Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Nová generace Porsche 911 991 dostala podle očekávání pohon všech kol. To je výčet nejdůležitějších technických změn.
O víkendu jsme vám s několikadenním předstihem před oficiální premiérou představili první fotografie aktuálního Porsche 911 991 s pohonem všech kol ve verzi kupé i kabriolet a avizovali, že automobilka vypustí vše důležité právě dnes. Stalo se, takže plníme slíbené a nabízíme zbytek chybějících informací.
Už z úvodních záběrů jsme se shodli na tom, že novou Carreru 4 a Carreru 4S typové řady 991 rozpoznají v provozu pouze lidé s dobrým pozorovacím talentem a i ti pouze zezadu. Čtyřkolka má jako poznávací znamení červený spojovací pruh mezi zadními světly a pochopitelně nápisy, ačkoli ty můžou být na přání majitele odstraněny.
Už tradičně dostaly verze s pohonem všech kol širší záď, ale bez přímého srovnání se standardním modelem v podstatě nemáte šanci rozpoznat, že byl pravý i levý zadní blatník rozšířen o 22 milimetrů. Teoreticky tak můžou jako jistá nápověda posloužit zadní sériové pneumatiky, které jsou u vozů s pohonem všech kol o 10 mm širší.
Technika jednotlivých modelů se nemění, takže tady opět mám dvojici přímovstřikových motorů s protiběžnými písty typu boxer o objemu 3,4 a 3,8 litru a výkonu 350, respektive rovných 400 koní. Obě pohonné jednotky lze spárovat buď se sériově dodávaným sedmistupňovým manuálem anebo dvouspojkovým PDK o stejném počtu převodových stupňů.
K samotné technice přenosu výkonu na přední nápravu se Porsche nijak zevrubně nerozepisuje a pouze naznačuje, že vychází z ověřené techniky. Také proto máme za to, že zde opět pracuje elektronicky řízená vícelamelová spojka, jejíž úkolem je připojovat pohon předních kol pouze v případě nutnosti - tedy při akceleraci, prokluzu nebo pomáhat se zatáčením.
Tato technika zvyšuje hmotnost devětsetjedenáctky o 50 kg, Porsche se nicméně chlubí, že ve srovnání s 911 997 došlo ke snížení váhy jednotlivých modelů o 65 kg. Beztak jsou ale čtyřkolky ve srovnání s výchozími verzemi krapet pomalejší. Kupříkladu základní Carrera 2 s manuálem potřebuje při akceleraci na stovku 4,8 sekundy a jezdí 289 km/h, kdežto Carrera 4 zvládne to samé za 4,9 vteřiny a jede 285 km/h.
Hmotnostní handicap a ztráty v komplikovanější mechanice se daří stírat převodovce PDK, která dokáže roztáhnout 911 s motorem 3,8 l na 100 km/h za 4,3 sekundy bez ohledu na typ pohonu, ačkoli Carrera 4S PDK má trochu nižší maximálku (297 vs. 302 km/h). Podobně se to má také se spotřebou. Pokud nutně potřebujete ve svém Porsche 911 systém 4x4, počítejte se zvýšením průměrné spotřeby od 0,2 do 0,4 litru na sto kilometrů. Automobilka i zde ale tvrdí, že ji podařilo srazit apetit 991 oproti 997 o šestnáct procent.
Novinkou 911 s pohonem všech kol PTM (Porsche Traction Management) je indikátor na přístrojovém panelu, který řidiče informuje o aktuálním rozložení přenosu výkonu mezi nápravami, ale je toho více. Pro všechny devětsetjedenáctky je nyní za příplatek k dispozici adaptivní radarový tempomat ACC spojený se systémem Porsche Active Safe (PAS) pomáhající zamezit kolizím, ačkoli tisková zpráva se nezmiňuje, jestli to znamená také schopnost automaticky brzdit před překážkami.
Světová premiéra Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S proběhne podle očekávání na pařížském autosalonu, nicméně automobilka už nyní zveřejnila doporučené německé ceny. Za 911 Carrera Coupe 4 po vás budou prodejci chtít minimálně 97 557 Eur, což aktuálně dělá přibližně 2,44 milionu. V ČR bude však tato částka zcela jistě vyšší i vzhledem k odlišné výši DPH - základní Carrera 2 u nás stojí 2,42 milionu.
Kabriolet s výchozím motorem a 4x4 stojí 110 290 Eur (v přepočtu cca 2,76 milionu Kč), Carrera 4S 112 313 Eur (2,81 milionu Kč) a Carrera 4S Cabrio 125 046 Eur (3,13 milionu Kč). Skutečné české ceny by měly být zcela jistě známé ještě před představením čtyřkolek na autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Pro jistotu připomínáme, že je nový vůz ve srovnání se standardním modelem širší o 44 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva