Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, jak německý tank létá po Ringu. BMW X7 se prý ukáže už v září
30.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už na autosalonu ve Frankfurtu se má ukázat světu největší SUV od BMW. Teď trénuje na Ringu a neobratně při tom rozhodně nepůsobí.
SUV se svět sice možná jednou přejí, aktuálně jsou zákazníci evidentně hodně při chuti. Na to samozřejmě reagují automobilky, které dělají možné i nemožné, aby svou nabídku na tomto poli co nejrychleji rozšířily. Stačí se podívat na Škodu, která ještě loni touto dobou v podobě stárnoucího Yeti nabízela jediné SUV. Nyní už má v portfoliu dvě jiná a chystá expanzi, jíž padne za oběť třeba i Citigo.
Mladoboleslavskou automobilkou se ovšem dnes zabývat nebudeme, byť o koncern Volkswagen se otřeme. O tom ale až za malou chvíli. Nejprve musíme vyrazit k BMW, které již hezkých pár crossoverů a SUV ve své nabídce má. Přesto ale chystá další rozšíření portfolia, a to v jeho horní části. Tam přijde vrcholný model X7, který kromě jiného nabídne i tři řady sedadel. Ve svých útrobách bude hostit modulární platformu CLAR.
Tu známe již z nedávných novinek značky, v případě BMW X7 ovšem bude - tak jako u řady 7 - použito velké množství karbonových vláken. Tuhost tak poletí nahoru, hmotnost to ale udrží na přijatelné míře. To se odrazí i na ovladatelnosti a spotřebě. Ta těžko bude nízká v absolutní rovině, vzhledem k velikosti auta by se ale měla držet na relativně nízké úrovni. U „rodinných“ sedmimístných verzí lze proto očekávat i přeplňované dvoulitrové čtyřválce.
Jádro prodejů ovšem budou tvořit šestiválcové a osmiválcové motory, kromě toho ale BMW nejspíše nabídne i dvanáctiválec. X7 má být totiž k mání také v „über-luxusní“ variantě, která se postaví Bentley Bentayga či vrcholným variacím Range Roveru. U tohoto provedení se přitom dá očekávat 6,6litrová twin-turbo jednotka, která jistě bude výlučně spřažena s automatem a pohonem všech kol xDrive.
Je otázkou, zda mnichovská automobilka nabídne i základní provedení osazené pohonem zadních kol, s příchodem manuálu ovšem nepočítáme. Premiéra vozu prý proběhne již na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a i když přiložené záběry stále mocně kamuflovaného vozu tomu neodpovídají, zmíněná relativní lehkost je z nich patrná. Toto auto, i když bude na evropské poměry největším představitelným SUV, po náročném okruhu doslova létá.
S ohledem na zmíněné je možné, že se ve Frankfurtu představí pouze předprodukční koncept, který se dle tradic BMW bude od hotového auta lišit pouze v detailech. Na produkční stroj tak či onak dlouho čekat nebudeme - samotným BMW je X7 titulována jako stroj modelového roku 2019, a tak do nějakých zhruba 12 měsíců musí být v prodeji.
Přesunout se můžeme k Audi. Ta začíná cítit, že by oproti mnichovské automobilce a Mercedesu mohla začít hrát třetí housle, neboť aktuální vrchol její nabídky crossoverů a SUV představuje model Q7. Ten je ovšem příliš malý na to, aby konkuroval BMW X7 či Mercedesu GLS. Šéf americké divize produktového plánování proto naznačil změnu.
„Pro nás jedním z požadavků, které míří do ústředí značky z této strany oceánu, je velké SUV. Jeho absence je pro nás bílým místem na mapě. Z americké perspektivy tedy na jeho příchod tlačíme, a zdá se, že máme i nějakou odezvu,“ dodal k tématu Barry Hoch. Neupřesnil však již, co přesně to znamená. Rozhodně ale nepomýšlejte na Q8, to je stylová verze Audi Q7, nikoliv však rival pro BMW.
Značka se čtyřmi kruhy by místo toho mohla vyrukovat s vlastní verzí koncepčního Volkswagenu T-Prime GTE. Ten byl původně považován za předzvěst nové generace modelu Touareg, vůči němu je však větší. Audi by tedy koncept mohlo přepracovat a nabídnout pod svým logem. To ovšem nějaký čas bezesporu zabere, X7 a GLS tak budou ve svém „německém boji” chvíli osamocené...
Takto nyní BMW trápí X7 na Severní smyčce Nürburgringu. Pohodové vyjížďky to nejsou
Prototyp se ale prakticky neliší od stroje, který byl už dávno vyfocen v Bavorsku. Zcela hotové auto tedy ještě ve Frankfurtu k vidění být nemusí
Samo BMW nám model X7 ukázalo loni, ovšem pod plachtou...
...vidět jsme mohli také rané neoficiální ilustrace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 3 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 6 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva