Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena

Záhy po prvním avízu se Porsche odhodlalo k úplnému odhalení nové GT3. Model 2013 stojící na základech 911 generace 991 má být ve všech směrech lepší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena

9.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Záhy po prvním avízu se Porsche odhodlalo k úplnému odhalení nové GT3. Model 2013 stojící na základech 911 generace 991 má být ve všech směrech lepší.

Na světě jsou minimálně dvě takřka stoprocentní jistoty - že se slunce večer odebere na západ a že Porsche s každou novou generací 911 vyrukuje s její ostrou verzí GT3. To první se zatím stalo vždy a po dnešku si můžeme definitivně říci, že ani druhý případ stále nemá výjimky.

Sázet s kurzem 1:1 jsme na tento vývoj mohli už od včera, kdy jsme vám nabídli první videoupoutávku na novou 911 GT3 Cup, velmi blízko této pravděpodobnosti bychom se ale pohybovali už dříve. Opakovaně přistiženy totiž byly prototypy silniční 991 GT3 a to i při testech na Nordschlefe. Ačkoli tedy platí, že „gététrojka” by se na trhu jistě uplatnila i čistě ve svém silničním provedení, pořád také představuje homologační sérii pro závodní verzi. A tak i s jejím příchodem šlo počítat.

Pozoruhodné přitom je, že Porsche jako první představilo právě závodní GT3 Cup, ale hledejme v tom hlavně marketingový fígl - poté bude moci věrohodněji říkat, že silniční GT3 je derivátem závoďáku, ačkoli technická spojitost mezi oběma verzemi bude (krom výchozí konstrukce) jistě značně omezená. Ale přestaňme už chodit kolem horké kaše a podívejme se na samotné auto.

To se od standardní 911 pochopitelně odlišuje už vizuálně. Cokoli pod úrovní světel je citelně jiné, podívejte se zejména na upravený přední nárazník s výrazným „lízátkem” a dalšími aerodynamickými prvky, upravené boční prahy a pochopitelně i odlišný zadní nárazník s opět převážně aerodynamickými modifikacemi a centrálně umístěnou koncovkou výfuků. Nechybí nová kola z lehkých slitin s centrální maticí a závodními slicky od Michelinu (o šířce 27 a 31 cm) a jako jedna z mála novinek nad úrovní světel se do závratných výšin žene velké zadní přítlačné křídlo.

V interiéru nezbylo mnoho luxusu výchozího provedení, stejný je asi jen horní kus palubní desky. Jinak je vnitřek oholený na kost a doplněný pouze o prvky nezbytné pro závodění - klíčové ovladače na středovém panelu, jednoduchá digitální přístrojovka a volant, v tomto případě snad se smysluplným zploštěním na spodní straně. Byl by to podivný závoďák bez ochranné klece a jedné pořádné skořepiny, obojí je tedy na palubě přítomno. Aby bylo bezpečnosti učiněno za dost, je prý možné dostat pilota v případě nehody ven z vozu také střechou - jak přesně toto řešení funguje ale zatím není úplně jasné.

Dynamiku nové GT3 Cup zajišťuje tradiční motor 3,8 H6, který vyvíjí až 338 kW (460 koní) výkonu, což je o 7 kW více než dosud. Patrně to ale nebude v prvé řadě výkon, čím chce být 991 GT3 Cup lepší než 997, tovární pilot Timo Bernhard si v oficiálních materiálech libuje hlavně nad novým nastavením podvozku (zejména přední osy, které má dále potřít přirozenou nedotáčivost výchozí koncepce každé 911) a lepší ovladatelností, jenž dovoluje vůz snáze přivádět k limitu. Auto má být ve všech ohledech lepší než dosud.

Abychom se ale vrátili k technickým faktům, je třeba dodat, že výkon motoru putuje pochopitelně a kola zadní osy přes šestistupňovou sekvenční převodovku, o zpomalení se pak starají kotoučové brzdy tradiční „ocelové” konstrukce o průměru 380 mm s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.

Pokud byste měli zálusk, můžete si vůz pro víkendové řádění na okruzích klidně pořídit, v Německu stojí 181 200 Eur bez DPH (cca 5,4 milionu Kč včetně české DPH), což zase není taková „darda”. Na silniční využití můžete zapomenout a to závodní bude zatím možné jen v rámci továrního Porsche Mobil 1 Supercup, pro jinou sérii dosud vůz nemá homologaci. Ale to se pravděpodobně změní.

O okruhových časech můžete už přemýšlet, ale pokud sériová 911 C2S udělá Nordschleife za 7:37,9, dá se čekat, že závodní GT3 Cup se slicky bude o desítky sekund níže. A to bude setsakra zajímavé představení...


Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena - 1 - Porsche 911 991 GT3 Cup 2013 oficialni 01Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena - 2 - Porsche 911 991 GT3 Cup 2013 oficialni 02Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena - 3 - Porsche 911 991 GT3 Cup 2013 oficialni 03Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena - 4 - Porsche 911 991 GT3 Cup 2013 oficialni 04Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena - 5 - Porsche 911 991 GT3 Cup 2013 oficialni 05Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena - 6 - Porsche 911 991 GT3 Cup 2013 oficialni 06Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena - 7 - Porsche 911 991 GT3 Cup 2013 oficialni 07Porsche 911 991 GT3 Cup 2013: nová závodní GT3 kompletně odhalena - 8 - Porsche 911 991 GT3 Cup 2013 oficialni 08
Tohle je nová 911 GT3 Cup, v jiné barvě než v bílé ji nekoupíte

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše