Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce
1.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konec čtyřválcové jedna-dvojky je neodvratný. Podle Škody je chybějící válec a objem 1,0 TSI kompenzován dynamikou i nižší spotřebou.
Poslední zmínky o Škodě Fabia nebyly zrovna pozitivně laděné, tento model totiž plošně zdražil o 13 tisíc korun. Odměnou za to ovšem nebyla bohatší základní výbava, navíc jste za své peníze nedostali zkrátka nic. Nyní tu máme další novinku, která od návštěvy dealerství mladoboleslavské značky část klientely možná odradí. Fabia totiž stejně jako Octavia či Rapid vypouští z nabídky motor 1,2 TSI, u ní to navíc znamená, že čtyřválec už nenabízí ani jeden.
Čtyřválcová pohonná jednotka, která disponovala výkonem 66 kW/90 koní či 81 kW/110 koní, bude dle očekávání nahrazena tříválcem 1,0 TSI. Ten bude taktéž k dispozici ve dvou variantách, přičemž ta slabší nabízí 70 kW/95 koní, druhá pak 81 kW/110 koní. Škoda ovšem dodává, že v tomto případě byl navýšen točivý moment, a to z dosavadních 175 Nm na 200 Nm.
V tiskové zprávě je rovněž zmíněn šestiprocentní pokles spotřeby, což je mimo jiné dáno tříválcovým uspořádáním s malými volnými setrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlem. Již mnohokrát dříve jsme ovšem zmínili, jde zejména o úsporu papírovou danou normovanými měřícími cykly. Realita bude záviset hlavně na vaší pravé noze a ve snaze o rychlejší jízdu nižší nejspíše nebude.
Zmínky na toto téma ale ponechme stranou, aktuálně totiž nezbývá nic jiného než příchod tříválce akceptovat a počkat si na reálné zkušenosti. Koncern VW Group sice už otevřeně říká, že doba downsizingová je za námi, až na jednu výjimku - do litrového benzinového tříválce bylo nasypáno již příliš mnoho financí a ty je třeba dostat zpět. Fabia tak není ani prvním, ani posledním vozem, kde se motor 1,0 TSI objevuje - však už loni jsme jej testovali v Octavii.
Přejděme proto k dalšímu výčtu technických dat, jenž souvisí s jízdní dynamikou. Ta u slabšího provedení počítá u hatchbacku se zrychlením z klidu na stovku za 10,6 sekundy, což představuje vůči minulosti zlepšení o tři desetiny (kombi je s časem 10,8 sekundy lepší o dvě). Maximálka pak narostla na 185 km/h, resp. 187 km/h, spotřeba pro změnu klesla u obou variant na 4,3 l/100 km.
V případě silnějšího provedení tu máme akceleraci na stovku za 9,5 sekundy (kombi za 9,6 s) a nejvyšší rychlost 196 km/h (199 km/h). Tyto hodnoty jsou přitom spojené s manuální převodovkou, stejně jako normovaná spotřeba ponížená o 0,3 litru na 4,4 l/100 km. K dispozici je ovšem i automat DSG, který díky kratším převodům vylepšuje hlavně pružné zrychlení, a to z 80 na 120 km/h až o 4,1 sekundy.
Tím ale novinky nejsou u konce, dále je totiž možné počítat s příchodem služeb Škoda Connect. Ty se dělí do kategorií Infortainment Online a Care Connect, přičemž první zmíněná informuje třeba o dopravních kolonách, objízdných trasách nebo cenách paliva. Druhá pak spočívá v automatickém tísňovém volání nebo proraktivním servisu či dálkové kontrole stavu vozu skrze aplikaci.
Nyní jsme ale již skutečně na konci tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že tříválcová Fabia se ukáže na ženevském autosalonu. Do prodeje pak zamíří ve výbavách Active, Ambition a Style, k dispozici ovšem bude i v případě akčního modelu Trumf či sportovně laděné varianty Monte Carlo. Té tříválec sedne jen stěží...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Litrový tříválec Škody resp. Volkswagenu už jsme viděli i poznali
Škoda Fabia nově dostala tříválec 1,0 TSI namísto čtyřválce 1,2 TSI. K mání přitom bude i se sportovně laděnou verzí Monte Carlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 4 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 6 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 7 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 9 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva