Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Snaha Renaultu udržet se v třídě ovládané Němci definitivně končí, po loňském fiasku už není kde brát
5.2.2022 | Petr Miler
Neuvěřitelný prodejní propad během relativně krátké doby za sebou mají auta francouzské značky nabízená ve střední třídě. Renault to s nimi dlouho nevzdával, po loňském propadu prodejů až skoro k nule ale v březnu trápení ukončí bez snahy na něj jakkoli navázat.
Z dnešního pohledu to může znít neuvěřitelně, Renault ale svého času prodával ve střední třídě takový trhák, že neměl problém najít mu skoro čtvrt milionu kupců každý rok jen v Evropě. Šlo o model Laguna, který bestselleru téže třídy, zdánlivě neohroženému VW Passat, šel po krku tak moc, že se s 286 tisíci prodanými vozy dostal jen o 39 tisíc dodaných aut výš. To se psal rok 2002 a střední třída vypadala jinak než dnes - okolo 250 tisíc kusů ročně hlásil i Ford v případě Mondea, Peugeot za model 406 a když později přišel s typem 407, pořád se dokázal dostat za hranici 200 tisíc prodaných vozů. Tyhle sněhy jsou ale dávno pryč.
Střední třída se od té doby stala doménou Němců - Passat se pořád pohybuje vysoko, frčí Audi A4, BMW řady 3, Mercedes třídy C... Nenajdeme dnes v podstatě jediné neněmecké auto, které by v tomto segmentu něco znamenalo, ostatně část soupeřů už to zabalila. A kdo ne, paběrkuje - Mondeo už jen čeká na poslední zvonění, Peugeot 508 s loňskými 25 tisíci prodanými vozy stěží něco zmůže a relativně úspěšná Škoda Superb je chtě nechtě znovu derivát německého auta.
Pak je to tu ale ještě jeden souputník, na jehož existenci už mnozí zapomněli. Je to Renault, ale už ne Laguna, neboť ta po pozdějším propadu prodejů střední třídu opustila též. Renault jako takový ale nikoli a ať už se vám to zdá jakkoli neuvěřitelné, ve střední třídě dodnes nabízí model Talisman.
Žádnou velkou díru do světa s ním v Evropě nikdy neudělal, Francouzi ale jako kdyby nechtěli uvěřit, že ještě před 20 léty sahali po koruně krále prodejů a teď v tom samém segmentu neprodávají skoro nic. Ale přesně tak to je - Talisman si loni našel v celé Evropě necelých 6 tisíc kupců a přesto stále neskončil. Dokonce chvíli předtím dostal facelift, ale v době, kdy jsme si doma šili roušky během první koronavirové vlny, si toho málokdo všiml.
Renault tohle auto ještě loni prodával i u nás (v posledních měsících jej už v nabídce nenajdete), byť tedy jen jako kombík, a zákazníkům dodal 33 vozů. Tato prodejní křeč ale nyní končí, neboť automobilka oznámil, že v březnu se Talismanem definitivně zavře voda. Vyroben bude poslední kus a žádný nástupce už nedorazí. Je to smutný konec jednoho příběhu, ale Francouzům patří čest za to, že se do poslední chvíle snažili - jiní poslali kupce těchto aut do showroomů německé konkurence už dávno.






Renault Talisman vlastně není nezajímavé auto, vizuálně ani technicky, prodeje se ale propadly prakticky na nulu. V březnu se za ním tak zavře voda, bez nástupce. Foto: Renault
Zdroje: Renault, JATO Dynamics, SDA
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před hodinouMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva