Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus o návrat japonské legendy skončil fiaskem, přesto automobilka zkusí znovu totéž
17.8.2021 | Petr Prokopec
A může to snadno dopadnout úplně stejně, protože replikovat v současné době jednoduchost aut 90. let je prakticky nemožné. A o nepřímé nástupce originálů lidé obvykle nestojí.
Před několika málo dny Honda představila NSX Type S, tedy rozlučkové provedení současné generace NSX, které dostalo do vínku 600 koní. Automobilka jím chce zlákat ke koupi 350 lidí, otázkou nicméně je, zda je to vůbec reálné. Honda totiž s nástupcem své asi největší legendy těžce minula terč a od roku 2016 prodala okolo 2 500 exemplářů. O úspěchu se tedy rozhodně nedá mluvit, zvláště když NSX bylo překonáno i výrazně dražším Lamborghini Aventador.
Prakticky hned poté, co Honda představila rozlučkové NSX, odstartovala jiné odhalování. Přičemž také v jeho centru je někdejší legenda, tentokrát model Integra. Ten byl poprvé uveden na trh v roce 1986 a okamžitě zaujal svou ovladatelností i jízdní dynamikou. Publikum si nicméně muselo počkat až do roku 1995, než dorazila třetí generace s absolutním vrcholem. Tím bylo provedení Type R, které je dodnes považováno za možná vůbec nejlepší předokolku historie.
Honda tuto variantu osadila 1,8litrovým atmosférickým motorem, který v závislosti na trhu produkoval 190 až 200 koní. To na první pohled nevypadá jako zrovna závratné číslo, ovšem nesmíme zapomínat na nízkou hmotnost - Integra vážila necelých 1 200 kilogramů, z čehož provedení Type R ještě zhruba padesátku odlouplo. Není tak překvapivé, že stovku zvládalo za 6,2 sekundy a čtvrtmíli za 14,5 sekundy při rychlosti 155 km/h.
Japonci této dynamiky dosáhli mimo jiné i proto, že agregát prošel opravdu náročnými modifikacemi, v jejíchž rámci dorazily ručně leštěné sací porty, písty zvládající vysoký kompresní poměr či zrevidovaný výfuk. Díky tomu Integra Type R příliš nepodléhá ani zubu času. U aut se správnou péčí je tak můžete počítat s takřka továrními časy, sprint na stovku totiž trvá maximálně 6,8 sekundy a zrychlení na oněch 400 metrů pak 14,8 sekundy.
Proč o tom ale mluvíme? Především proto, že Type R zvláště z let 1998-2001 je pro spoustu lidí definicí Hondy Integra, a to přesto, že automobilka představila ještě čtvrtou generaci tohoto modelu. I v jejím případě došlo na vrcholný sportovní derivát, který dokonce produkoval 220 koní. Byl však těžší, navíc byl k mání pouze na japonském trhu. Ve výsledku tak byl spíše zapomenut, na rozdíl od svého předchůdce.
Honda tak sama sobě nastavila laťku opravdu vysoko, přičemž novinka jí vůbec nemusí přeskočit. Jakkoliv o návratu Type R se již začíná spekulovat. Vůz přitom stejně jako základní provedení má být postaven na platformě Hondy Civic, přičemž dostane i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Ten by měl produkovat okolo 300 koní, nicméně hmotnost bezesporu zamíří někam k 1 500 kg, což ovlivní ovladatelnost.
Vysoký výkon ovšem sebou přinese i vysokou cenovku, čímž Integra začíná až nebezpečně připomínat v úvodu zmíněné NSX. Původní generace totiž nebyly jen schopné, ale rovněž jednoduché, a tedy i levné. To se ovšem u hybridního supersportu nepovedlo zopakovat, přičemž ani 300koňový Type R jistě nebude jednoduché auto za relativně malé peníze. Ale nepředbíhejme, třeba se Hondě povede menší zázrak.
Honda oznámila, že v roce 2022 se vrátí jeden z jejích nejznámějších modelů. Nová Integra ale má být k mání jen ve Státech, i proto ponese označení Acura. Foto: Honda
Většina lidí má přitom tento vůz zafixovaný jako vrcholné provedení Type R z let 1998-2001, jenž je dodnes považováno za jednu z nejlépe ovladatelných předokolek. Honda si tak nastavila laťku opravdu vysoko, přičemž s novinkou ji nejspíše nepřeskočí, tak jako v případě novodobého NSX. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva