Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na Škodu Octavia Scout po faceliftu, prý je nejhezčí
21.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Allroadová verze Scout změnila stejně jako zbytek portfolia změnila hlavně čelní partie. Prý nejhezčí ze všech verzí faceliftované Octavie III.
Mladoboleslavská automobilka je evidentně ráda v centru pozornosti médií. Modernizaci rodiny Octavia tedy protahuje na maximální možnou úroveň, i když reakce na ni nejsou dvakrát příznivé. A tak zatímco facelift základního liftbacku a kombíku proběhl již na sklonku října, vrcholné sportovní provedení RS bylo představeno teprve včera. Dnes nám pro změnu Škoda odhalila vylepšenou Octavii Scout, která se stejně jako dříve pyšní podvozkem zvýšeným oproti standardu o 30 milimetrů.
Vůči dosavadnímu provedení se nemění ani paleta motorů pod kapotou. I nadále je tedy možné sáhnout po benzinové jedna-osmě TSI, která produkuje 132 kW/180 koní, jenž stojí za zrychlením z klidu na stovku za 7,8 sekundy. V případě dieselů je pak k dispozici dvoulitrový agregát naladěný na 150 nebo 184 koní, přičemž normovaná spotřeba činí 5 až 5,1 l/100 km. Nově lze ovšem i slabší motorizaci spřáhnout se sedmistupňovým automatem DSG.
Po stránce vzhledové zde pak máme ty samé změny, jaké jsou spojeny s již odhaleným zbytkem portfolia. Také Scout tedy dostal do vínku nově profilovanou kapotu či širší čelní masku, která je po obou stranách doplněna dvojitými světlomety Full-LED s adaptivní technologií AFS. Modifikovány pak byly i čelní mlhovky, stejně jako koncové diodové lampy. Součástí standardu se pak stává zakrytování podvozku plasty.
Podle lidí z automobilky, se kterými jsme o faceliftu mohli hovořit a kteří jej pochopitelně mohli vidět na vlastní oči v mnoha verzích, vypadají nová světla právě na Scoutu nejlépe - prý kvůli pojetí nárazníku a řešení návaznosti na čelní masku. Nejlépe ale nutně nemusí znamenat dobře, a tak sami posuďte, jak se vám toto provedení zamlouvá ve srovnání s dalšími odhalenými variantami.
Stejně jako dříve je pak i nyní možné počítat v základu u všech verzí s pohonem všech kol, který má zaručit i průchodnost trochu náročnějším terénem. V tom mu napomáhají přeprofilované nárazníky zvyšující oproti běžným verzím nájezdové úhly vpředu na 14,5 stupně, vzadu pak na 16,6 stupně. Dále nechybí elektronická uzávěrka diferenciálu, připlatit je možné za paket Offroad usnadňující bezpečné sjíždění svahů.
Uvnitř lze počítat s vyhřívaným volantem či potahovou látkou Thermo Flux, která zvyšuje prodyšnost za různých klimatických podmínek. Tak jako zbytek rodiny pak i Scout profituje z modernizovaných multimédií, kde vrcholem je příplatkový systém Columbus s 9,2palcovým displejem, WLAN-hotspotem a LTE-modulem. Rozšířena pak faceliftem byla rovněž nabídka asistenčních systémů.
Tím jsme se dostali na konec výčtu všech novinek, přičemž zhodnocení faceliftu necháme na vás. Je evidentní, že po stránce mechanické není až tak o čem mluvit, na druhou stranu příchod dvojitých světlometů je dostatečně kontroverzním tématem na dlouhou dobu. Teprve po pár měsících prodeje pak Škoda zjistí, zda udělala dobře či nikoliv.
Ani faceliftovaná Octavia Scout nejspíše mnoho lidí svým vzhledem nenadchne. Za modernizovaným kabátem přitom skrývá původní techniku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva