Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poprvé v ČR jsme si osahali nové Audi Q2, stane se hrobníkem Q3?
7.11.2016 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Q2 je tak trochu kukačkou ve vlastním hnízdě. Zvnějšku je menší, uvnitř ale stejně velká jako Q3. Nyní vstupuje na český trh a hraje si na „nezařaditelnost“.
České zastoupení německé automobilky Audi představilo minulý týden nejnovější přírůstek ve své stále početnější rodině SUV a crossoverů, který se v hierarchii zbylých modelů stejného ražení začleňuje - pokud jde o velikost - až na tu nejspodnější příčku. Deklaruje to i jeho označení Q2, v tomto případě však nejsou rozdíly mezi novinkou a nejbližším sourozencem tak markantní jako mezi jinými typovými řadami.
Na rozdíl od jednoho z nejstarších modelů v nabídce Audi - Q3, který nedávno prošel druhým faceliftem a bude tudíž muset na trhu vydržet ještě nějaký ten pátek ve stávající podobě - je Audi Q2 postaveno na aktuální modulární platformě MQB. A právě díky ní nové SUV zase tak malé není.
Audi Q3 má na délku 4 388 mm a tudíž je o téměř dvacet centimetrů delší než Q2, nicméně rozvory náprav obou aut jsou prakticky stejné - 2 603 vs. 2 601 mm ve prospěch většího modelu. Lepší využití prostoru v kabině u novějšího vozu navíc znamená, že „dvojka“ může posádce na předních sedadlech nabídnout o deset milimetrů více prostoru na hlavy, takže jediným místem, kde novinka za Q3 skutečně zaostává, je objem zavazadlového prostoru (405 proti 460 litrům).
Pokud jde o design, tady si jistě odpovíte i sami, jestli se vám nová Q2 líbí či nikoli, nutno však uznat, že stylistické oddělení ingolstadtské automobilky bylo tentokrát poněkud odvážnější, než je zvykem. Audi o tomto voze tvrdí, že je „untaggable“, tedy nezařaditelné a tvrdí, že kombinuje prvky hatchbacku, kupé a SUV. My vidíme crossover, dlužno však dodat, že naživo trochu jiný, než je u čtyř kruhů zvykem.
Q2 dostala výraznější masku chladiče, komplikovanější tvary nárazníků, u Audi dosud neviděné prolisy na bocích a zezadu vzdáleně připomíná Volkswagen Polo. Uvnitř auta se spekulovalo poněkud méně. Také zde si můžete objednat virtuální kokpit nahrazující klasické analogové přístroje, nechybí velmi jednoduchá palubní deska s kruhovými výdechy ventilace a druhý displej.
Audi si dává docela záležet na tom, aby současně s uvedením auta zdůrazňovalo jeho konektivitu, která skutečně odpovídá těm nejmodernějším konceptům. Na palubě můžete mít vysokorychlostní internetové připojení, přičemž propojením mobilního telefonu s multimediálním rozhraním umožňuje kupříkladu vést videohovory z auta přes Skype, komunikovat skrze WhatsApp a samozřejmostí je také poslouchání hudby pomocí služby Spotify.
Automobilka tímto láká nejmladší klientelu, ačkoli Q2 nebude patřit k nejlevnějším. Za přeplňovaný tříválec 1,0 TFSI s výkonem 116 koní, šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol dáte nejméně 584 900 korun, pokud se ale nad ceníkem rozšoupnete, vězte, že v případě nejdražších výbavových stupňů Sport a Design ve spojení s motory 2,0 TDI a 2,0 TFSI o stejném výkonu 190 koní není problém se všemi příplatkovými doplňky atakovat hranici jeden a půl milionu korun.
Jestli je to hodně anebo pořád přiměřená částka, záleží bezpochyby na možnostech potenciálního klienta, ve srovnání se zmiňovaným Audi Q3 však vycházejí srovnatelné motorické varianty Q2 levněji. Kupříkladu ve verzi 1,4 TFSI se systémem vypínání válců, výkonem 150 koní, manuálem a pohonem předních kol je dvojka o celých 120 tisíc korun levnější, přitom jak je uvedeno, menší auto v podstatě nedostanete, pokud tedy neřešíte velikost kufru.
Audi Q2 bude dostupné se šesti pohonnými jednotkami, ne všechny si však v době uvedení auta na trh můžete koupit. Benzínový tříválec 1,0 TFSI, 1,6 TDI se 116 koňmi a dvouspojkovou převodovkou a 2,0 TDI o výkonu 150 koní ve verzi s pohonem předních kol budou k mání až od ledna příštího roku.
Momentálně si tedy můžete objednat benzínovou čtrnáctistovku za 648 900 Kč i s automatem S tronic za dalších 57 tisíc korun, naftovou šestnáctistovku s manuálem za necelých 651 tisíc a dvoulitrový diesel kombinovaný výlučně s pohonem všech kol quattro, automatem a výkonem buď 150 (841 900 Kč) anebo 190 koňských sil (899 900 Kč).
Pokud vás zajímají také ceny dalších výbav či konkrétní položky ze seznamu příplatkových prvků, nezapomeňte se podívat na oficiální ceník, který je možné stáhnout z webu českého zastoupení (PDF, 381 kB).
Fotografie prvního „českých” Audi Q2
Kompletní galerie fotografií nového Audi Q2 v dostupných provedeních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 46 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva