Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do nejluxusnějšího Porsche Macan. Má nevyslovitelně dlouhé jméno
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O nový vrchol nabídky Porsche Macan se postarala divize Exclusiv a nešetřila ničím. Ani písmenky v označení svého luxusního i výkonného díla.
Divize Exclusive Manufaktur se naposledy podepsala pod zlatavým Porsche 911 Turbo S, které krom extravagantního laku dostalo do vínku rovněž posílený motor. Výkon poskočil na 607 koní, tedy na nejvyšší úroveň v historii tohoto modelu. Kromě toho automobilka ze Zuffenhausenu pro tuto limitovanou edici připravila i zajímavý příplatkový prvek, a sice karbonová kola snižující neodpruženou hmotnost o 8,5 kilogramu. A dalo se čekat, že zrovna tento doplněk se časem objeví i u ostatních modelů.
Nově odhalené Porsche Macan však mezi ně nepatří, ačkoliv i pod ním je podepsána zakázková divize značky. Ta tentokráte navíc ani neúřadovala v motorovém prostoru, místo toho jednoduše sáhla po vrcholném, ovšem sériovém provedení Turbo, které v kombinaci s paketem Performance počítá s 3,6litrovým šestiválcem naladěným na 440 koní. O to více ale čarovala se jménem - označení Porsche Macan Turbo Exclusive Performance Edition je skoro nevyslovitelně dlouhé.
Jízdní dynamika nové exkluzivní edice se vůči základnímu Porsche Macan Turbo tedy nemění, i dále je možné se zrychlením z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 272 km/h. Jelikož se přitom vůz kromě zmíněného výkonu pyšní také točivým momentem 600 Nm, jenž je navíc k dispozici v pásmu 1 500 až 4 500 otáček, divit bychom se neměli ani pružnému zrychlení 80-120 km/h za 2,9 s.
O zkrocení daného potenciálu se starají standardně dodávané sportovní brzdy drážkované brzdy s kotouči o rozměru 390 milimetrů, kromě toho „exkluzivní“ Macan dostal do vínku i sportovní podvozek PASM, se kterým světlá výška klesla o 15 mm. Nechybí pak ani paket Sport Chrono či sportovní výfukový systém, všemi těmito prvky lze ovšem ozdobit i zcela sériové Porsche Macan Turbo.
Kde jsou tedy rozdíly, ptáte se? Jak je asi již zřejmé, novinky jsou pouze kosmetické. Menší zuffenhausenské SUV s extrémně dlouhým názvem totiž dostalo do vínku černě lakovaná 21palcová litá kola 911 Tubo Design či LEDky vpředu a vzadu. Dorazily také prvky na předním a zadním nárazníku či na bocích vyvedené v červeném odstínu Carmine Red, jenž se nastěhoval i pod označení modelu.
S červenou barvou lze počítat rovněž uvnitř, přičemž použit byl odstín Garnet Red, jenž je spárovaný s černou kůží a několika prvky potaženými Alcantarou. Povšimnout si můžeme mnoha odkazů na limitovanou edici či přeplňovaný motor pod kapotou, střed palubní desky pak zdobí stopky. Červená se nastěhovala i na volič automatické převodovky, stejně jako na koženou klíčenku.
Můžeme pak jen dodat, že vůz již standardně počítá s vyhřívanými předními i zadními sedadly, stejně jako s volantem. Ve výsledku se tedy liší jen několika málo prvky, pročež vlastně řadu fanoušků značky nemusí mrzet, že edice Exclusive bude dostupná jen na některých trzích. Ten německý mezi nimi samozřejmě nechybí, přičemž ceny na něm startují na 116 091,25 Eur (cca 2 988 000 Kč).






Porsche Macan Turbo Exclusive Performance Edition se vůči standardu liší hlavně názvem, případně pak červeně zbarvenými doplňky uvnitř i v rámci exteriéru. Pod kapotou však dostanete stejných 440 koní, jaké může nabídnout i běžné Turbo s paketem Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 7 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Víc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
před 2 hodinamiNová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
před 4 hodinamiMiliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 5 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 7 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva