Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě

Porsche tápalo nad řešením, které by inovované 911 zajistilo provozní efektivitu i řidičskou přívětivost. Proto je v ní nové tlačítko Sports Response Button.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě

5.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche tápalo nad řešením, které by inovované 911 zajistilo provozní efektivitu i řidičskou přívětivost. Proto je v ní nové tlačítko Sports Response Button.

O faceliftu Porsche 911 již bylo sepsáno tolik článků, že oficiální odhalení na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu bude pomalu jen formalitou. Víme totiž, že po stránce designové se nové provedení od toho stávajícího příliš lišit nebude. Očekávat můžeme pouze odlišný přední a zadní nárazník, mimo to se pak změní i kapota motoru. Ta přitom do vínku dostane vertikální lamely namísto horizontálních, což je dáno změnou pohonné jednotky.

Jak již dobře víte, německou legendu čeká rošáda, kdy atmosférický agregát nahradí přeplňovaný. Počítat bychom měli s třílitrovým objemem, přičemž šest válců s protiběžnými písty doplní dvě turba. Taková změna má daleko k jednoduché, zvláště když nahrazujete motor, za kterým stojí dekády vývoje a postupných vylepšení. A je vyhlášen svými bryskními reakcemi a jemným charakterem. Něco takového turbo nemůže napodobit.

Pro automobilku ale není problém jen to, turboverzi 911 už vyrábí, jako jednu ze špiček nabídky. Nemůže si tedy dovolit, aby Carrera resp. Carrera S působily prakticky stejným dojmem jako Turbo, auto prostě museli udělat jinak. Inženýři proto zvažovali přemístit mezichladiče stlačeného vzduchu přímo k motoru, na jeho kryt, místo tradičního místa v zadních blatnících. To však zkomplikovalo sání a znamenalo problém pro efektivitu pohonné jednotky. Proto značka ze Zuffenhausenu přišla s ovládáním Sports Response Button (SRB) na volantu, díky kterému je možné pozměnit jízdní režim vozu a dovolit motoru chovat se jak úsporně, tak řidičsky přívětivě.

K mání jsou čtyři módy - 0, S, SI a I. Jak asi očekáváte, SI je nejdynamičtějším režimem určeným pro jízdu na okruhu. Standardní „esko“ by mělo vyhovovat rychlé jízdě po okreskách či maximálnímu tempu na dálnicích, zatímco nula značí standardní nastavení. Poslední úroveň počítá s individuálním režimem, kdy si každý může upravit odezvu na plynový pedál podle svého - jakým způsobem to přesně bude, netušíme.

Výsledkem všech těchto modifikací by měla být minimalizace prodlev turba v režimu S, v „nulovém“ režimu by pak vůz měl být vykázat nejvýše 7,5litrovou normovanou spotřebu paliva. Realita ale bude dozajista záviset na vaší pravé noze. Ta přitom může ovládat 370 koní u standardní verze nebo 420 v případě modelu Carrera S. Mimo to pak bude možné sáhnout ještě po továrním Powerkitu, který výkon vyžene až na 450 koní.

S tímto výkonem, doplňkovým paketem Sports Chrono a sedmistupňovou automatickou převodovkou by pro přeplňovaný model nemělo být problémem zrychlení z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Maximálně by se pak Porsche 911 mělo rozjet na více než 300 km/h, konkrétní data ale značka oznámí až ve Frankfurtu nebo těsně před ním.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě - 1 - Porsche 911 facelift 2016 prototyp nove foto 19Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě - 2 - Porsche 911 facelift 2016 prototyp nove foto 20Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě - 3 - Porsche 911 facelift 2016 prototyp nove foto 21Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě - 4 - Porsche 911 facelift 2016 prototyp nove foto 22Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě - 5 - Porsche 911 facelift 2016 prototyp nove foto 17Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě - 6 - Porsche 911 facelift 2016 prototyp nove foto 18
Nové Porsche 911 se pochlubí přeplňovaným motorem a také čtveřicí jízdních režimů, díky čemuž spotřeba má klesnout na 7,5 l/100 km

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.