Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 3,0 V6 TDI: zlý sen skutečností
22.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Šílené se stalo skutečností. Pod kapotou vozu značky Porsche se poprvé objevil naftový agregát. A byť se jedná o model Cayenne, zarytí příznivci značky budou tento krok považovat za další krutou ránu pro její image.
Automobilka Porsche oficiálně potvrdila to, o čem jsme spekulovali už dávno. Cayenne se vznětovým agregátem je připraven vyrazit na silnici. Krok automobilky je ospravedlňován jako reakce na stále přísnější normy o „znečišťování” ovzduší neškodným CO2, které v posledních letech zachvátily Evropu i většinu vyspělého zbytku světa. Dost možná jde ale o pouhý alibismus, Porsche touží po stále širším spektru zákazníků a před těmi současnými, kteří diesely vesměs neakceptují, se potřebuje nějak „očistit”...
Ani při delším pohledu na exteriér vozu nenajdeme žádný jasný znak, podle kterého by se dalo poznat že se jedna o naftový Cayenne. To zjistíte, až když se mu podíváte pod kapotu, kde po chvilkovém hledání objevíte označení 3,0 V6 Turbo Diesel Injection. Jak z označení patrné motor má objem 3,0 l a nejvyšší výkon činí 240 koní (176 kW). Maximum točivého momentu je 550 N.m a udávaná spotřeba je 9,3 l na 100 km, při limitní hodnotě CO2 244 g/km. Motor má původ u Audi, dřívější spekulace o vývoji vlastního dieselu se nepotvrdily a byl by to v dnešní době docela nesmysl. Tak jako tak, první dieselové Porsche je na světě a německá automobilka očekává velký zájem v celosvětovém měřítku. Potvrdí-li se to, druhé Porsche D na sebe nenechá dlouho čekat.
Prodeje začnou v únoru příštího roku a to za cenu cca 1 500 000 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 5 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch