Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Plány Alfy Romeo se opět rozpadají, Giulia i první SUV se opozdí o půl roku
5.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka nemá dokončený vývoj, své novinky tak začne prodávat později, než odhlásila. Kvůli čínskému trhu navíc chystá další nový plán.
Alfě Romeo při jejím současném zmrtvýchvstání sice fandíme, zároveň však již hezkou řádku měsíců varujeme před přílišným optimismem. Ten se snaží vlít do žil fanoušků značky šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, pro kterého je snaha o resuscitaci značky evidentně životním posláním. I proto ostatně spřádá jeden plán za druhým, prozatím žádný však nezafungoval natolik, abychom mohli hovořit o definitivním úniku před propadlištěm dějin. A nejinak je tomu i v případě toho stávajícího, podle nějž by Italové měli od roku 2018 prodávat na 400 tisíc exemplářů ročně.
Pokud chcete v tuto chvíli argumentovat nejen neochvějnou vírou, ale také příchodem nových modelů, máme pro vás bohužel smutné informace. Hned dva nezávislé zdroje totiž serveru Automotive News Europe potvrdili, že zahájení prodeje Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio Verde bude zpožděno o šest měsíců. Namísto konce letošního roku se tedy „Zelený čtyřlístek“ objeví u prodejců až někdy v polovině toho příštího. Na základní verze sedanu, které měly dorazit v březnu, si pak budeme muset počkat do konce roku 2016.
Kromě Alfy Romeo Giulia se ovšem zpoždění týká rovněž prvního firemního SUV, které bude sdílet stejnou platformu Giorgio. V jeho případě hodlají Italové otálet dokonce ještě déle, namísto jara 2016 se totiž ukáže až na počátku roku 2017. Podle zmiňovaných zdrojů přitom za vším vězí finální práce na bezpečnostních systémech a jízdní charakteristice. Ukazuje se tedy, že oněch dva a půl roku, během kterých byla Giulia vyvinuta, bylo přeci jen příliš krátkou dobou.
Vyjma toho musí Marchionne vyřešit další problém, který se týká zpomalení růstu v Číně. Z plánovaných 400 tisíc exemplářů měla totiž velká porce skončit právě na největším automobilovém trhu světa. Aktuální vývoj ovšem přiměl Alfu k přehodnocení strategie, díky které se dočkáme i jiného sledu chystaných novinek. S novým obchodním plánem nás má automobilka seznámit nejpozději na konci ledna, nicméně cíl v podobě 400 000 registrací ročně zůstává. Stejně jako onen rok 2018.
Marchionne v tomto ohledu pouze dodává, že namísto Číny se o větší prodeje budou muset postarat evropské a americké trhy. A právě proto dochází k jinému načasování chystaných nových modelů, které tak nemají vyhovět hlavně asijskému vkusu, ale Starému a Novému kontinentu. Zároveň i v jejich případě se dočkáme jistého zdržení, neboť dosud se počítalo s jejich uvedením do roku 2018. Nyní však bude projekt znovuzrození značky dokončen v roce 2019 či 2020.
Na základě těchto posunů se mění i odhady analytiků, z nichž mnozí ještě pár měsíců nazad naznačovali, že kýžené mety by Alfa Romeo skutečně mohla dosáhnout. Nyní se ale počítá s tím, že Giulia by po úplném uvedení na trh mohla dosáhnout 50 tisíc registrací ročně, spřízněné SUV pak zhruba třiadvaceti tisíc. Celkově by pak značka mohla prodávat 230 000 aut, vše ale bude záviset na příchodu dalších šesti novinek.
Střízlivější odhady dokonce naznačují, že Italové by nemuseli dosáhnout ani dvousettisícové mety. Tím by nejspíše značka dosáhla kritického bodu, po kterém by asi již následoval pád do propasti. Investoři by totiž dozajista neuvolnili dalších pět miliard Eur (cca 135,45 miliard korun), které padly na revitalizaci nyní. Další vývoj tedy nebude jen zajímavý, ale pro samotnou Alfu Romeo více než klíčový.
Novou Alfu Romeo Giulia QV si sice již můžete objednat...
...na dodání vozu ovšem budete nemalou chvíli čekat
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 18:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 18:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch