Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Targa 4 a 4S: nová Targa s obloukem je oficiálně venku
13.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Německý „bezpečný kabriolet“ je k mání pouze s pohonem všech kol, svou zvláštní plátěnou střechu složí za 19 sekund.
Ačkoliv je již večer středoevropského času, v Detroitu mají krátce po poledni. Je tak logické, že dosud ještě oficiálně neznáme všechny velké tamního autosalonu. Na stánku Porsche však již po premiéře mají, díky čemuž se můžeme podívat na zoubek novému modelu 911 Targa. Ten se oficiálně vrací se koncepci ochranného oblouku nad předními sedadly, který s příchodem generace 996 nahradil posuvný prosklený panel. Purističtí vyznavači „bezpečného kabrioletu“, jak byla původní Targa od svého debutu v roce 1965 titulována, tak mohou být v tomto ohledu spokojeni.
V rámci designu je to přitom právě střešní a okenní sekce, která novinku odlišuje od zbytku produkce. Jinak je vše stejné, včetně předního sloupku. Ten prostřední je však již unikátem, na nějž navazuje jednolité sklo obepínající celou záď. To po stisku tlačítka mechanismus podobný tomu, jaký užívá normální 911 Cabrio, celý panel odsune. Další elektromotory se pak postarají o uschování plátna za zadní sedadla, načež se zadní sklo opět vrátí na své místo.
Celá operace zabere 19 sekund, přičemž oproti běžnému kabrioletu, který vše zvládá až do rychlosti 50 km/h, musí Targa potupně zastavit. Na druhou stranu se s ohledem na přidaný nosník dozajista chlubí vyšší tuhostí. Přesná data však v tomto směru Porsche nezveřejnilo. To ale již neplatí o hmotnosti, která u základního modelu činí 1 540 kilogramů. Sklápěcí mechanismus, plátno i magneziové nosníky tak společně s výztuhami přihodily oproti kupé 130 kilo (Targa je kupodivu také těžší než 911 Cabrio, a to o 40 kg).
K mání bude novinka prozatím pouze v kombinaci s pohonem všech kol, a to jako Targa 4 osazená 3,4litrovým motorem o výkonu 350 koní, a jako model 4S poháněný 3,8litrovým plochým šestiválcem produkujícím koní 400. V prvním případě se přitom máme v kombinaci se sedmistupňovým manuálem těšit na akceleraci z klidu na stovku za 5,2 sekund (s PDK za rovných 5 s) zatímco nejvyšší rychlost bude vrcholit hodnotou 282 km/h (respektive 280 km/h).
Silnější Targa 4S stejnou disciplínu s identickým manuálem zvládne za 4,6 sekundy (s automatickou převodovkou je opět o dvě desetiny rychlejší), přičemž její rozlet ukončí omezovač až v 296 km/h (s PDK je o 2 km/h pomalejší). Sáhnout ovšem můžete také po paketu Sports Chrono, se kterým modely s automatem zvládnou sprint za pouhých 4,4 sekundy (u méně výkonné verze za 4,6 s).
Prodej má na severoamerickém trhu začít v létě, v Evropě to ovšem Porsche stihne již v květnu. Přičemž ceny v sousedním Německu startují na částkách 109 338 Eur (cca 2 985 000 Kč) za 911 Targa 4 a 124 094 Eur (3,389 milionu korun) za verzi 4S.
Porsche 911 991 Targa 4
Porsche 911 991 Targa 4S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva