Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Polestar poladí motory Drive-E, chystá se stvořit i ostré Volvo V40
30.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkrétní fakta spojená s modifikacemi motorů s označením D4, D5, T5 a T6 budou známa na konci června. V40 Polestar však výrobu jistou stále nemá.
Švédská automobilka asi nepotěšila mnoho fanoušků záměrem vyřadit ze svého repertoáru pěti- a šestiválce. Na jejich místo pak nastěhovala dvoulitrové čtyřválce Drive-E, které sice v kombinaci s elektromotorem dokážou nabídnout až 400 koní, nicméně o zrovna nejprestižnější pohonné jednotky nejde. Nyní se ovšem chystá alespoň částečná náprava. Na vyšší objem nebo větší počet válců ovšem nesázejte, vše se týká pouze pomocné ruky, kterou Volvu podá společnost Polestar.
Momentálně nejsou známy veškeré podrobnosti, první specifikace spojené s agregáty D4, D5, T5 a T6 ovšem budou oznámeny poslední týden v červnu. V následujících měsících pak sportovní divize pustí do světa neskutečných 140 variací optimalizace motorů. Zahrnovat přitom nebudou pouze navýšení výkonu, ale také odezvu na plynový pedál či lepší řazení. Polestar se přitom dušuje, že žádná úprava nebude mít vliv na udávanou spotřebu, emise, servisní intervaly nebo celkovou záruku.
Odezva na plyn, vyšší výkon a rychlost řazení převodovky mají pak řidičům napomoci v předjížděcích manévrech, zatímco preciznost převodovky má vylepšit ovladatelnost vozu. Tyto oblasti se přitom u stávajících majitelů dočkaly největší kritiky, pročež je logické, že se na ně Volvo zaměřilo. Testovací jezdec Polestaru a úřadující šampión švédského mistrovství STCC Thed Björk přitom dodává, že veškeré modifikace jsou v souladu s filozofií, s jakou jsou laděny závodní vozy.
Jen těmito modifikacemi ovšem práce sportovní divize nekončí. Polestar totiž nejspíše chystá i další ostrý model. Podle všeho by přitom mělo jít o Volvo V40, které si žádá především britské zastoupení značky. Tamní šéf Nick Connor totiž uvedl, že by „rád viděl více verzí Polestar, především pak V40 Polestar“.
Pod kapotu takového modelu by měla zamířit specifikace T6, která standardně produkuje 320 koní. Již díky tomu by ostré Volvo V40 patřilo mezi nejvýkonnější vozy v segmentu, Polestar ale možná agregát ještě lehce poladí a jeho potenciál zvedne na vyšší úroveň. Spolehlivost takové jednotky však ohrožena nebude.
Connor pak dodává, že „tyto modely jsou potřeba, neboť vylepšují image značky. Zároveň ovšem musí být nabízeny za cenu, jakou lidé akceptují.“ V tom by ovšem mohl být zakopán pes, neboť vývoj Volva V40 Polestar rozhodně nebude levný, zvláště pokud půjde o verzi, kde motor Drive-E doplní pohon všech kol.
Ač tu tedy máme již několikerou zmínku o malém ostrém švédském hatchbacku, stále tu chybí oficiální potvrzení, že takový model skutečně vznikne. Mimo to pak Connor zpochybňuje i možný příchod Volva XC90 Polestar, a to kvůli v úvodu zmíněné specifikaci Twin Engine, která produkuje ony čtyři stovky koní.
Divize Polestar chystá více než 140 modifikací pohonného ústrojí celé řady modelů Volva
Zdroje: Volvo, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva