Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Alfy Romeo o velký návrat je stále větší fiasko, prodeje padají až na dno
1.11.2020 | Petr Prokopec
Italská značka má zvuk, tradici, řadu zatvrzelých obdivovatelů a nové modely, mezi kterými nechybí ani SUV. Zákazníky ale nemá, a to ani v Evropě, ani v USA, teď už skoro vůbec.
Pohled na prodeje Alfy Romeo je tristní, ať už se podíváme do Evropy nebo Spojených států. A pokud Alfě fandíte, nedělejte si iluze, že jsou dány jen letošní situací na trhu. Poslední roky je to navzdory příchodu nových modelů stále větší mizérie, kterou letošek pouze smutně korunuje, víc nic.
Italská automobilka prodala letos v Evropě za prvních 8 měsíců jen 20 352 aut, což je o neskutečných 46 procent méně než loni za stejné období. A to je třeba dodat, že za loňský rok zaznamenala Alfa sešup 35 procent oproti roku 2018. Prodat 20 352 aut za většinu roku, to už je skoro nic a jen o něco málo méně tristní je situace na americkém kontinentu. Tam Alfa za první tři letošní kvartály prodala 12 493 vozů, což je sice meziročně jen o 7 % méně, vzhledem k totální mizérii v předchozích letech je to ale opět žalostně málo. Ostatně jde ještě o 40 % méně aut než v Evropě.
„Návrat zabere čas,“ naznačoval těžkosti Alfy již v roce 2017 její tehdejší šéf Reid Bigland. Zároveň dodával, že automobilka hodlá být maximálně trpělivá a chce pozvolna budovat povědomí o sobě i svých vozech, které nejsou nic než skvělé. Proto se nechtěla a nechce podbízet cenami, po třech letech snah si ale můžeme říci, že k žádnému pozvolnému budování čehokoli nedochází. Ještě v roce 2017 prodala Alfa v Evropě přes 86 tisíc aut, loni 54 tisíc, letos bude ráda za 30 tisíc - tomu se říká pozvolný propad, nikoli růst.
Situace je o to smutnější, že Alfa už nemá co lepšího nabídnout. Sedan střední třídy Giulia a podobně velké SUV Stelvio, současná páteř nabídky, míří přesně do segmentů, kde konkurenti od Audi, BMW a Mercedesu prodávají vůbec nejvíce aut. Ona tam ale nejenže prodejně neroste, ale dokonce postupně vyklízí pole. Cokoli jako sportovní kupé, větší SUV, menší SUV nebo kompaktní model - o tom všem se hovoří jako o dalším možném rozšíření nabídky - vstoupí do tříd, kde už není tolik z čeho brát, mezi prestižními značkami určitě ne.
Jsme tedy zvědavi, co dále s milánskou klasikou bude. Mateřský koncern FCA stále hledí do budoucnosti s optimismem, po definitivním spojení s francouzským PSA do konglomerátu Stellantis ale bude v podstatě v rukou Francouzů, co dále s Alfou bude. A pro další udržování živořící italské klasiky nad vodou jednoduše nemusí hořet.
Pokud dojde na maximální redukování náklady, aby nový konglomerát lépe čelil elektrickým výzvám brzké budoucnosti, pak Alfa Romeo bude nejspíše to první, co hodí přes palubu. A i když by nás něco takového hodně rozesmutnilo, byl by to docela pochopitelný krok - pokud Alfy téměř nikdo nechtěl ani v momentě, kdy s novými a atraktivními modely válčila v nejfrekventovanějších segmentech v obecně dobrých dobách, kdy jindy by je chtít měli?
Návrat Alfy Romeo je stále větší průšvih. Prodeje v USA i v Evropě rychle padají k nebývale nízkým hodnotám, nedaří se sedanu Giulia ani SUV Stelvio. Foto: Alfa Romeo
Zdroj dat: JATO Dynamics
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 9 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 10 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 22:29 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch