Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2019: nová generace bude mít dál motor vzadu, ne však kvůli tradici
15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod závodního Porsche 911 RSR s motorem uprostřed neznačí změny u silniční verze. Ta se i nadále má držet osvědčené koncepce.
Před pár týdny Porsche představilo nový závodní speciál 911 RSR. Ten je logicky ve všech ohledech lepší než jeho předchůdce, celý svět však ohromila zcela jiná záležitost. Značka z Zuffenhausenu totiž přesunula pohonnou jednotku před zadní nápravu, což je v historii tohoto modelu věc nevídaná, jakkoli tímto směrem míří motor 911 zejména v posledních generacích docela citelně.
Veřejnost se tak záhy začala ptát, zda daný posun lze očekávat také u silničního provedení. Jenže silniční 911 nic takového nečeká a kupodivu to není jen proto, že to tak vždy bylo. Jde o vůz určeným pro převoz cestujících, který nedisponuje jen se sedadly vpředu, ale také vzadu. Ty sice nelze považovat za komfortní křesla, nicméně děti do nich nacpete jako nic a na krátké vzdálenosti poslouží i méně vzrostlým dospělým. Něco takového by ovšem bylo zcela nemožné, pokud by se pohonná jednotka přestěhovala doprostřed - auta s motorem uprostřed jsou až na malé výjimky striktně dvoumístná.
Neznamená to ovšem, že by s motorem v případě příští generace, která bude debutovat v závěru roku 2018 nebo na počátku toho příštího, nebylo hýbnuto. Porsche jej znovu posune o kousek a byť nic konkrétního zatím nebylo řečeno, i posun o centimetr jízdním vlastnostem prospěje. Agregát přitom i nadále bude spojen s pohonem zadních či všech čtyř kol.
Ona pohonná jednotka bude i nadále šestiválcová, už jen proto, že stávající provedení se posunulo výrazně kupředu v rámci výkonu i efektivity, a to díky přeplňování. Navíc mnohem lépe rozevírá nůžky mezi řadou 718 Boxster/Cayman, která se vlajkové sportovní lodi před příchodem přeplňovaných čtyřválců přiblížila nebezpečně na dostřel.
Co ovšem máme očekávat, to je určitá forma hybridizace. Bližší informace v tomto ohledu opětovně chybí, nicméně příští Porsche 911 by mělo být plug-in hybridem, který nabídne zhruba 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Elektromotor by ovšem měl být pouze součástí vozů osazených automatickou převodovkou, s manuálem tedy bude i nadále spojeno jen ryze spalovací potěšení.

Příští Porsche 911 sice bude designově ovlivněno novou Panamerou...
...pod kapotou se ale nezhlédne v čerstvě odhaleném závodním speciálu RSR, který má navzdory familiérnímu vzhledu motor uprostřed
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 3 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 12:06 - Truck Daškam
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB