ještě po systému řízení zadní nápravy, kterým disponuje také zadokolka a jehož činnost ideálně mapuje nové, níže přiložené video. My pak jen v krátkosti dodáme, kupříkladu redukuje poloměr otáčení o 0,4 metru.
Od podvozku se ale vraťme zpět k motorům, respektive k jízdní dynamice. Ta v případě kupé Carrera 4 počítá se zrychlením z klidu na stovku za 4,1 sekundy, varianta S osazená sedmistupňovým automatem PDK a paketem Sport Chrono pak danou disciplínu zvládne již za 3,8 sekundy. V prvním případě tu tedy máme zlepšení o čtyři desetiny, ve druhém pak o tři.
Kabrioletu a verzi Targa 4 trvá akcelerace o dvě desetiny déle, což ostatně platí také o silnějším provedení S. Nejvyšší rychlost celé trojice, respektive šestice se pak v závislosti na zvoleném provedení a převodovce (kromě automatu je samozřejmě k mání i sedmistupňový manuál) pohybuje od 287 do 305 km/h. Průměrná spotřeba pak poklesla na 7,9 až 8 l/100 km.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že ve srovnání se zadokolkou se varianty osazené systémem 4x4 liší karoserií rozšířenou o 44 milimetrů v zadní části a také již tradičním proužkem, který spojuje zadní světla. Jinak jsou ovšem veškeré změny poplatné aktuálnímu faceliftu, pročež tu máme jinou grafiku čelních lamp, přepracované nárazníky nebo jiné víko motorového prostoru.
Uvnitř je možné počítat s novým volantem, který počítá s voličem čtyř jízdních režimů a standardně s průměrem 375 milimetrů. Mimo to ovšem Porsche nabízí 360milimetrové příplatkové sportovní provedení, v rámci doplňků je pak možné sáhnout rovněž po hydraulickém zdvihu přední nápravy. České ceny aktuálně známé nejsou, ty německé ale najdete níže.
Německé ceny Porsche 911 Carrera 4, Carrera 4 Cabrio a Targa 4
911 Carrera 4, 103 983 Eur
911 Carrera 4S, 118 144 Eur
911 Carrera 4 Cabriolet, 117 073 Eur
911 Carrera 4S Cabriolet, 131 234 Eur
911 Targa 4, 117 073 Eur
911 Targa 4S, 131 234 Eur









Porsche nově osadilo přeplňovaným motorem verze Carrera 4/4S, Carrera 4/4S a Targa 4/4S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva