Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na BMW 3 od Hyundai, koncept Genesis G70 je venku
23.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Má zvláštní jméno a asi vás neoslní ani svým pohonem. Tohle auto chce ale bodovat hlavně designem a má docela dobré předpoklady uspět.
Genesis si u nás říká vrcholný model Hyundai, který zatím mnoho zákazníků neoslovil. Tento vůz ale dláždí cestu celé luxusní divizi korejské automobilky, která by i u nás jednou prorazit mohla. Velký model G90 takové ambice jistě nemá, Hyundai ale při jeho premiéře slíbilo i další novinky a mezi nimi také podstatně menší sedan G70. Ten byl jako koncept avizován pro New York a protože tamní autosalon právě dnes začíná, G70 u toho nemůže chybět.
Jmenuje se opravdu zvláštně - Genesis New York Concept. Říkáme si, proč Hyundai nepoužilo trochu tradičnější označení typu „G70 Concept” a místo toho zvolilo trochu nešikovnou vazbu na místo odhalení, které vozu těžko bude moci být příjemné na jakékoli jiné autoshow, ale toto dnes nechme stranou. Vůz by to ostatně byl zajímavý, ať už by se jmenoval jakkoli.
Primárním smyslem vzniku i další existence vozu je vzhled. Jeho cílem je naznačit designové linie budoucího sedan srovnatelného se současným BMW řady 3, které automobilky nazývá luxusními a moderními. Jde prý o „ztělesnění atletické elegance” a i když k vozu nemíníme být tak vřelí, jistou atraktivitu mu upřít nelze.
Z charakteristických prvků karoserie lakované v „keramické modři” si povšimněte dlouhé přední kapoty (protože má jít primárně o zadokolku, řeči o korejském BMW 3 vážně nejsou plané), velké masky chladiče na přídi a úzkých světlometů se zvláštním vykrojením uprostřed, které pokračuje v mohutné nasávací otvory po krajích. Profil se vyznačuje dosti pozvolna klesající linií střechy (inu, móda „kupé-sedanů” ještě není mrtvá) a dosti zvláštně řešenými výdechy chladícího vzduchu v předních blatnících. To ale označme za „koncepční hříčku”, stejně jako minimalistická vnější zpětná zrcátka. Naopak pozoruhodně „buclatá” záď s opět úzkými světly příliš futuristicky nevyhlíží - toto by u Hyundai cestou do výroby nemuseli měnit vůbec.
Nevíme, jak moc se vám tento styl zamlouvá, to nejlépe posoudíte sami. Řekli bychom ale, že je dosti originální řešení a má šanci zaujmout. Přesuneme-li do kabiny, musíme konstatovat totéž. Ani tady nečekejte nic přízemního - nesmyslně tvarovaný volant přehlédneme, přístrojová deska je až na výjimku v podobě „fyzického” otáčkoměru tvořena monstrózním displejem, stejně jako výstup informačně-zábavního systému i se svým ovládáním o kus vedle. Jak asi tušíte, takové displeje dokáží promítat prakticky cokoli, takže budete-li muset na přístrojové desce mít i další pseudoanalogové „budíky”, uvidíte je.
Zbytek interiéru je plný kůže a dalších kvalitních materiálů. Kam nemohla kůže, tam poslala semiš a obložení palubky tu mají na starosti kovy jako měď či hliník. Vrátíme-li se k funkci, slibuje Genesis New York koncept unikátní rozhraní člověk-stroj, které prý „stanoví nová měřítka pro uživatelskou přívětivost a ovládání funkcí”. Tomu věřit můžete a nemusíte, ověřit tato slova zřejmě hned tak nebude jak.
Pokud se divíte, že jsme se dosud vyhýbali technice, nezapomeňte, že jde hlavně o designový koncept. O tom, co jej pohání, víme skutečně málo - hybridní pohon opírající se o dvoulitrový čtyřválec GDi, elektromotor a osmistupňovou automatickou převodovku. Dále známe jen celkový výkon soustavy - 245 a 353 Nm. Co s takovým potenciálem budoucí G70 dovede, netušíme, ale beztak jistě nemíří k tomu nabídnout pouze takový pohon.
A co s tímto konceptem bude dále? To je zatím otázkou, s jistotou víme jen to, že se z něj jednoho dne stane sériový model G70. Jak moc bude této studii podobný a kdy přesně dorazí, zatím nedokážeme říci. Čekejme jej ale spíše dříve než později - konkurence nikdy nespí a Korejci si jistě chtějí ukousnout kus svého „prémiového koláče” ve střední třídě co nejdříve.
Předobraz budoucího Genesis G70 živě v New Yorku
Koncept Genesis New York se snaží zaujmout hlavně vzhledem. A docela mu to jde...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva