Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž

A může to snadno dopadnout úplně stejně, protože replikovat v současné době jednoduchost aut 90. let je prakticky nemožné. A o nepřímé nástupce originálů lidé obvykle nestojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž

17.8.2021 | Petr Prokopec

Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž

/

Foto: Honda

A může to snadno dopadnout úplně stejně, protože replikovat v současné době jednoduchost aut 90. let je prakticky nemožné. A o nepřímé nástupce originálů lidé obvykle nestojí.

Před několika málo dny Honda představila NSX Type S, tedy rozlučkové provedení současné generace NSX, které dostalo do vínku 600 koní. Automobilka jím chce zlákat ke koupi 350 lidí, otázkou nicméně je, zda je to vůbec reálné. Honda totiž s nástupcem své asi největší legendy těžce minula terč a od roku 2016 prodala okolo 2 500 exemplářů. O úspěchu se tedy rozhodně nedá mluvit, zvláště když NSX bylo překonáno i výrazně dražším Lamborghini Aventador.

Prakticky hned poté, co Honda představila rozlučkové NSX, odstartovala jiné odhalování. Přičemž také v jeho centru je někdejší legenda, tentokrát model Integra. Ten byl poprvé uveden na trh v roce 1986 a okamžitě zaujal svou ovladatelností i jízdní dynamikou. Publikum si nicméně muselo počkat až do roku 1995, než dorazila třetí generace s absolutním vrcholem. Tím bylo provedení Type R, které je dodnes považováno za možná vůbec nejlepší předokolku historie.

Honda tuto variantu osadila 1,8litrovým atmosférickým motorem, který v závislosti na trhu produkoval 190 až 200 koní. To na první pohled nevypadá jako zrovna závratné číslo, ovšem nesmíme zapomínat na nízkou hmotnost - Integra vážila necelých 1 200 kilogramů, z čehož provedení Type R ještě zhruba padesátku odlouplo. Není tak překvapivé, že stovku zvládalo za 6,2 sekundy a čtvrtmíli za 14,5 sekundy při rychlosti 155 km/h.

Japonci této dynamiky dosáhli mimo jiné i proto, že agregát prošel opravdu náročnými modifikacemi, v jejíchž rámci dorazily ručně leštěné sací porty, písty zvládající vysoký kompresní poměr či zrevidovaný výfuk. Díky tomu Integra Type R příliš nepodléhá ani zubu času. U aut se správnou péčí je tak můžete počítat s takřka továrními časy, sprint na stovku totiž trvá maximálně 6,8 sekundy a zrychlení na oněch 400 metrů pak 14,8 sekundy.

Proč o tom ale mluvíme? Především proto, že Type R zvláště z let 1998-2001 je pro spoustu lidí definicí Hondy Integra, a to přesto, že automobilka představila ještě čtvrtou generaci tohoto modelu. I v jejím případě došlo na vrcholný sportovní derivát, který dokonce produkoval 220 koní. Byl však těžší, navíc byl k mání pouze na japonském trhu. Ve výsledku tak byl spíše zapomenut, na rozdíl od svého předchůdce.

Honda tak sama sobě nastavila laťku opravdu vysoko, přičemž novinka jí vůbec nemusí přeskočit. Jakkoliv o návratu Type R se již začíná spekulovat. Vůz přitom stejně jako základní provedení má být postaven na platformě Hondy Civic, přičemž dostane i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Ten by měl produkovat okolo 300 koní, nicméně hmotnost bezesporu zamíří někam k 1 500 kg, což ovlivní ovladatelnost.

Vysoký výkon ovšem sebou přinese i vysokou cenovku, čímž Integra začíná až nebezpečně připomínat v úvodu zmíněné NSX. Původní generace totiž nebyly jen schopné, ale rovněž jednoduché, a tedy i levné. To se ovšem u hybridního supersportu nepovedlo zopakovat, přičemž ani 300koňový Type R jistě nebude jednoduché auto za relativně malé peníze. Ale nepředbíhejme, třeba se Hondě povede menší zázrak.


Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž - 1 - Honda Integra 2022 avizo
Honda oznámila, že v roce 2022 se vrátí jeden z jejích nejznámějších modelů. Nová Integra ale má být k mání jen ve Státech, i proto ponese označení Acura. Foto: Honda

Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž - 2 - Honda Integra Type R 1998 ilustracni foto 01Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž - 3 - Honda Integra Type R 1998 ilustracni foto 02Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž - 4 - Honda Integra Type R 1998 ilustracni foto 03Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž - 5 - Honda Integra Type R 1998 ilustracni foto 04Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž - 6 - Honda Integra Type R 1998 ilustracni foto 05Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž - 7 - Honda Integra Type R 1998 ilustracni foto 06
Většina lidí má přitom tento vůz zafixovaný jako vrcholné provedení Type R z let 1998-2001, jenž je dodnes považováno za jednu z nejlépe ovladatelných předokolek. Honda si tak nastavila laťku opravdu vysoko, přičemž s novinkou ji nejspíše nepřeskočí, tak jako v případě novodobého NSX. Foto: Honda

Zdroj: Honda

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.