Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nové Subaru XV. To nejzajímavější ale neuvidíte
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová generace XV je lepší hlavně pod slupkou. Silnější, úspornější a lehčí dvoulitrový boxer spolupracuje s vylepšenou převodovkou CVT.
Japonská automobilka Subaru dopřála svému crossoveru XV tolik potřebné omlazení. Představí ho na letošním ženevském autosalonu jako vůz pro modelový rok 2018. Ač je to pro značku z Japonska nezvyklé, po pěti letech výroby XV ve stávající formě je tohle první modernizace tohoto modelu.
A je to modernizace opravdu velká. XV sice vypadá skoro stejně jako dosud, ale stojí na nové platformě nazvané Subaru Global. Jedním z jejích hlavních přínosů je zvýšení tuhosti o 70 % ve srovnání se stávajícím provedením. Vůz je také o něco širší a o 5 mm nižší, ale světlá výška 220 mm zůstává beze změny.
Vidíme novou designovou filozofii, nazvanou u Subaru „Dynamic x Solid”. Jsou tu nová světla, která nápadně připomínají ta na WRX a STI, a také nová maska chladiče. I zadní světla jsou nová, spolu s designem pátých dveří. Vidíme křidélka po stranách zadního okna, poplatná snaze o snížení odporu vzduchu, ale jinak design zádě zlepšením moc není, na rozdíl od přídě.
Interiér dostal nový středový displej s úhlopříčkou 8 palců a má prý působit luxusněji; fotografii bohužel zatím nemáme. Kabinou se má táhnout oranžové prošívání a prý tu je i nový volant, který má zlepšit dojem z řízení. Tomu byl zkrácen převod ze 14:1 na 13:1. Novinkou je také elektronická parkovací brzda. Jak interiér vypadá, si však ještě budeme muset počkat.
Víme však, co je pod kapotou - výrazně inovovaný dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním paliva. Údajně je více než 80 % jeho dílů nových oproti motoru v dosavadním XV. Je lehčí o 12 kg a silnější, nabídne 156 koní a 196 Nm. Prý má být i úspornější, ale čísla katalogové spotřeby zatím zatím zveřejněna nebyla.
Je standardně spojen s bezestupňovou převodovkou Lineartronic, která byla odlehčena o 7,8 kg a má širší rozsah převodových poměrů - 7,03 místo dosavadních 6,28. Nabízí také „manuální” režim, při kterém si řidič může vybírat ze sedmi virtuálních stupňů. Podařilo se prý také výrazně snížit vibrace motoru i převodovky.
Samozřejmostí je pohon všech kol Symmetrical AWD, který má u nového XV režim nazvaný X-Mode. Ten má zlepšit průchodnost vozu po špatných površích a stabilitu na kluzkých místech. Ovládá motor, čtyřkolku i brzdy. Součástí je i asistent pro sjíždění prudkých kopců.
Standardní výbavou bude systém EyeSight, tedy balíček jízdních asistentů, zahrnující adaptivní tempomat, hlídače jízdních pruhů a autonomní brzdění v případě hrozící nehody. Jsou tu i automatická dálková světla a natáčení světlometů v zatáčkách či na křižovatkách a k mání bude i systém Subaru Rear Vehicle Detection, jehož součástí je hlídač mrtvých úhlů, asistent změny jízdních pruhů a asistent couvání.
Kromě toho do příplatků přibudou také nová kola, která vidíme na fotkách, a dva pastelové laky - šedá Cool Khaki a oranžová Sunshine. „Oba odstíny zvýrazňují matně černé obložení a podtrhují aktivní a funkční image Subaru XV,” píše o nich tisková zpráva. Víc toho zatím nevíme, počkejme si zejména na pořádnou fotosadu. A informaci, kdy a s jakým ceníkem se vůz dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Na živých fotkách si nové Subaru XV můžete prohlédnout do posledního detailu
Fotek nového XV vypustilo Subaru opravdu málo
Zdroj: Subaru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva