Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 50th anniversary: výroční Carrera S dostala karoserii čtyřkolky
4.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka ze Zuffenhausenu slaví 50. výročí svého nejznámějšího modelu. Ten dostal rozšířenou karoserii, více výbavy i kola v původním designu Fuchs.
O tom, nakolik je pro sportovní automobilky letošní rok významný, se nezmiňujeme poprvé. A dá se počítat s tím, že rozhodně ne naposledy, neboť kulatiny slaví Aston Martin, Lamborghini, Caterham i takové Porsche 911. Již šestý měsíc v řadě tak informujeme o příchodu toho či onoho speciálního modelu nebo limitované edice a nejinak tomu bude i dnes. Na světlo světa se totiž dostaly první informace a fotky speciální Carrery S, která pět křížků na krku hodlá oslavit společně s 1 963 fanoušky. Právě v tolika kusech totiž omezená série vznikne, přičemž daný počet pochopitelně odkazuje na rok, kdy se legendární kupé ze Zuffenhausenu poprvé objevilo.
Překvapit by v těchto souvislostech nemělo ani místo premiéry limitované edice. Debutovat totiž bude na autosalonu ve Frankfurtu stejně jako originál. Jen s tím rozdílem, že nyní již budete moci všude odezírat číslice 911, zatímco v roce 1963 přišlo Porsche s typem 901. Ten musel být později kvůli rozporu s Peugeotem změněn, o tom ale dnes řeč rozhodně nebude. Místo popisu historie modelu se totiž hodláme věnovat spíše moderně, která se minulosti pouze klaní.
Tím nejzásadnějším rozdílem proti standardu je kombinace pohonu zadních kol a rozšířené karoserie, která je běžně určena jen čtyřkolkám. Rozšířen proto musel být i rozchod kol, stejně se přemapování dočkal systém PASM. Obě nápravy navíc zakončují 20palcové ráfky, jejichž design staví na originálních kolech Fuchs (ta ale byla jen 15palcová). Tím ovšem ryzí unikáty víceméně končí a začíná jen specifikování konkrétní výbavy z programu Porsche Exclusive.
Zvenčí se tato proměna projevuje větším množstvím chromu na předním nárazníku, přičemž čelní světla se pyšní adaptivní technikou a přisvětlováním zatáček. Volit přitom můžete ze dvou barev (granitově šedá a zobrazená slonovinově šedá), což je také případ koženého čalounění v interiéru. Šedému nebo černému odstínu přitom pokaždé dělají společnost látkové středy sedadel, jejichž vzor „Pepita“ odkazuje na originál.
Zvláštní je dokonce i přístrojový štít, jehož veškeré číslice jsou tak jako u původního Porsche v zelené barvě. Kontrastním prvkem jsou pak nápisy „911“ a „50“, které kromě budíků najdete také na opěrkách sedadel, středovém tunelu, ozdobných lištách bočních prahů a také na zádi. Celé puzzle pak zakončují sportovní sedadla, multimediální a navigační systém nebo samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu.
Do prodeje výroční Porsche 911 Carrera S, které po stránce mechanické nadále používá 3,8litrový plochý šestiválec o výkonu 400 koní, vstoupí 23. září letošního roku. V sousedním Německu se přitom bude prodávat za 121 119 Eur (cca 3 150 000 Kč) včetně daně, v ČR ale můžeme tipnout finální částku o něco málo vyšší kvůli „bezpečnému kursu” i vyšší DPH.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.












Porsche 911 „50th anniversary“ se pyšní rozšířenou karoserií, 20palcovými koly s designem a la Fuchs a bohatou základní výbavou, do které spadají i kůží a látkou čalouněná sportovní sedadla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 9 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 11 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva