Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Po léta nejpopulárnějšímu Renaultu svitla naděje, současná generace nemusí být tou poslední
24.9.2020 | Petr Prokopec
Časy se mění a auta, která ještě před pár léty plnila firemní kasy jako žádná jiná, jsou najednou spíše přítěží. Platí to i o Renaultu Mégane, který měl se současnou generací skončit. Nový šéf je ale proti.
Renault Mégane je jedním z nejznámější automobilových jmen Evropy. Někdejší nástupce modelu 19 byl velkým prodejním hitem a v roce 2004 oslovil jen v Evropě přes 465 tisíc zákazníků. Tehdy se mohl srovnávat i s obtížně porazitelný Volkswagenem Golf, který tou dobou uhranul 585 tisíc lidí. Jenže zatímco Golf se s loňskými 411 tisíci prodanými vozy vzhledem k pestřejší nabídce VW víceméně drží svého, Mégane získal už jen 129 tisíc zářezů na pažbě. A to je zoufale málo.
Překvapením tak rozhodně nebyly zvěsti o konci tohoto modelu v nadcházejících letech. Současná generace měla být tou poslední v řadě, Mégane měl skončit bez přímého nástupce a Renault se pokoušet hledat spásu v SUV a elektromobilech. Od té doby ale převzal vedení firmy nový šéf Luca de Meo, který vidí věci docela jinak. Podle něj by Mégane nejenže měl dorazit i v nové generaci, ale stát de dokonce pilířem celého segmentu a pomoci automobilce zpět do zisku.
To by byl vskutku pozoruhodný obrat, který se při pohledu na pád prodejů zdá být nemožnou misí, nicméně de Meo má zjevně již vytyčený směr, kterým by se Renault měl vydat. Překvapení se v tomto ohledu nekoná, de Meo si chce více než co jiného hrát se slávou jména Mégane a nedržet se nutně současné podoby vozu.
Budoucí Mégane by tedy měl dorazit jako rodina několika ne zcela stejně zaměřených vozů, přičemž část z nich by se přiblížila SUV. Takové verze by byly logicky dražší a tak trochu nepřímo ospravedlňovaly investice do techniky, které nový Mégane při vývoji neminou. Varianty blížící se SUV by dále dostaly tae modifikovanou platformu, která by s delším rozvorem spojila více prostoru na sedadlech i v zavazadelníku a tak trochu lezla do zelí i Škodě. Podrobnosti však chybí, přičemž Renault spekulace neokomentoval.
„O celé věci se hodně diskutuje a vše se vyvíjí, ale... začíná být jasné, že dorazí crossover,“ má nicméně jasno v celé věci zdroj agentury Reuters, který je součástí budoucích plánů Renaultu, ovšem z pochopitelných důvodů nechce být jmenován. S ohledem na vývoj trhu je přitom taková změna pochopitelná. Nicméně je otázkou, jak moc se novinka může od tradičního hatchbacku, kombíku a sedanu lišit či dovolit lišit - na komplikovaný vývoj Renault momentálně nemá ani čas, ani peníze.
De Meo ostatně už dříve naznačil, že produktové portfolio se musí zredukovat o zhruba 30 procent, přičemž důchod stoprocentně čeká Espace. Ten je sice firemní legendou, ovšem pár registrací je u tohoto modelu ještě horší než u Renaultu Mégane. Zatímco totiž v roce 2004 bylo prodáno 63 tisíc aut, loni to již bylo necelých 10 tisíc exemplářů. Pohled na letošek pak připomíná pohled na sedláky vracející se po prohrané bitvě od Chlumce.
V případě Méganu není zatím jisté nic. De Meova podpora je sice pěkná věc a jistě dává smysl, po ztrátě 192 miliard korun za první letošní pololetí ale musí Renault třikrát přemýšlet, do čeho bude investovat a de Meo není jediný člověk, který o tom bude rozhodovat. Přesto v tuto chvíli vypadají naděje Méganu na další existenci o dost růžověji než před pár měsíci.
Současnému Renaultu Mégane se daří stále hůře, na fotkách vidíme luxusní provedení Akaju. Ještě před pár měsíci se hovořilo o jeho konci, teď má naději na přežití díky podpoře nového šéfa. Foto: Renault
Renault Mégane se nakonec dočká nové generace, v jejímž rámci by měl dorazit i crossover. Ten vzhledově nejspíše připomene spřízněný Scénic na ilustracích, oproti němuž by však měl být nižší. Ilustrace: Renault
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejčtenější články
- Někteří majitelé najeli s prvním novodobým Moskvičem už přes 100 tisíc km, jak si vede po takovém zápřahu?
28.10.2024 - Nechtěná verze BMW 3 skončila bez náhrady jako propadák, dnes je tajným tipem znalců na výtečné auto za dobré peníze
28.10.2024 - Apple projekt vlastního auta nakonec zrušil, jeho tajná spolupráce s Číňany ale přinesla nápady, ze kterých těží dodnes
28.10.2024 - Snížení platů o 18 procent, desetitisíce propuštěných, nejmíň tři zavřené továrny. Pokus VW uniknout krizi dostává hrozivé rozměry
29.10.2024 - Ford na každém elektromobilu prodělává už 1,27 milionu Kč. Jen letos ho stály 86 miliard, záporná marže přesahuje 150 %
29.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.27. 11:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.27. 10:52 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.27. 07:18 - Truck Daškam
- OT - ski a horo vybavení 11.26. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 11.26. 10:17 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis