Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2019: nová generace bude mít dál motor vzadu, ne však kvůli tradici
15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod závodního Porsche 911 RSR s motorem uprostřed neznačí změny u silniční verze. Ta se i nadále má držet osvědčené koncepce.
Před pár týdny Porsche představilo nový závodní speciál 911 RSR. Ten je logicky ve všech ohledech lepší než jeho předchůdce, celý svět však ohromila zcela jiná záležitost. Značka z Zuffenhausenu totiž přesunula pohonnou jednotku před zadní nápravu, což je v historii tohoto modelu věc nevídaná, jakkoli tímto směrem míří motor 911 zejména v posledních generacích docela citelně.
Veřejnost se tak záhy začala ptát, zda daný posun lze očekávat také u silničního provedení. Jenže silniční 911 nic takového nečeká a kupodivu to není jen proto, že to tak vždy bylo. Jde o vůz určeným pro převoz cestujících, který nedisponuje jen se sedadly vpředu, ale také vzadu. Ty sice nelze považovat za komfortní křesla, nicméně děti do nich nacpete jako nic a na krátké vzdálenosti poslouží i méně vzrostlým dospělým. Něco takového by ovšem bylo zcela nemožné, pokud by se pohonná jednotka přestěhovala doprostřed - auta s motorem uprostřed jsou až na malé výjimky striktně dvoumístná.
Neznamená to ovšem, že by s motorem v případě příští generace, která bude debutovat v závěru roku 2018 nebo na počátku toho příštího, nebylo hýbnuto. Porsche jej znovu posune o kousek a byť nic konkrétního zatím nebylo řečeno, i posun o centimetr jízdním vlastnostem prospěje. Agregát přitom i nadále bude spojen s pohonem zadních či všech čtyř kol.
Ona pohonná jednotka bude i nadále šestiválcová, už jen proto, že stávající provedení se posunulo výrazně kupředu v rámci výkonu i efektivity, a to díky přeplňování. Navíc mnohem lépe rozevírá nůžky mezi řadou 718 Boxster/Cayman, která se vlajkové sportovní lodi před příchodem přeplňovaných čtyřválců přiblížila nebezpečně na dostřel.
Co ovšem máme očekávat, to je určitá forma hybridizace. Bližší informace v tomto ohledu opětovně chybí, nicméně příští Porsche 911 by mělo být plug-in hybridem, který nabídne zhruba 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Elektromotor by ovšem měl být pouze součástí vozů osazených automatickou převodovkou, s manuálem tedy bude i nadále spojeno jen ryze spalovací potěšení.
Příští Porsche 911 sice bude designově ovlivněno novou Panamerou...
...pod kapotou se ale nezhlédne v čerstvě odhaleném závodním speciálu RSR, který má navzdory familiérnímu vzhledu motor uprostřed
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva