Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Základní model značky má nově pod kapotou přeplňované čtyřválce, které produkují 300 či 350 koní. Zlepšila se dynamika i spotřeba.
Nejzásadnější facelift modelu Boxster v celé jeho krátké historii je tu. Porsche přitom nezměnilo pouze vzhled, ale také označení vozu, který obohatilo o číslovku 718 odkazující na slavný závodní stroj z 50. a 60. let minulého století. Uprostřed se přitom pyšnil čtyřválcovým důvodem, což je nejspíše ten pravý důvod, proč v Zuffenhausenu po daném označení sáhli. Jak bylo totiž avizováno již bezpočet měsíců dopředu, v motorovém prostoru Boxster nově zaměstná namísto atmosférických šestiválců právě čtyřválce, a sice přeplňované.
Základní varianta se pochlubí dvoulitrovým objemem, ze kterého Porsche vydolovalo výkon až 300 koní a 380 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu 1 950 a 4 500 otáček. Ve srovnání s minulostí jde o nárůst o 35 koní a 100 Nm, přičemž křivka točivého momentu navíc vrcholí o 1 500 ot./min. níže. Podle značky tak byla navýšena odezva motoru v nízkých otáčkách a jeho flexibilita v otáčkách středních. To se ostatně projevilo i na jízdní dynamice, stovku totiž vůz s automatem PDK a paketem Sport Chrono zdolá za 4,7 sekundy, o osm desetin rychleji než dříve.
Boxster S dostal do vínku čtyřválec 2,5litrový, který je navíc osazen turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Máme tu tedy 350 koní a 420 Nm při 1 900 až 4 500 otáčkách, což značí posun o 35 koní a 60 Nm. V kombinaci s výše zmiňovanou automatickou převodovkou a příplatkovým paketem Sport Chrono tu pak máme akceleraci z klidu na stovku za 4,2 sekundy (o šest desetin rychleji než v případě 3,4litrového atmosférického šestiválce) a nejvyšší rychlost 285 km/h (základ je o deset kilometrů v hodině pomalejší).
Díky těmto výkonům je Boxster S dokonce rychlejší než Porsche Cayman GT4, o jehož pohon se stará 3,8litrový šestiválec a 380 koní. S tímto výkonem totiž kupé zvládne stovku za 4,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji. Na druhou stranu však disponuje pouze šestistupňovým manuálem. Ten je pro obě verze roadsteru standardem, k dispozici je ale také automat, jenž je osazen „palivo šetřícími virtuálními stupni“. Jak tohle přesně funguje, zatím nevíme.
Abychom ale nemluvili jen obecně, můžeme zmínit, že dle tvrzení Porsche byla žíznivost snížena o 13 procent. Základní Boxster si tak má dle norem říci o 6,9 l/100 km, varianta S počítá se 7,3litrovým průměrem. Obě hodnoty jsou platné pro PDK, s manuálem bude spotřeba novinky dozajista o trochu vyšší. Tím jsme však s motorovým prostorem hotovi, přesunout se tak můžeme k dalším změnám.
S ohledem na jiné pohonné jednotky a tedy odlišné rozložení hmotnosti (konkrétní data značka zatím neudává) máme co do činění s přepracovaným podvozkem, který je popisován jako „sportovnější“. Mimo to Porsche zrevidovalo elektro-mechanický systém řízení, který je nyní o 10 procent přímější než dříve. Pro ty, co touží po ještě vyšší ovladatelnosti, je pak za příplatek připraven o 10 milimetrů nižší podvozek s adaptivními tlumiči PASM.
Zmínit již můžeme jen vizuální změny, které se projevují hlavně na přídi, kde najdeme nový agresivněji stylizovaný nárazník či bi-xenony doplněné LEDkami pro denní svícení. Na bocích si pak můžeme povšimnout nových prahů a dveřních klik nebo větších „kapes“ přivádějících vzduch k motoru. Vzadu se pak objevují rovněž nové světlomety, které nově spojuje proužek s názvem automobilky.
Uvnitř je možné počítat s částečně pozměněnou architekturou palubní desky, jejíž součástí jsou nové výdechy klimatizace. Revizí prošel také volant, počítat je možné rovněž s novější verzí multimediálního systému PCM. Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že na německém trhu startují ceny na 53 646 Eur (cca 1,5 mil. Kč) za základ, respektive na 66 141 Eur (1 787 500 Kč) za verzi S.
Porsche 718 Boxster dostalo do vínku nový název, vizuál i čtyřválcový motor, se kterým ve verzi S zvládne stovku již za 4,2 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva