Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nový Seat Ibiza v úplném základu. Vypadá... základně
8.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Automobilky v oficiálních materiálech pochopitelně ukazují špičkové verze svých modelů, ty běžné už pozornosti unikají. Díky konfigurátorům nemusí.
Teprve včera jsme vám představili první české ceny nového Seatu Ibiza a už se k této španělské novince musíme vrátit znovu. Zatím jsme vám ji totiž ukazovali jen ve špičkových verzích FR a Excellence, v nichž je zkraje prezentovala sama automobilka, se zahájením prodejů ale spustila také konfigurátor, ve kterém se dá snadno dobrat i vzhledu zbývajících provedení. A jak se dá očekávat, část svého lesku s nimi Ibiza ztrácí.
Abychom si udělali představu o tom, co můžete za své peníze dostat, podíváme se na úplný opak toho, co jsme dosud mohli vidět - základní základ. Vozy, které vidíte níže, jsou opravdu Ibizy bez jediného příplatku a v množném čísle mluvíme proto, že vám ukážeme hned dvě.
První vyobrazený vůz je základ pro německý trh, který je čehokoli mimořádného zbaven ještě více, než ten český. Auto u našich západních sousedů dostanete na 14palcových plechových kolech, která vypadají skutečně lacině a skoro se divíme, že je k autu Seat nabízí. Čemu se naopak nedivíme, je to, že české zastoupení dává v základu větší patnáctky, s nimiž auto vypadá přece jen důstojněji - v Německu je dostanete za příplatek 150 Eur, tedy asi 4 000 Kč, a to přesto, že vůz tam stojí od 14 240 Eur, tedy skoro od 379 000 Kč. U nás dostanete základ za 296 900 Kč, takže nákup v Německu vám v případě, že nedisponujete nějakými výjimečnými vyjednávacími schopnostmi (Kalašnikov? Ale ten bude fungovat i u nás...), nedoporučíme.
Malá kola ale nejsou to jediné, s nimiž Ibiza poněkud ztrácí výraz - modrá je sice dobrá, ale ta základní alespoň na těchto záběrech skrývá většinu výraznějších linií (všechny ostatní barvy včetně bílé jsou za příplatek) a halogenová světla místo dosud prezentovaných LEDkových také velkou parádu nenadělají. Pozitivem budiž, že interiér naopak v základu vyhlíží solidně, byť si nejsme zcela jisti, jestli tady konfigurátor ukazuje holou pravdu. Třeba dálkové ovládání infotainmentu na volantu bychom v základu úplně nečekali, ale i bez něj se zdá, že tohle bude slušné místo k životu.
Pochopitelně, od úplného základu vede cesta jen výš a doporučujeme se po ní vydat. Různé příplatky sice dokážou cenu vyšroubovat do nebeských výšin, ale nemusíte si nutně hned pořizovat nejlepší palubní systém s navigací. Ona už kola, lepší lak a pár dalších drobností udělají hodně, přitom za ně u Seatu necháte jen pár desítek tisíc. Kdybyste si chtěli s novou Ibizou sami pohrát, český konfigurátor je zde.




Základní Ibiza pro německý trh vypadá opravdu bídně
Český základ je alespoň o něco lepší, navíc levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva