Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nové Subaru XV. To nejzajímavější ale neuvidíte
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová generace XV je lepší hlavně pod slupkou. Silnější, úspornější a lehčí dvoulitrový boxer spolupracuje s vylepšenou převodovkou CVT.
Japonská automobilka Subaru dopřála svému crossoveru XV tolik potřebné omlazení. Představí ho na letošním ženevském autosalonu jako vůz pro modelový rok 2018. Ač je to pro značku z Japonska nezvyklé, po pěti letech výroby XV ve stávající formě je tohle první modernizace tohoto modelu.
A je to modernizace opravdu velká. XV sice vypadá skoro stejně jako dosud, ale stojí na nové platformě nazvané Subaru Global. Jedním z jejích hlavních přínosů je zvýšení tuhosti o 70 % ve srovnání se stávajícím provedením. Vůz je také o něco širší a o 5 mm nižší, ale světlá výška 220 mm zůstává beze změny.
Vidíme novou designovou filozofii, nazvanou u Subaru „Dynamic x Solid”. Jsou tu nová světla, která nápadně připomínají ta na WRX a STI, a také nová maska chladiče. I zadní světla jsou nová, spolu s designem pátých dveří. Vidíme křidélka po stranách zadního okna, poplatná snaze o snížení odporu vzduchu, ale jinak design zádě zlepšením moc není, na rozdíl od přídě.
Interiér dostal nový středový displej s úhlopříčkou 8 palců a má prý působit luxusněji; fotografii bohužel zatím nemáme. Kabinou se má táhnout oranžové prošívání a prý tu je i nový volant, který má zlepšit dojem z řízení. Tomu byl zkrácen převod ze 14:1 na 13:1. Novinkou je také elektronická parkovací brzda. Jak interiér vypadá, si však ještě budeme muset počkat.
Víme však, co je pod kapotou - výrazně inovovaný dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním paliva. Údajně je více než 80 % jeho dílů nových oproti motoru v dosavadním XV. Je lehčí o 12 kg a silnější, nabídne 156 koní a 196 Nm. Prý má být i úspornější, ale čísla katalogové spotřeby zatím zatím zveřejněna nebyla.
Je standardně spojen s bezestupňovou převodovkou Lineartronic, která byla odlehčena o 7,8 kg a má širší rozsah převodových poměrů - 7,03 místo dosavadních 6,28. Nabízí také „manuální” režim, při kterém si řidič může vybírat ze sedmi virtuálních stupňů. Podařilo se prý také výrazně snížit vibrace motoru i převodovky.
Samozřejmostí je pohon všech kol Symmetrical AWD, který má u nového XV režim nazvaný X-Mode. Ten má zlepšit průchodnost vozu po špatných površích a stabilitu na kluzkých místech. Ovládá motor, čtyřkolku i brzdy. Součástí je i asistent pro sjíždění prudkých kopců.
Standardní výbavou bude systém EyeSight, tedy balíček jízdních asistentů, zahrnující adaptivní tempomat, hlídače jízdních pruhů a autonomní brzdění v případě hrozící nehody. Jsou tu i automatická dálková světla a natáčení světlometů v zatáčkách či na křižovatkách a k mání bude i systém Subaru Rear Vehicle Detection, jehož součástí je hlídač mrtvých úhlů, asistent změny jízdních pruhů a asistent couvání.
Kromě toho do příplatků přibudou také nová kola, která vidíme na fotkách, a dva pastelové laky - šedá Cool Khaki a oranžová Sunshine. „Oba odstíny zvýrazňují matně černé obložení a podtrhují aktivní a funkční image Subaru XV,” píše o nich tisková zpráva. Víc toho zatím nevíme, počkejme si zejména na pořádnou fotosadu. A informaci, kdy a s jakým ceníkem se vůz dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
































Na živých fotkách si nové Subaru XV můžete prohlédnout do posledního detailu
Fotek nového XV vypustilo Subaru opravdu málo
Zdroj: Subaru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejčtenější články
Hujer, Viktor Hujer: Šéf automobilky kritizuje EU za ústupek v nařizování elektroaut. On si prý udělal domácí úkol a ostatní mohli taky
6.3.2025VW nechal na představení své poslední novinky hrát hudbu, která dokonale vystihuje stav, ve kterém se dnes automobilka nachází
7.3.2025Na silnicích od teď můžete potkat Mercedesy s modrým světlem v místech blinkrů, nejde o auta policie nebo záchranky
7.3.2025Maserati kapitulovalo. Elektrickou MC20 zařízlo ještě před odhalením, zájem o ni byl nulový
7.3.2025Škoda ukázala svůj nejnovější policejní speciál. Je to nejrychlejší a nejpraktičtější Octavia, jaká kdy dostala majáky
7.3.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.04. 23:01 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 04.04. 19:13 - mlunovozík
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.04. 14:08 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch