Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, jak moc se (ne)změnil Mercedes třídy G. Známe i českou cenu
17.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tváří se stejně jako předchůdce, je to ale nové auto. Vnější rozdíly jsou vážně drobné, v interiéru a v útrobách se ale skrývá spousta novinek.
Vývoj Mercedesu třídy G odstartoval v roce 1972. Od té doby, byť proběhlo několik faceliftů, se mnoho nezměnilo a v podstatě šlo o stále stejný vůz. Ve světě automobilů jde o naprostou anomálii, která má na papíře i pokračování, neboť i stávající modernizaci automobilka označuje pouze jako facelift. Nemluví ale tak úplně pravdu, ve své podstatě jde o úplně nové auto, neboť ze starého modelu použil Mercedes pouze dva komponenty - kliky dveří a plastové kryty na zadním sloupku.
Při pohledu na loňské prodeje zjistíme, že registrováno bylo jen něco okolo 22 tisíc vozů. To na první pohled není mnoho a na místě by byla otázka, proč je vlastně třída G udržována při životě. Mnohé vysvětluje šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche, dle kterého je legendární off-road „ikonou. Pokud přitom máte v portfoliu takový klenot a neleštíte jej, jste nahraní.“ Zetsche zároveň dodává, že jde o „neskutečný úspěch“, neboť loňské prodeje jsou rekordem v historii modelu.
Snad ještě podstatnější než samotná výše prodejů je skladba registrací. Téměř polovina z celkového množství má logo AMG, díky čemuž cena již v základu přesahuje čtyři miliony korun. Zákazníci ale málokdy zůstanou jen u standardní výbavy, výsledné ceny se často začínají pětkou. Pro Mercedes tak jde o nadmíru ziskový vůz, který navíc po odchodu Land Roveru Defender nemá žádného přímého konkurenta. Ve výsledku tedy není divu, proč se s ním automobilka tolik piplá. A proč jej vlastně navenek příliš nezměnila.
Nová třída G sice dostala novou platformu, díky které narostla do délky i šířky, a zároveň srazila podstatných 170 kilogramů, zvenčí se tváří prakticky stejně jako předchůdce. Na druhý pohled ale již odhalíme řadu nových detailů. Třeba kapota motoru je výše, což umožnilo snížení blatníků a zlepšení aerodynamiky. Součástí nových světel jsou LEDky pro denní svícení, nárazník pak dostal užší a protaženější ventilační otvory, jež dělají Géčko širším.
Samotný nárazník navíc je napojen přímo na blatníky, zatímco dříve byly tyto komponenty odděleny. Příď tak působí mnohem čistším dojmem, na čemž mají zásluhu i níže ukotvené stěrače. Ty zároveň zlepšují i výhled do a z kabiny. K dalšímu posunu pak došlo i u vnějších zpětných zrcátek, která navíc pokračují v „oblém“ tématu. I to by mělo snížit hladinu aerodynamického hluku.
Na bocích či v zadních partiích se toho již tolik nezměnilo, nakonec při pohledu z profilu jasně vyniknou i ony dva stejné díly. Rozdíly jsou v ještě titěrnějších detailech - jde třeba o zaoblení rohů dveří, jež tak lépe korespondují s tvarem oken. Dozadu se pak nastěhovaly především nové světlomety, přičemž třetí brzdovka nahradila stěrač ukotvený nad oknem. Mimo to je nový i nárazník, který stejně jako ten přední přímo navazuje na blatníky.
Zatímco tedy v rámci exteriéru lze mluvit o evoluci, uvnitř se odehrála výrazná revoluce. Jediným pojítkem mezi starým a novým provedením je madlo před spolujezdcem. Jinak tu ale máme dvojici 12,3palcových displejů (standardem je sice analogový přístrojový štít, po tom ale nejspíše sáhne jen minimum zákazníků), méně tlačítek či přeprofilované výdechy klimatizace.
Nové prvky a materiály, jež mají třídu G pozdvihnout na ještě vyšší úroveň než doposud, jsou jistě podstatné, cestujícím ale nejvíce přijde vhod více prostoru. Kupříkladu místo pro nohy cestujících je o 150 mm delší. Je tedy více než jisté, že novinku čeká další dlouhý život a vysoké prodeje, a to přesto, že zatím je k mání pouze ve verzi G500. Ta počítá s osmiválcem o výkonu 422 koní, přičemž na českém trhu startuje na 2 954 820 Kč.
Vizuální srovnání starého a nového Mercedesu třídy G zvenčí i zevnitř










Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 2 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 4 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch