Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, jak Škoda Kodiaq brousí asfalt Norschleife, i po boku Golfu GTI
30.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(video) Velká SUV se pro okruhové řádění nezrodila, Škoda ale i tak chce, aby se její novinka netratila ani v Zeleném peklu. Jak jí to tam jde?
Na mladoboleslavskou novinku jsme si naposledy posvítili minulý týden, kdy se objevily další neoficiální ilustrace a fotografie z testování na Nordschleife. V pohoří Eifel se ale Škodě Kodiaq zjevně líbí, a tak se tam ještě chvíli zdržela a při broušení tamního asfaltu byla natočena i na video. Rozhodně se přitom neomezuje na vycházkové tempo, pročež dává zabrat i vozům, které se na Severní smyčce Nürburgringu cítí jako o doma o poznání více než relativně velké SUV.
Tím pochopitelně nechceme naznačit, že Kodiaq bude v Zeleném pekle schopnější než třeba takový Volkswagen Golf GTI, s nímž se na trati také potká. I toto setkání nicméně naznačuje, že mladoboleslavské SUV by nemělo být otylým loudou a neztratí se ani při aktivnější jízdě. Ostatně, i takový Rapid na Nordschleife funguje a totéž by mělo platit pro spřízněný Seat Ateca který na Severní smyčku vyrazil rovněž a později má dorazit i ve verzi Cupra.
Zpět ale ke Škodě Kodiaq, v jejímž případě se taktéž mluví o variantě RS. Zda ovšem dorazí, to je zatím ve hvězdách. Spíše než to je pravděpodobnější provedení Sportline, které by zákazníkům nabídlo lehce poladěný bodykit, o pár milimetrů snížený a přitvrzený podvozek či několik specifických doplňků v interiéru. Motory by ale již zůstaly ve standardním stavu.
Očekávat přitom můžeme plejádu benzinových a dieselových motorů, jejichž objem bude vrcholit dvěma litry. Zatím ovšem není jasné, zda Kodiaq bude věrně kopírovat nabídku Škody Superb a dorazí také s vrcholným dvoulitrem TSI, který na všechna čtyři kola přepošle 280 koní. Stejně tak je sporný příchod jednotky 2,0 TDI Bi-Turbo s 240 koňmi.
Všechna bílá místa - nebo alespoň většinu z nich - by nám Škoda měla vyplnit v září, kdy bude novinka oficiálně představena. Živý debut si odbude na autosalonu v Paříži, do prodeje by ovšem podle dosavadních informací měla dorazit zkraje příštího roku. Na první jízdní prezentaci sériového provedení ale dojde ještě před koncem letošního roku.





Škoda Kodiaq je již na Ringu pomalu jako doma
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
včeraČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
včeraKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
včeraČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva