Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poprvé v ČR jsme si osahali nové Audi Q2, stane se hrobníkem Q3?
7.11.2016 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Q2 je tak trochu kukačkou ve vlastním hnízdě. Zvnějšku je menší, uvnitř ale stejně velká jako Q3. Nyní vstupuje na český trh a hraje si na „nezařaditelnost“.
České zastoupení německé automobilky Audi představilo minulý týden nejnovější přírůstek ve své stále početnější rodině SUV a crossoverů, který se v hierarchii zbylých modelů stejného ražení začleňuje - pokud jde o velikost - až na tu nejspodnější příčku. Deklaruje to i jeho označení Q2, v tomto případě však nejsou rozdíly mezi novinkou a nejbližším sourozencem tak markantní jako mezi jinými typovými řadami.
Na rozdíl od jednoho z nejstarších modelů v nabídce Audi - Q3, který nedávno prošel druhým faceliftem a bude tudíž muset na trhu vydržet ještě nějaký ten pátek ve stávající podobě - je Audi Q2 postaveno na aktuální modulární platformě MQB. A právě díky ní nové SUV zase tak malé není.
Audi Q3 má na délku 4 388 mm a tudíž je o téměř dvacet centimetrů delší než Q2, nicméně rozvory náprav obou aut jsou prakticky stejné - 2 603 vs. 2 601 mm ve prospěch většího modelu. Lepší využití prostoru v kabině u novějšího vozu navíc znamená, že „dvojka“ může posádce na předních sedadlech nabídnout o deset milimetrů více prostoru na hlavy, takže jediným místem, kde novinka za Q3 skutečně zaostává, je objem zavazadlového prostoru (405 proti 460 litrům).
Pokud jde o design, tady si jistě odpovíte i sami, jestli se vám nová Q2 líbí či nikoli, nutno však uznat, že stylistické oddělení ingolstadtské automobilky bylo tentokrát poněkud odvážnější, než je zvykem. Audi o tomto voze tvrdí, že je „untaggable“, tedy nezařaditelné a tvrdí, že kombinuje prvky hatchbacku, kupé a SUV. My vidíme crossover, dlužno však dodat, že naživo trochu jiný, než je u čtyř kruhů zvykem.
Q2 dostala výraznější masku chladiče, komplikovanější tvary nárazníků, u Audi dosud neviděné prolisy na bocích a zezadu vzdáleně připomíná Volkswagen Polo. Uvnitř auta se spekulovalo poněkud méně. Také zde si můžete objednat virtuální kokpit nahrazující klasické analogové přístroje, nechybí velmi jednoduchá palubní deska s kruhovými výdechy ventilace a druhý displej.
Audi si dává docela záležet na tom, aby současně s uvedením auta zdůrazňovalo jeho konektivitu, která skutečně odpovídá těm nejmodernějším konceptům. Na palubě můžete mít vysokorychlostní internetové připojení, přičemž propojením mobilního telefonu s multimediálním rozhraním umožňuje kupříkladu vést videohovory z auta přes Skype, komunikovat skrze WhatsApp a samozřejmostí je také poslouchání hudby pomocí služby Spotify.
Automobilka tímto láká nejmladší klientelu, ačkoli Q2 nebude patřit k nejlevnějším. Za přeplňovaný tříválec 1,0 TFSI s výkonem 116 koní, šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol dáte nejméně 584 900 korun, pokud se ale nad ceníkem rozšoupnete, vězte, že v případě nejdražších výbavových stupňů Sport a Design ve spojení s motory 2,0 TDI a 2,0 TFSI o stejném výkonu 190 koní není problém se všemi příplatkovými doplňky atakovat hranici jeden a půl milionu korun.
Jestli je to hodně anebo pořád přiměřená částka, záleží bezpochyby na možnostech potenciálního klienta, ve srovnání se zmiňovaným Audi Q3 však vycházejí srovnatelné motorické varianty Q2 levněji. Kupříkladu ve verzi 1,4 TFSI se systémem vypínání válců, výkonem 150 koní, manuálem a pohonem předních kol je dvojka o celých 120 tisíc korun levnější, přitom jak je uvedeno, menší auto v podstatě nedostanete, pokud tedy neřešíte velikost kufru.
Audi Q2 bude dostupné se šesti pohonnými jednotkami, ne všechny si však v době uvedení auta na trh můžete koupit. Benzínový tříválec 1,0 TFSI, 1,6 TDI se 116 koňmi a dvouspojkovou převodovkou a 2,0 TDI o výkonu 150 koní ve verzi s pohonem předních kol budou k mání až od ledna příštího roku.
Momentálně si tedy můžete objednat benzínovou čtrnáctistovku za 648 900 Kč i s automatem S tronic za dalších 57 tisíc korun, naftovou šestnáctistovku s manuálem za necelých 651 tisíc a dvoulitrový diesel kombinovaný výlučně s pohonem všech kol quattro, automatem a výkonem buď 150 (841 900 Kč) anebo 190 koňských sil (899 900 Kč).
Pokud vás zajímají také ceny dalších výbav či konkrétní položky ze seznamu příplatkových prvků, nezapomeňte se podívat na oficiální ceník, který je možné stáhnout z webu českého zastoupení (PDF, 381 kB).
Fotografie prvního „českých” Audi Q2
Kompletní galerie fotografií nového Audi Q2 v dostupných provedeních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.23. 08:17 - Stepan
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis