Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 oficiálně: další detaily, první ceny
23.8.2011 | Pavel Janda, Petr Miler | Přidat příspěvek
Dost bylo úniků, nové Porsche 911 připravené pro modelový rok 2012 je oficiálně na světě. Je čas shrnout si všechny dosud známé informace.
Tip: Projděte si také další získané specifikace a snímky, máme i první fotku řadičky manuálního sedmikvaltu.
Je jisté, že odhalování nového Porsche 911 nešlo podle plánu. Bizarní mix oficiálních a neoficiálních informací a dalších materiálů, který se k nám dostával v posledních dnech, jsme podrobněji komentovali již v našem předchozím dnešním článku, v němž jsme se ještě radovali z nenadálé dostupnosti dalších specifikací. Tehdy jsme se domnívali, že se oficiálního odhalení ještě hned tak nedočkáme, neboť automobilka teprve včera vyrukovala s dvojicí videí nenaznačujících vůbec nic o tom, že by k odhalení mělo dojít v řádu hodin. Ale nakonec právě k tomu došlo, zřejmě i proto, že Porsche začalo být trapné hrát si na vrituální realitu dramatického odhalování, když ve skutečné realitě již vůz dávno tajemstvím není. To všechno už je ale nyní historií. Nové Porsche 911 bylo oficiálně představeno ve verzích Carrera a Carrera S, a tak se pojďme podívat, co nabídnou.
Automobilkou uvolněné snímky jsou do jednoho přesně těmi, které se na veřejnost dostaly již během uplynulého týdne, a tak ve věci vzhledu nelze říci mnoho nového. Porsche 911 s kódovým označením 991 je zkrátka pořád 911, jak ji známe, a je to tak vlastně dobře. Pravdou sice je, že jsme očekávali trochu větší inovace, ale v automobilovém světě, který uměle „inovuje”, aniž by si to kdokoli rozumný přál, je alespoň u 911 setrvání u tradičních hodnot příjemné.
Příď vozu je tak prakticky totožná jako u odcházející generace 997 po faceliftu, i když jsou všechny její části nové. Trochu jiná hlavní světa, lehce odlišné světlomety pro denní svícení, upravený nárazník, kapota, blatníky... To všechno je zajímavé, ale celkový výsledek je pro laika od faceliftované 997 skoro k nerozeznání. Jak jsme již zmínili dříve, největší ze všech stran viditelnou novinkou jsou vnější zpětná zrcátka vycházející nově z bočních dveří a nikoli oken, nevýrazně odlišný boční profil pak opět rozeznají spíše experti přes zuffenhausenské vozy.
Co se výrazně změnilo je ovšem záď, která dostala mnohem subtilnější zadní světla z LED, která činí zbylé partie vizuálně mnohem mohutnějšími. Auto jako celek ale výrazně větší není - je tedy o 56 mm delší než dosud (4 491 mm), na šířku ale měří stejně (1 808 mm) a na výšku je dokonce o 10 mm nižší (1 290 mm). Vzhledem k tomu, že rozvor byl prodloužen o plných 10 centimetrů (na 2 450 mm) a automobilka bude nově k tomuto vozu dodávat až 20" kola, vypadá nakonec karoserie i na délku menší. Realitu ale přesně popisují jen zmíněná čísla.
K zádi ještě dvě poznámky - všimněte si nového označení vozu, které nyní neuvádí jen verzi, ale i označení 911 a také slovo Porsche. Možná až trochu moc písmenek naráz. Jiné je také širší zadní přítlačné křídlo, které se nadále automaticky vysunuje v rychlostech nad 120 km/h automaticky, nebo manuálně na základě volby řidiče. Ve vysunuté poloze na žádné z uvolněných fotek vidět není, jeho odlišné tvary jsou ale zjevné i při pohledu na záď ve chvíli, kdy je křídlo zasunuté.
Co je nesporně velmi zajímavé a podrobně jsme to rozebírali již v našem dřívějším dnešním článku, vůz dostal dramaticky větší rozchod. Rozchod předních kol je oproti předchozí generaci zvětšen o plných 5 centimetrů (1 536 mm) a vzadu se přitom nezměnil ani o milimetřík (1 486 mm). Jak sami vidíte, znamená to, že vůz má větší rozchod předních kol než zadních, a to je u 911 naprosto neobvyklé už vzhledem k její siluetě. Co to udělá s jízdními vlastnostmi ve „spolupráci” s (na 911) ohromným rozvorem jsme velmi zvědavi.
Jisté jsou nyní i specifikace motorů, které se oproti předchozí generaci posunuly zase o něco dále, byť zatím známe data pro výchozí provedení Carrera a silnější Carreru S ve verzích kupé. Základem zůstane šestiválcový boxer o objemu 3,4 litru, jehož výkon byl nově naladěn až k hranici 257 kW (350 koní, o pět více než dosud) dosahovaných v 6 400 ot./min. Údaje o dynamice Porsche uvedlo až v druhé řadě, primárně se chlubí informacemi o spotřebě paliva, což samo o sobě bohužel naznačuje mnohé o tom, kam se posunulo smýšlení automobilky ve smyslu vnímání priorit. My si s dovolením pořadí těchto dat otočíme k vlastnímu obrazu.
Carrera s příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK zrychluje z 0 na 100 km/h během 4,6 sekundy (v režimu Sport Plus v případě instalace paketu Sport Chrono 4,4 sekundy) a dosáhne rychlosti až 288 km/h, v kombinovaném eurorežimu pak spotřebuje 8,2 litru benzinu na 100 km. To je o 1,6 l/100 km méně, než tomu bylo v případě jeho předchůdce a odpovídá to emisím CO2 ve výši 194 g/km. Výrobce se chlubí tím, že se jedná o vůbec první sportovní vůz Porsche s emisemi CO2 pod hranicí 200 g/km, jak důležité.
Silnější Carrera S si též ponechá motor boxer o objemu 3,8 litru, maximální výkon se ale posunul až na 294 kW (400 koní, o 15 více než dosud) a číhá v rovných 7 000 ot./min. Opět s převodovkou PDK dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,3 sekundy, po aktivaci režimu Sport Plus za 4,1 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 303 km/h. Kombinovaná spotřeba poklesla o 1,5 l/100 km na současných 8,7 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 205 g/km.
Data pro manuální převodovky zatím nejsou k dispozici.
Co všechno muselo Porsche obětovat, aby tak nízké papírové spotřeby dosáhlo? Účinnější řízení teploty motoru je určitě vítaná věc, systém dílčí rekuperace kinetické energie skrze alternátor už méně (kdo zná dotáčející se alternátor z vozů BMW, ví, o čem mluvíme), ale vem jej čert. Horší je to s instalací systému Start/Stop, který je ryzí úlitbou euronormám, neboť v tomto autě je absolutním nesmyslem, tragédií se pak alespoň pro tuto chvíli jeví být použití elektrického posilovače řízení namísto hydraulického. Jsme přesvědčeni, že něco podobného 911 nikdy neměla dostat, i kdyby to ovladatelnost vozu zhoršilo o pět procent a ušetřilo litr benzinu na 100 km jízdy (což stejně neušetří). Prioritou zde má být jízda, ne normovaná spotřeba a tomu by měla odpovídat i zvolená technika a preference při naladění vozu. Počkáme si, jak se tento prvek bude jevit v praxi, zatím jsme ale zklamáni.
Svůj podíl na nižší spotřebě má také sedmistupňová manuální převodovka, která v 911 objevuje jako ve vůbec prvním sériově vyráběném autě. Spotřebě paliva verzí s automaty pak pomáhá tzv. režim splývání, kdy převodovka dokáže při určité práci s plynem i bez řidičovy vůle zcela vyřadit a později na stejný popud opět zařadit adekvátní rychlost.
Úplnou neznámou zatím byla hmotnost vozu a zůstává jí nadále, víme ale aspoň to, že karoserie vozu vyrobena z kombinace hliníku a oceli je o 45 kg lehčí než v případě generace 997 a tuhost konstrukce přitom byla zvýśena. Úpravy její aerodynamiky spolu s již zmíněným, širším pohyblivým zadním spoilerem umožnily snížení vztlaku vozu při současném snížení koeficientu čelního odporu vzduchu Cx na 0,29.
V otázce naladění podvozku Porsche hýří superlativy, na realitu si ale počkáme. Jisté v tuto chvíli je, že krom základního konvenčního řešení v nabídce zůstává systém aktivního řízení podvozku PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), který je tvořen aktivními stabilizátory a omezuje naklánění karoserie v zatáčkách. Díky PDCC mají pneumatiky neustále tu správnou pozici vůči vozovce a mohou tak snášet větší boční přetížení.
Zbývá ještě nahlédnout do vnitřku vozu, který jsme již mohli vidět na stejných fotografiích jako dnes. Nadšeni jsme z něj nebyli prve a nejsme ani nyní - toto podle nás není 911, ale mix 911 a Panamery, který modelu tohoto ražení nesluší. Mohutný středový panel se spoustou ovladačů není to, co bychom očekávali v modelu tohoto typu, stejně tak komplikované výplně dveří připomenou spíše třídy vozy GT, kterými 911 nikdy být nechtěla. Klasické ovšem zůstávají hlavní přístroje s pěticí kulatých ukazatelů, z nichž místo toho jednoho zabral barevný displej s vysokým rozlišením. Na svém místě je též spínací skříňka umístěná vlevo od volantu.
Jak víme již dlouho, veřejná světová premiéra nové generace Porsche 911 se odehraje 13. září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. V Česku bude možné nový model 911 zakoupit od prosince 2011. Přímo české ceny novinky zatím neznáme, ale můžeme si je spočítat - Porsche 911 Carrera 991 přijde v základu na 88 038 Eur včetně DPH (cca 2,15 milionu Kč), na 911 Carrera S si pak připravte nejméně 102 436 Eur včetně DPH (cca 2,5 milionu Kč). A také si nezapomeňte našetřit ještě pár set tisíc na trochu té příplatkové výbavy.
Jak jste si patrně všimli, celý článek obcházejí sice oficiální, ale jinak absolutně stejné fotografie, které jsme mohli vidět již minulý týden. Dá se tedy očekávat, že se do poloviny září ještě pár snímků či dalších detailů vynoří. Však zatím neznáme ani hmotnosti obou odhalených variant, neviděli jsme pořádně kulisu nového „sedmikvaltu” a spoustu dalších drobností. Ještě tedy máme na co těšit...
Všechny oficiálně uvolněné snímky nového Porsche 911 991
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva