Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 GT3 oficiálně: výkon 475 koní, PDK jako jediná volba
4.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Vyšší výkon znamená zrychlení. Na stovce je novinka za 3,5 s, Nordschleife dá pod 7:30. Je to ale s automatem ještě pravá GT3?
Tak to tu máme černé na bílém. Či spíše červené na šedém, abychom hovořili za oficiální sadu fotografií, s níž přichází také automobilkou zveřejněné detaily informující o dlouho očekávaném Porsche 911 991 GT3. Jeho podobu nám prozradil již únik jen pár hodin před virtuální premiérou, o absenci manuálu jsme však až doposud mohli pochybovat. Bohužel právě tyto naděje se Porsche rozhodlo zklamat, nová GT3 bude totiž poprvé v historii k dispozici pouze se sedmistupňovým automatem PDK a otáčí tak podobně jako nový Renault Clio RS.
Pokud ovšem přijde řeč čistě na rychlost, pak tato změna nic nepokazila. Z klidu na stovku totiž novinka ze Zuffenhausenu zrychlí již za 3,5 sekundy, tedy o nějakých šest desetin rychleji než verze 997. Oproti předchůdci pak narostlo i nejvyšší možné tempo (ze 311 na 315 km/h), přičemž metu 200 km/h zdolá nové Porsche 911 991 GT3 již za 12 sekund. Tedy o 1,3 sekundy rychleji než 997 GT3 RS.
O tento posun se jistě více starají zmíněné faktory než samotný automat, i ten ale přidává ruku k dílu. Výsledek zní libozvučně, stejně nám ale nejde do hlavy, jak mohlo Porsche mezi dvěma generacemi takhle otočit. Kdyby tu byl automat PDK jako volba pro lidi, kteří práci s manuální převodovkou tak dobře nezvládají, dalo by se to pochopit, ale udělat z auta výhradně „manuálního” vůz ryze „automatický” je dost obtížně pochopitelné. Zvláště pak v situaci, kdy pro standardní 911 je ruční řazení dále k dispozici, to nedává žádný smysl, však GT3 je vyhlášeným autem mezi puristy. A je tu ještě jeden faktor - automat PDK hraje nejvýznamnější roli v mezigeneračním nárůstu hmotnosti z předchozích 1 395 kg na současných 1 430 kg. Porsche jindy honí dekagramy a automat pro GT3 právě proto nenabízelo ani za příplatek. Rázem je standardem, proč?
Odpovědí na tuto otázku nedá ani čas ze Severní smyčky německého Nürburgringu, kterou prý nová generace Porsche GT3 zajela pod 7 minut a 30 sekund. Je tedy v další disciplíně rychlejší než předchozí GT3 RS, která to zvládla za 7:33. To je jistě pěkný výsledek, vzdálení auta od řidiče ale jednoduše neospravedlňuje, ne takto násilné, nevyhnutelné...
Pojďme ale k pozitivnějším faktorům, které nové GT3 pomáhají být rychlejší. Zřejmě hlavním plus bude řízení všech kol, které má skrze natáčení těch zadních napomoci k lepší ovladatelnosti. Při rychlostech do 50 km/h se tak zadní kola natáčejí v opačném sklonu vůči těm předním (což lze geometricky vyjádřit odchylkou až 150 mm). Při překročení tempa 80 km/h však již začíná paralelní stáčení (až o 500 mm), s nímž má dorazit vyšší stabilita.
Kromě toho se Porsche povedlo na zavěšení kol ušetřit 7 kilogramů neodpružené hmotnosti oproti výchozímu Porsche 911 991 Carrera, což rovněž prospívá čistokrevnějším jízdním vlastnostem. Do standardu pak spadá variabilní podvozek PASM nebo vektorování točivého momentu PTV Plus, jehož součástí je i diferenciál zadní nápravy.
Právě dozadu míří veškerý výkon, přičemž oproti předchůdci šestiválcový boxer produkuje o 40 koní více (435 versus 475 koní). Tuto změnu je však nutné připsat hlavně výměně slavného Mezgerova agregátu za novou pohonnou jednotku 3,8 s přímým vstřikováním paliva, která kromě hmotnosti nižší o 25 kg přináší také navýšení maximálních otáček až k hranici 9 000 ot./min.
Tento motor má přitom i své výkonnější nastavení, které lze aktivovat tlačítkem s koncovkami výfuku. Díky tomu se potlačí zpětný tlak výfukových plynů, čímž máte pod pravou nohou o 35 Nm točivého momentu více. Mimo to středový tunel také hostí ovládání režimu převodovky a nastavení podvozku, který byl oproti základní 911 snížen o 30 mm.
Dále se pak standardem pro nové Porsche GT3 stávají 20palcová kola s centrální maticí a pneumatikami o rozměru 245/35 vpředu a 305/30 vzadu, za kterými prosvítají ocelové kotouče o průměru 380 mm. Připlatit si budete moci také za keramické brzdy, hydraulický zdvih přední nápravy, čelní LEDky nebo paket Club Sport zahrnující částečnou ochrannou klec, vícebodové pásy a hasicí přístroj. Ceny by přitom v Německu měly startovat na částce 137 303 Eur (cca 3 435 000 Kč), přičemž do prodeje půjde nové Porsche 911 991 GT3 v dubnu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Živé fotky nové GT3 ze ženevského autosalonu
Nové Porsche 911 991 GT3 je rychlejší a výkonnější než předchozí generace. Je ale také větší a nabízí jen automatickou převodovku PDK, díky čemuž je také těžší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva