Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Japonců o návrat ikony je propadák, na prvním velkém trhu končí po dvou letech
4.6.2021 | Petr Prokopec
Zvlášť v případě některých aut chce být člověk pozitivní, v případě tohoto to ale zkrátka nejde. Když nějaký vůz opustí trh se 144 miliony lidí po dvou letech s 25 prodanými kusy, je to prostě fiasko.
Když se v roce 2001 objevil v kinech první díl Rychle a zběsile, řada lidí vůbec poprvé zaznamenala existenci čtvrté generace Toyoty Supra. Šlo tehdy o hlavní hvězdu snímku, která navíc byla schopna sfouknout jako svíčku i Ferrari, a tak popularita japonského kupé rázem vystřelila do astronomických výšin. Naneštěstí se tak stalo jen rok před koncem životního cyklu čtvrté generace. Když tedy z montážních linek sjel poslední exemplář, fanoušci se rázem začali dožadovat nástupce. Toyota si ovšem dala pořádně načas.
Nová Supra tak byla představena až v lednu roku 2019, o slavný návrat se ale nejedná. Kvůli výrazné spolupráci s BMW, jehož sklady Toyota vybrala s úpornou pečlivostí, se kupé již od počátku setkává spíše s kritikou než s ovacemi. To se logicky projevilo i na zájmu publika - či spíše bychom měli říci na jeho nezájmu, který je až neuvěřitelně malý, alespoň v Evropě.
Zmiňovali jsme se o něm vícekrát, zpětný pohled na evropské registrace je ale velmi výmluvný. Za celý rok 2019 prodala Toyota v Evropě 893 aut, v roce 2020 šlo o 947 aut. Letos v lednu jich bylo 43, v únoru 51... To jsou opravdu bláznivě nízká čísla, zvlášť když vezmeme v potaz, kolik vozů stále stojí podle internetových nabídek u dealerů s obvykle stovkami km. Pozoruhodné přitom je, že registrace spřízněného BMW Z4 jakožto méně praktického aut jsou úplně jinde. Loňských 8 314 aut je na tak úzkoprofilové auto, zvlášť za nastalé situace, překvapivě mnoho.
Vypadá to, že lidem nevadí ani auto jako takové, nakonec na něm skutečně není nic špatného, ale image daná tím, že vlastně nejde o Toyotu, ale o BMW. Že to ani Japonci nevnímají jako úspěch, nejlépe dokladuje dění na některých trzích, kde je ještě hůře než jinde.
Kolegové z ruského Autoreview nyní informují, že Toyota už se Suprou zcela přestane zkoušet štěstí právě v Rusku, kde v roce 2019 prodala 10 a v roce 2020 pro změnu 15 aut. To je znovu absurdně málo na zemi, kde má značka dobrou pověst, žije v ní 144 milionů lidí a řadí se už proto mezi největší automobilové trhy v Evropě. Že Japonci věřili ve víc a už ani nedoufají v obrat, nejlépe dokladuje fakt, že pro auto získali schválení pro prodej do roku 2022 a ani jej nevyužijí. Supra to v Rusku balí a nejde ji sehnat ani na zvláštní přání.
Je to smutný příběh, Toyota se ale vydala pro ni nezvyklou cestou a narazila. Rádi bychom dodali, že ještě uvidíme, co přinese čas, ale po dvou letech je zřejmě zbytečné vnímat v zázračný obrat. Jediný trh, kde se Supře relativně daří, jsou USA, kde se prodává lépe než Z4 a loni si našla 5 887 zákazníků. Tento výsledek ale nezájem ve většině zbytku světa stěží napraví.
Nová Toyotě Supra je propadák, o tom už nemá smysl debatovat. V Evropě se neprodává skoro vůbec a v Rusku je o ni tak malý zájem, že končí zcela po prodeji 25 vozů. Foto: Toyota
Zdroj: Autoreview, Data o prodejích: JATO Dynamics
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Salač je nazpět doma v ČR včera 12:08
- Za Leopard Racing také David Almansa včera 10:27
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati 27.11.2024
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně 27.11.2024
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl 27.11.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
před 9 hodinami - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
před 10 hodinami - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
včera - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
včera - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva