Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím
24.9.2021 | Petr Prokopec
Chtít se zařadit zpět mezi úspěšné výrobce podobných aut, snažili bychom se přijít s něčím technicky solidním za atraktivní cenu. Auto střední třídy za více jak milion pořád jen s tříválcem tak úplně nepůsobí.
V dubnu letošního roku odhalil Citroën novinku, které jsme rozhodně nemohli upřít odvahu. Automobilka se s ní pokouší vrátit do střední třídy, ve které neprémiové značky znamenají v posledních letech stále méně. O úspěchu Francouzů jsme ale nepochybovali jen proto, jejich nový model C5 X je totiž křížencem mezi sedanem, kombíkem a SUV, což je kombinace, na kterou publikum dosud příliš neslyšelo. A máme pocit, že Citroën to nezmění, neboť extravagantní pojetí kombinuje s dosti sebevědomými cenami.
C5 X zatím nedorazil na český trh, známe ale německé ceny, které jsou těm místním obvykle velmi blízké. U našich západních sousedů je tedy vůz k mání od 35 730 Eur (cca 907 tisíc Kč), což je opravdu nemalá suma, která převyšuje i částku, za kterou je k mání elektrický Citroën Ë-C4. Zrovna toto provedení přitom v místních showroomech pořídíte, a to od 804 900 Kč. V Německu je pak k mání od 34 640 Eur (asi 880 tisíc Kč), čímž se nám tu rýsuje jistý mustr pro výpočet pravděpodobné ceny „ikska“.
Mezi německým a českým trhem je tedy těchto sférách asi 10procentní rozdíl v cenách, na jejichž základě by se novinka mohla pohybovat s cenou okolo 820 tisíc korun. To možná na první pohled nevypadá až tak drasticky, ostatně za své peníze dostáváte 4,8metrový vůz s 2,8metrovým rozvorem. Ten pak v rámci německé základní výbavy zvané Feel Pack počítá s 19palcovými litými koly, dvouzónovou klimatizací nebo multimédii doprovázenými 10palcovou dotykovou obrazovkou. Pod kapotou ovšem s žádnou velkorysostí nepočítejte.
Základem nabídky je totiž tříválcová benzinová jedna-dvojka (skutečně), která produkuje 130 koní a 230 Nm točivého momentu. To by třeba takovému Citroënu C4 stačilo, nicméně v tomto případě zde máme o poznání větší proporce. A také hmotnost startující na 1 493 kilogramech. Nepřekvapí tedy, že na stovku se dostanete za 11,3 sekundy, papírové údaje o dynamice ale budou působit pořád hůře než realita. S kombinovanou pětilitrovou spotřebou bychom pak příliš nepočítali, zvláště při plném zatížení sedadel i zavazadelníku.
Zmíněnou jedna-dvojku si přitom můžete dopřát v silnější formě, jenž počítá se 180 koňmi a 300 Nm. Stovku v té chvíli dáte již za 8,8 sekundy, zatímco maximálka se zvedá na 230 km/h a papírová spotřeba na 5,5 l/100 km. Do kapsy ovšem již budete muset sáhnout pro 40 930 Eur (1 040 000 Kč), načež vskutku již ony odvážné tvary budete muset milovat. Jakkoliv jistým ospravedlněním daného nárůstu je i výše položená výbava Shine, se základní úrovní totiž silnější benzinový motor v Německu není k mání.
Zmínit pak už lze jen vrcholnou motorizaci Hybrid 225, jenž počítá s přeplňovanou jedna-šestkou a elektromotorem. Výkon celé soustavy je přitom zmíněn již v jejím názvu, po stránce dynamické pak lze počítat se 7,9 sekundami a 233 km/h. Na udávanou 1,3litrovou spotřebu ovšem zapomeňte, ta je vycucána z laboratorního prstu, který vychází ze 64kilometrového elektrického dojezdu. S čím naopak počítat musíte, to je vysoká cena - ta startuje na 44 980 Eurech (1 142 000 Kč), a to u výbavy Feel Pack.
Uvážíme-li, že Škoda u nás prodává Superb s motorem 2,0 TDI o 150 koních od (beztak vysokých) 800 tisíc Kč, bude skutečně těžké dosáhnout na trhu větších úspěchů. My bychom ostatně auto střední třídy s 1,2litrovým tříválcem nechtěli za žádné peníze...


















Odvahu novému Citroënu C5 X rozhodně nemůžeme upřít, ať již jde o design, nebo o první ceny. Ty pak sice reflektují posun celého trhu, ovšem ani tak to francouzská novinka nebude mít jednoduché. Foto: Citroën
Zdroj: Citroën
Bleskovky
Bugatti začalo pro nový Tourbillon nabízet tovární příslušenství. Je to jiný svět, pár „cetek” navíc by zruinovalo i miliardáře
před 8 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
23.2.2025Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025
Nejčtenější články
Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025Nejdražší ojetá Tesla Model 3 v prodeji jako jediná dává skutečný smysl, bez 3 milionů v kapse na ni ale nemyslete
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva